belchohristovcom_371.jpg

Какво е да си културист? Това е преди всичко една специална нагласа едно себеотдаване в търсене на хармонията – физическата хармония. Няма нищо лошо в това, да поддържаш не само атлетично, но и мускулесто тяло. Да покажеш сбособностите на твоята физика пред околните и света. Да покажеш своят физически потенциал.

Напоследък е много модерно, заслужили културисти, не само в България, а и по света да стават персонални треньори по фитнес. Да ръководят тренировъчен процес, да изготвят хранителни режими и диети. Наемат се в дадена зала и управителите са спокойни, че си имат професионалист и специалист. Двете думи са много точни, истински, верни, но никога културист няма да бъде професионалист! Никога! Ето защо:

Режим

Всеки културист спазва режим. Всеки! За да изкара релеф, сепарация, да се развива ден след ден, час след час ако трябва, се изикват много времева инвестиция и воля. Кой персонален треньор обаче може да си позволи този лукс? Ами клиентите му? Нали именно те запълват неговото работно време с часове за персонални тренировки? Но вниманието на културиста е с акцент в негова полза, клиента може и да почака, повярвайте ми, така е! Това е тяхната психика.

Анаболни стероиди

Да, не е тайна, че този спорт е омаскарен! Стероидите във състезателният спорт са спасението за медал. Погледнете каква симетрия и релеф – 100, 110, 130 кг чиста мускулна маса? Добавки ли, я стига … не на мен тия. Културистите създават погрешна представа и буквално са антиреклама на фитнеса, защото извънземната им форма е далече, далече от тази на фитнес клиентите. Културистът не може да бъде стимул. Хем признават, че употребяват стероиди, хем тренират клиенти и ги надъхват – как става? Отговорът е никак! Клиента губи вяра в себе си, а вярата е най-важният елемнт в една психическа подготовка за преобразяване на телата. Каква диелема само …

Къде съм аз?

belchohristovcom_372.jpg

На точното място бих казал. Не съм културист. Идеята ми за есенните турнири по “натурален” културизъм отпадна заради професията ми – персонален треньор по фитнес. Не искам да си загубя клиентите, които с цената на безсънието дори съм “печелил”. Аз трябва да тренирам, за да изглеждам добре, аз трябва да ям здравословна храна, за да давам пример. Моята физика заема оптимално място между тази на културиста и тази на фитнес любителя. Нито стъпало нагоре или надолу. Аз съм преценил как да изглеждам. Трябва да съм реален образ, а не продукт на фармацията и химията. Трябва да изглеждам с “истински” мускули, а не венозен и изкуствен.

Имаше време, в което ме упрекваха че съм взимал допинг. Резонно – след като влагаш ресурс – времеви и финансов във визията си, започваш да се променявш и да заприличваш на здрав културист. Но само до тук. Повече момчета в залите взимат стероиди и това не е тайна. Но не се хранят, не знаят какво е това електролит, йон, молекула – обаче иначе всичко знаят. Знаят само едно – че с химия само ставали нещата – не е така! Храната е основен фактор. Но съм далече от мисълта, че те мислят за храна.

Изводи

Темата е доста обширна. Помислих все пак, как в смилаем вид да ви я предоставя! Моето мнение е, че формата на културиста е за уважение. Но такъв човек не може да бъде ваш персонален треньор.

Коментирай и чрез Facebook акаунт:






Публикувано в: Фитнес на 10.09.08 и обозначено с таговете



Вижте и тези мои материали:

    Няма сходни статии по тази тема.

{ 36 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }

1

Elpy 11.09.08 в 00:09

Не разбирам защо всички културисти се поставят под общ знаменател – необразовани и взимащи стимуланти хора.

2

jerrom 11.09.08 в 00:09

Първата част на публикацията намирам за интересна, но от “Къде съм аз?” всичко се провали. Не е необходимо автора да пробутва себе си навсякъде. Намирам го за прекомерно комерсиален, не ми харесва като цяло. Пропадналата възможност за участие в състезания се използва комерсиално и се прави вятър на наивни клиентки(мъжете клиенти са пренебрежително малък процент). Антиреклама, а започна добре.

3

duw 11.09.08 в 01:09

Подхваната е актуална тема. Може да се развие интересна полемика.

4

Тодор Христов 11.09.08 в 01:09

Кой казва, че културистите са необразовани? Аз такова нещо никъде не откривам по-горе.

