l-карнитин карнитинВ настоящата статия ще изложа основното значение на аминокиселината L-карнитин като анти-катаболна субстанция.

Главната задача на L-карнитина е да предпази мазнините от предварително изразходване и да ги съхрани за употреба при физически упражнения, като по този начин предпазва организма от принудително изразходване на протеиновите му запаси за получаване на енергия.

L-карнитинът изпълнява няколко важни функции, свързани с намаляване на мазнините.

Също така, L-карнитинът пречи на естествената тенденция на организма да праща допълнителен прилив на инсулин към мастните клетки и не позволява на инсулина да отлага нова мастна тъкан.

Основното влияние на L-карнитина се основава на неговата най-важна функция да транспортира молекулите на мастните киселини през клетъчната мембрана към митохондрия на мускулните клетки, където те изгарят под формата на гориво за произвеждане на енергия (т.нар. “Совалков механизъм на L-карнитина”).

L-карнитинът служи и за окисляване на пируватните аминокиселини и аминокиселините с разклонена верига (Bremer J. Karnitine metabolism and function. Physiol. Rev. 1983;63:1420-1480).

L-карнитинът е средството за изгаряне на мазнини

Едно от най-важните предимства на мазнините е, че снабдяват тялото с над два пъти повече калории на грам отколкото протеина и въглехидратите (9+ на грам мазнини, съпоставено с 4+ на грам протеин и въглехидрати).

Недостатъкът при мазнините се състои в това, че изгарят много по-трудно и могат да се разграждат само при продължително натоварване на енергийната система. Въглехидратите, от своя страна могат да се разграждат и при кратко “анаеробно” и при продължително “аеробно” натоварване на системата.

L-карнитинът играе важна роля в разграждането на мазнините поради това, че мазнините не могат да преминават през вътрешната мембрана на митохондрия в клетката и трябва да бъдат придвижвани чрез “транспортната система”, чиято функция зависи от карнитина. Това често се нарича “совалковият механизъм на карнитина”.

Процес на предпазване

Мазнините, които се транспортират от мастната тъкан към полетата, където трябва да бъдат обменени, за да се получи енергия, могат да бъдат подложени на процеса, наречен “пероксидация”, който ги превръща в граниво състояние.

В кръвта се съдържат достатъчно кислород и желязо, за да се получат свободни радикали, които от своя страна катализират пероксидацията на мазнините. Основното негативно отклонение, свързано с пероксидацията е, че тя може да доведе до развиване на няколко сърдечно съдови заболявания и други болести!

Проблемите, произтичащи от повишената пероксидация по време на физически упражнения са много. Доказано е, че спортистите, включително и тежкоатлетите, преминават през процес на повишена пероксидация по време на продължителни и тежки тренировки!

Както посочих по-горе, колкото е по-голяма пероксидацията, толкова е по-голямо гранясването на мазнините. Поради това, спортистите се нуждаят от по-големи количества антиоксиданти, за да предпазят пренасяните по кръвен път мазнини, отколкото хората, водещи заседнал живот. (Sjodin, B., et. al., “Biomechanical mechanisms for oxygen-free radical formation during exercise,” Sports Medicine 10: 236-254, 1990.).

За разлика от пероксидацията, бета-оксидацията е желателен процес

Мастните киселини се оксидират в процеса на бета-оксидацията, за да образуват ацетил-СоА, който след това преминава през цикъла на Кребс.

Кребсовият цикъл разгражда гликозата и след дълга преработка се получава пируватна киселина. Освен това, той изпълнява и много други функции, като чрез него и частици от други органични вещества, получени след разграждането на мазнините и протеините, се превръщат в енергия.

Друг интересен аспект на механизма на обмяната, който трябва да бъде отбелязан е, че разграждането на мастните киселини зависи от действието и процесите на гликозния катаболизъм.

Би трябвало също да отбележим, че пируватната киселина (пируватът), получена от обмяната на гликозата играе важна роля за оползотворяване на мазнините за енергия, както и за повишаване на обмяната на мазнините. Това двойно действие представлява важно средство и за съхраняване на протеина и за обмяната на мазнините.

Именно поради този процес стана популярна фразата “мазнините изгарят в пламъка на въглехидратите” (McArdle, William D. et al.: Exercise Physiology: Energy, Nutrition and Human Performance: Lea&Febiger: Philadelphia, P.A. стр. 98).

Освен това, трябва да отбележим, че горенето на мазнините превръща СоА в ацетил-СоА. За да регенерира свободния СоА, карнитина взема ацетилната единица от ацетил-СоА и го изнася извън митохондрия. Регенерирането на СоА е от особено голямо значение за функцията на митохондрия!

Това още по-силно подчертава значението на карнитина за обмяната на мазнините и производството на енергия. (Sjodin, B., et. al., “Biomechanical mechanisms for oxygen-free radical formation during exercise,” Sports Medicine 10: 236-254, 1990.).

