
Хлябът е победител
Вие, които спазвате нисковъглехидратните диети, отворете си очите! В научно изследване, включващо 42 850 мъже, тези приемали повече от 25 грама цели житни зърна на ден, намалили риска да страдат от сърдечно-съдови заболявания с почти 15 %.
Диетите с малко въглехидрати може да се окажат опасни по куп причини. Преди всичко, този тип диети могат да повишат нивата на киселинността в кръвния серум и да намалят обема на калия, което може да предизвика няколко опасни реакции:
- Нарушаване на сърдечната функция /аритмия/
- Създаване на условия за ацидоза /нарушаване на калиевия баланс/. В следващите статии ще разгледаме това по-подробно.
- Начало на проблеми с бъбреците
- Повишаване на нивата на липидите в кръвта, което може да доведе до напрягане на сърцето.
- Намаляване на гликогена /което води до дехидратация/.
В това изследване, тези които яли повече от 11 грама трици, ограничили този риск (сърдечните заболявания) с 30%! Въпросът е: “Защо?” Дали е заради факта, че растителният стерол намалява нивото на холестерола, или заради антиоксидантите?
Изследователите все още се опитват да установят причината, но няма съмнение, че се нуждаете от фибри, за да бъдете здрави и в по-добра форма, ако разбирате какво имам предвид.
По материал на Беки Холман: http://www.x-tremelean.com/



{ 1 trackback }
{ 2 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }
кано 31.08.08 в 13:08
Не мислиш ли, че има разлика между “хляб” и “житно зърно” ? Не трябва ли заглавието да е “Целите житни зърна са победители”?
Белчо Христов 31.08.08 в 14:08
Разликата между житно зърно и хляб съществува - във фонетичен смисъл на думата. Какво трбява да е заглавието е изводът, който искам вие, като читатели да си извлечете и мисля, че се справи с това
Победители са зърната, така е !