А че вземат стероиди – е какво, не вземат ли? Изключвам натуралните бодибилдъри.

5

rumen 11.09.08 в 02:09

1.Какво е културизъм?
Културизмът е система, която чрез упражнения със силов характер оформя физическото развитие и подобрява здравето на човека.

Основни цели на културизма са:

Подобряване на силата и психиката.
Подобряване на работоспособността.
Хармоничното развитие на личността и успех в живота.
Рязко подобряване на здравето (изправяне на някои недостатъци във физическото развитие – обща телесна слабост, затлъстяване, изкривяване на някои части на тялото).
Но културизмът не значи само занимания с тежести и изометрични упражнения. Те може да са основата, но културистът плува и бяга, гребе, и кара водни ски, обича гимнастиката и туризма. Културистът е всестранна личност, той печели своите успехи както в спорта, така и в другите обществени начинания.

копирах го ,но немога да го кажа с по добри думи ..мога да добавя само 4е това да се занимаваш с фитнес или културизъм е красота ,която дава и здраве и дисциплина
относно стероидите всеки сам си решава

6

Белчо Христов 11.09.08 в 08:09

@Елпи – къде е общият знаменател? Посочи го! :) Съвсем различно нещо споделям в материала, различно от общи знаменатели! ;)
@Тодор: Убедих се, натурални атлети вече в Бг няма (визирам медалистите)!

7

BARCELONA 11.09.08 в 09:09

Не съм съгласен че не могат да бъдат треньори добри треньори. Мисля че доста разбират от диети и режими и не знам дали не стават. Човек който се занимава 25- 30 години отделил е толкова време пари воля и какво ли още не и ние да кажем по точно вие че не става после з атреньор че той ако не става кой да става. Има хора които тренират преди още да сме се родили ние така че мисля че доста бъркате по този въпрос. Бърка този който смята че не стават за треньори. Дориан Йейтс не става така. Има зала в англия и професионални културисти ходят специално при него да тренират от Америка. Това е един от малкото примери за вече бивши културисти които имат зали и са треньори в тях. Замислете се над това

8

Белчо Христов 11.09.08 в 09:09

Явно бъркаш – когато културист се готви за състезание, разбира се, че ще търси помощ от културист! Погледни групата фитнес клиенти, които тренирам аз: http://www.belchohristov.com/fitness-clients

Това са хора, които няма да получат квалитетна информация от културист и той да им стане техен треньор, а защо? – погледни в материала по-горе ;)

Фитнес клиенти не са зарибените смелчаги! Това са всички, хора, които искат да поддържат тонус, здраве и след това визия! Именно затова статиите ми тази тематика са силно коментирани (като тази например), а научните – слабо! Задай си въпроса защо?

9

BARCELONA 11.09.08 в 10:09

Знаеш че те подкрепям щом прибягнам до услугите ти но съм на малко по друго мнение от теб по този въпрос. А и всички знаят че когато се готвят за състезание кулутристите си имат треньори така че кое е най вярно по този въпрос не знам. Всеки мисли по различен начин

10

Белчо Христов 11.09.08 в 10:09

Приятелю – не става въпрос за това, да се готвиш за състезания! Става въпрос за това, как културист ще тренира фитнес клиент като банкер, диабетик, истерик, гей или адвокат! Дали ще се представи добре или не! ;)

Лично аз съм се справял!

11

Велизар 11.09.08 в 11:09

Културисти които са състезатели нямя как да са треньори, защото самите те прибягват до услугите на специалист треньор и едва ли ще имат верме да се занимават с клиенти на които да се отдадът на 100% по време на тренировка. От тук май само Белчо има представа какво е психичното състояние на културиста по време на предсъстезателна диета и може да ви отговори. От културист ветеран, който вече не е състезател наистина става добър тренъор. Има много примери за това като Дориан, който цитирахте по горе, Чарлс Глас при който тренират повече от половината участници на Mr.Olimpia и много от холивудските звезди. В България също има такива културисти бивши състезатели и сега успешно работят като треньори, но пак повтарям бивши състезатели. Точно такъв човек ме запали и мен да започна да тренирам правилно, да съобразявам диета и режим, да започна да рсе интересувам от добавки и системи. С него постигнах най добрата си форма за този период, ръст 186, 82 кг., 46 см ръка студена, 9%BFI, 150 бутах от лег. Това е състезател от зората на културизма в България, шампион от турнирите “Бонсист” и републикански шампион в далечните години преди 10 ноември 1989г. Благодарение на него завърших и взех диплома и сертификат за персонален треньор и сега има свои собствени клиенти. Относно стероидите никога несъм ги харесвал и не искам да се занимавам с тях защото има прекалено добри натурални храни и добавки за този спорт които вършат почти същата работа като синтетиката.

12

NikolaDD 11.09.08 в 12:09

И аз мисля, че втората част на статията не се връзва. Напълно съм съгласен с теб, че приорититите на професионалния културист са други и той не е точния пример за подражание, но има и немалко добри страни в предишната му подготовка като дисциплина и режим. Моето мнение, е че накои културисти, приключили с професионалната си кариера като такива, виха били добри треньори, в някои случаи :)

Втората част от статията наистина проваля първата като легитимност и би трябвало да бъде в отделна статия. Не че не е така, просто си го изказал не добре.

Желая успехи и в тренировки и в писане :)

13

radislav 11.09.08 в 12:09

Браво Белчо, отлична статия. Напълно съм съгласен с теб. Не се хващайте за буквата, съвсем ясно е какво е имал предвид Белчо.

14

Финдо 11.09.08 в 13:09

Кои са тия натурални билдъри?Не гледайте ония пародии на Крика и лежанката и скалата на състезания за натурални…Онези също зобят или поне победителите,тъйкато са хора на организаторите.Детектор на лъжата,глупости на търкалета…
Да,културистите не могат да бъдат персонални трениори,но не защото нямат нужните знания,нямат времето и психиката,тъйкато културизма им е професия и предпочитат да жертват клиента си.
Колкото до режима,Белчо ти също спазваш режими като тях,ядеш през 2 часа и тн.

15

Илия Добрев 11.09.08 в 14:09

Културистите може и да не стават за персонални треньори, но за фармацевти са идеални ;)

16

danigod 11.09.08 в 14:09

И за фармацефти не стават – когато тренирах по-интензивно, много приятели то залата се хвалеха кой какво взима. Съвети за добавки получавах от много места. Но истината една – когато питам приятелката ми фармацефтка и тя ми обясни всъщност как действа дадения продукт, какво много отнема за да даде малко, честно казано не мога да повярвам колко хора не мислят за здравето и бъдещето си!
И съм напълно съгласен с темата – не стават за ДОБРИ инструктори! Стават да дават съвети, но техният контрол може да е полезен само до един момент. Няма да повтарям мненията за отдадеността.
И е много важно кого ще тренира! Аз никога няма да отида например при Дориан – при него ходят хора, които имат неговия начин на мислене и цели, а именно – професионални състезатели!

17

bubolechko 11.09.08 в 15:09

Не е вярно това , че един културист не може да бъде персонален фитнес инструктор , МОЖЕ ! Има много известни и не чак толкова известни бивши и настоящи културисти , не само българи но и др. ,които са едни от най-добрите фитнес инструктори в България

18

ozo 11.09.08 в 16:09

Кофтито е, че доста ‘новаци’ в залите приемат, че телосложението на даден трениор е пропорционално на знанията му за хранене, тренировки, добавки и прочие и прочие…Уви, по-често знанията липсват :)

19

team 11.09.08 в 17:09

Ave ei smeshnik hodi se gramni i se nauchi da pishesh prawilno tapako

20

team 11.09.08 в 17:09

tvojat C.O.R.F.I.T. e edin golajm hui zabit v gaza ti ako iskash da nauchish neshto vij ACSM ili NSCA ako vaobshte se seshtash za kakvo stava duma a ne da paradirash s njhakvi smeshni sertifikatcheta za koito nikoi ne e chuval

21

alex 11.09.08 в 17:09

Това за извънземната фиика много ми хареса.Преди години КУЛТУРИЗЪМ е значело развито красиво и хармонично тяло.В този смисъл на понятието,Белчо,ти си културист… Жалко,че вече не е така.
Само да отбележа,че всякакво заяждане по поод тази статия ми се струва напълно излишно,имайки пред вид,какви неща се говорят.
Ето например един човек ме попита”Ти какво искаш да направиш с тялото си???” като разба кой ми е оравил програмите…”Хей,ама той не е културист викам аз…нито пък аз…”
Така че, ‘Къде съм аз?’ си е съвсем на мястото!

22

alex 11.09.08 в 17:09

Това за извънземната фиика много ми хареса.Преди години КУЛТУРИЗЪМ е значело развито красиво и хармонично тяло.В този смисъл на понятието,Белчо,ти си културист… Жалко,че вече не е така.
Само да отбележа,че всякакво заяждане по поод тази статия ми се струва напълно излишно,имайки пред вид,какви неща се говорят.
Ето например един човек ме попита”Ти какво искаш да направиш с тялото си???” като разба кой ми е правил програмите…”Хей,ама той не е културист ,викам аз…,нито пък аз…”
Така че, ‘Къде съм аз?’ си е съвсем на мястото!

23

bubolechko 11.09.08 в 17:09

Това че културистите не стават за персонални фитнес инструктори не е вярно , СТАВАТ ! Има доста български и чужди , бивши и настоящи културисти , които са едни от най-добрите фитнес инструктори .

24

Белчо Христов 11.09.08 в 19:09

@ team@yahoo.com: върна ми усмивката на лицето! ;) Тъкмо днес разреждах с въглехидрати и ми беше криво! Чувал съм за поне дузина курса, както и гореспоменатите от теб! Това, че ти не си чувал за К.О.Р.Ф.И.Т. адски много ме радва, защото го НАУЧИ от МЕН! Не от някой друг, нали така? (ако следвам елементарната логика). Не виждам нито една причина да се гръмвам – защото ако го направя, няма какво да научаваш от мен идните месеци и години! ;)

Не К.О.Р.Ф.И.Т. ми дава знанията обаче! ;) В това бъди сигурен! Всеки се учи, докато е жив! Но винаги може да умре и по-мъдър от някои други! Твърде нелогично е анонимник да ми дава съвети, най-малкото, защото такъв се иска, не се дава! Ако обичаш да даваш – оди на пазар!

На подобни “критици” ще кажа, да си уплътнят времето със заработване на някой лев в повече! Това да ръчкат безпочвено в сайтове и блогове и да пеят като разгонени чинки (Fringilla coelebs) си е просто още една положителна черта за тяхната автобиография! Но не и силен аргумент за конструктивна критика! Мери си евтините думички, защото със селски език като твоя, не вярвам да привлечеш вниманието на хората! Но ако все пак ти се пише на такъв стил – посещавай всички останали фитнес сайтове, не моя! Прочети статията ми за хемороиди – има какво да извлечеш от нея!

Нали знаеш какво правя с боклука като теб всеки ден – изхвърлям го, за да не ми мирише! ;) Аре селски! Бегай и тичай за здраве!

25

Тодор Христов 12.09.08 в 01:09

Белчо, другия път моля ти се трий ги такива комплексари като “Team” и изобщо не се занимавай – с обиди и псувни е решил да общува, супер анонимен, без име, без реален е-мейл адрес – някаква неизвестна шматка – с две думи “интернет герой”. Впечатляващо… :-)

Такива не ги толерирай – те не допринасят с нищо за дискусията. Един клик с мишката на бутона Delete е по-добре от “кореспонденция” с такива.

26

Белчо Христов 12.09.08 в 01:09

Знам! Приемам препоръката, но просто го направих, за да се позабавлявам! :) И се посмях – все пак има и алтернативи за повдигане хормона на щастието! :) ;) Няма повече, обещавам! :)

27

Тодор Христов 12.09.08 в 01:09

Абе така е, ама махай ги – няма смисъл от такива, колкото и рядко да пишат тук.

Хайде засега! :-)

28

vesi 12.09.08 в 19:09

Tozi `team` mai e mnogo otvoren tip,koito qvno purvite 7 my lipsvat.Suvet ot men `team`,negovori ili obsujdai hora za koito ni6to ne znae6 ili ne poznava6!

29

ДаВинчи 13.09.08 в 01:09

Всеки който е слагал някога в устата си или си е инжектирал стимуланти ще окачествя с една единствена дума ,СЛАБАК .
Пълно е с хора който дори не си вадят хляба със силови спортове и пак се тъпчат с тази помия ,ефекта е ясен един сезон тяло на следващия отново в първи клас , ЗАЩО .Неинформираност , повечето не четат (можеби не могат).
По темата: Зад професионалните културисти стоят редица треньори , доктори и учени от NASA , те са като опитни свинчета за новата химия , каде могат да преподават свинчета Химия ?
Абе “team” ти сигурно не можеш да си вдигаш патката.

30

Жоро Секса 20.09.08 в 23:09

В България може културист да бъде фитнес треньор защото парите са малко и не може да си позволи всичко необходимо, следователно файда от режими и постоянно спане няма.

Културизма е ХРАНЕНЕ и 10 процента вдигане на тежести и спане. Ако някой се готви за мистър олимпия има логика да не може да отделя време за индивидите посещаващи фитнес залата.

Ето за пример Арнолд Шварценегер, който не е отишъл на погребението на баща си :( за да може да се поготви за състезанието.

Но при положение че в България можеш да оцелееш с 10 лева на ден то тогава спокойно можеш да си бъдеш и “културист” и фитнес треньор. Всички останали разсъждения са изкривена представа за реалността…

31

Белчо Христов 22.09.08 в 09:09

А аз не разбрах контра пунктна на моите виждания … :(

32

Жоро Секса 22.09.08 в 16:09

Иначе снимката карти бордюри!

33

vladimir 02.10.08 в 10:10

преди малко разгледах коментарите по горе и само да добавя, че тези като ,,team” анонимните, по време на стероиден цикъл се зареждат с много агресия и се чувстват безсмъртни и аз само чакам някой като тях да го предизвикам по някакъв начин и след това да застане на врат и да страда – повярвайте тези хора нямат никаква издръжливост и когато получат удар в черния дроб започват да повръщат зелена течност – много им се подигравам

34

Финдо 03.06.09 в 23:06

Колегата @Кирил в темата за въображението е дал сайта на Христомир.Рагледах го и какво ми направи впечатление,разбира се лошо!Има опция изготвяне на режим и кликайки там откривам само моментни кг и кг,които искаме да постигнем,поле за телефон за връзка и e-mail…Много ми е интересно какъв режим може да бъде съставен по въпросните данни?Аз по тези неща не съм компетентен,Белчо трябва да каже-Нима,наистина е толкова лесно да се състави РАБОТЕЩ хр.режим?И все пак не е пропуснато да се опомене,че поръчката ще се извърши с куриер и с наложен ПЛАТЕЖ!Това предразполага към едно лъгане на хората,не случайно написах с главни букви “РАБОТЕЩ” и “ПЛАТЕЖ”.Мога да дам и още доказателства с друг български културист,но няма да го направя,тъйкато сме “колеги” и тренираме в една зала,но виждам пред очите си как залите са заляти с огромен непрофесионализъм!Хората наемат въпросните културисти и тъйкато съм редовен посетител знам кога става това,наблюдавам-ми то за 2,3,5 месеца аз прогрес в тия хора не виждам.Друг пък съм го чувал как занимава клиента с разни безсмислени истории от житейския му живот,клиента прави някаква серия там,но изобщо не следи движенията си,абсолютно никакъв ритъм и дишане.Пък и никой не му прави забележка за това.И хоп ми май 1 час мина,айде довиждане!

35

DreamCatcher 29.08.09 в 20:08

Лу Фериньо е бил кондиционен и фитнес треньор на много знаменитости.Ще спомена само Майкъл Джексън,лека му пръст и Мики Рурк.

36

bkostadinov 01.11.11 в 15:11

Хмм интересна тема !
Стероидите се наложиха от големите имена в този спорт. Това са идолите на всяко хлапе, което се е запалило към този спорт и който иска някой ден и той да печели титли. Няма как да стане това ако разчита само на тренировка, храна и почивка, няма как ! Аз съм на мнение, че сте решили да се занимавате наиситна сериозно с културизъм и искате да излезете на подиума, тогава взимайте тези добавки умно съветвайте се с вашия лекар и тогава взимайте нужните добавки ! Но смятам, че за момента в България, това не е печеливш спорт разходите са много а приходите са в пъти по-малко. Но да се надяваме един ден един културист със своя труд в залите, с своето постоянство и воля да се лишава от доста неща, да спазва точни хранителни режими да може да печели от тези състезания и да си покриват разходите за подготовка ! Сега в България това може да си го позволяват хора с възможности, които имат пари за харчене и не се притесняват, че няма да получат възвръщаемост на разходите за даден подготовка! Аз съм твърдо против, които тренират за да изглеждат добре пред някоя мадама, за да се изтъкват по някакъв странен начин или за да го вземат като охрана в някоя дискотека, защото изглежда як ! Правете го умно и мислете за последствията !

КОМЕНТИРАЙТЕ сега (и моля, пишете на кирилица):

Създайте си уникален Граватар (снимка) за вашите коментари. Граватарът ще се асоциира с е-мейл адреса, който оставяте, когато коментирате тук.