L-карнитинът е единствената аминокиселина, тясно свързана с обмяната на мазнините (“Аминокиселината, изгаряща мазнини”) и се използва като добавка при лечението на заболявания на пациенти с необичайно високи липидни нива в кръвта. Значението на карнитина за изгаряне на мазнините е “значително и в общи линии се счита, че колкото повече карнитин има в клетките, толкаво по-бързо изгарят мазнините!” (Kendler,B., “Carnitine: an overview of its role in preventive medicine”. Preventive medicine 15373-390, 1986.).

Освен това трябва да отбележим, че докато карнитинът изпълнява ролята си на “изгарящ мазнините”, той действа в синхрон с много други вещества, които също служат за изгаряне на мазнините. Те са липоиновата киселина на витамините B Complex, магнезия и др.

L-карнитина се предписва повишена респираторна функция

Доказано е, че L-карнитинът спомага за подобряване на физическите постижения. Той пречи на натрупването на млечна киселина в мускулите, като по този начин противодейства на умората.

Също така, при аеробна тренировка, L-карнитинът намалява натрупването на млечна киселина с 50% и в резултат на това продължителността на тренировката рязко се повишава. (Brevetti G, et al, Increases in walking distances with patients with peripheral vascular disease treated with L-carnitine; a double-blind crossover study. Circulation 1988; 77:767-773.)

Доказано е също така, че L-карнитинът повишава респираторните стойности поради влиянието му върху пируватната обмяна, което регулира наличието на кислород в мускула. (Bremmer J. Carnitine metabolism and function. Physiol. Rev. 1983; 63:1420-1480). Той повишава и максималното поемане на кислород от спортуващия. (Liebovitz. Carnitine: The vitamin B t phenomenon. New York: Dell Publishing, 1984.)

Поръчайте си фитнес пакет “Кардио Атака с BelchoHristov.Com” още сега, за да получите две опаковки Л-карнитин като бонус към режима. Мога да ви доставя тази фитнес услуга и бонусите към нея (хранителните добавки) на адрес, който вие желаете! Нужно е само да ми пуснете само един единствен sms на номер 0898 87 16 37, за да ви дам повече информация (ще ви потърся за моя сметка, като ви набера лично аз). Чрез данните ми подадени от вас (след попълване на анкетна карта), аз индивидуализирам всеки хранителен и фитнес режим. Фитнес продукта ще бъде административно осчетоводен с фактура и касов бон. Цената е без конкуренция: 197 лв. А бонусите, повече, от колкото сте и очаквали. Към тях ще ви бъде и индивидуализиран и безупречно действащият режим “Как да свалим размери за 7 дена?” - хранителна и фитнес програма за седмицата, с която можете да се подготвите за специален повод - а такива винаги можете да си намерите, защото по-важен повод от това да изглеждате блестящо няма! Потърсете ме още сега! На всички кратки текстови съобщения ще отговоря в рамките на деня (поради заетостта ми със персонални тренировки) и до 48 часа ще се сдобиете с фитнес пакета “Кардио Атака с BelchoHristov.Com”

rss feedХаресва ли ви това, което четете тук? Абонирайте се с RSS фийд или направете безплатен абонамент по е-мейл, за да получавате първи информация за всички мои най-нови материали, свързани с фитнеса, диетите и здравословното хранене.

Публикувано в: Хранителни добавки на 06.09.07 и обозначено с таговете



Вижте и тези материали:

{ 5 trackbacks }

L-Карнитин
09.06.08 в 15:06
Л-карнитин
03.07.08 в 15:07
Как действа Л-карнитин?
31.10.08 в 15:10
Л-карнитин - златни факти
12.02.09 в 22:02
Предлагам ви “Кардио Атака с BelchoHristov.Com” като фитнес пакет
24.04.09 в 19:04

{ 153 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }

1

Михаил Колев 07.09.07 в 14:09

Здравей Белчо.
Първо искам да изкажа моите поздравления за подробната и изчерпателна статия. Хубаво е всеки активно спортуващ да се запознае с действието на Л-карнитина.
Бих искал да кажа, че и аз, като любител на фитнеса и здравословното хранене, съм използвал Л-карнитин. Приемал съм тази субстанция, когато съм бил в период на редуциране на мазнините и намаляване на теглото. Ефектът при мене винаги е бил забележим, но заедно с приема на Л-карнитин, спазвах здравословна диета и всяка сутрин правих кардиотренировки.

2

Белчо Христов 08.09.07 в 17:09

Здравей Михаил!

Далеч съм от мисълта, че статията за Л-карнитин е изчерпателна. Това са само научни факти. Предвидил съм много повече материали относно комбинирането на Л-карнитин с други добавки, при какво аеробно темпо точно топи мазнините, кога и по колко да се взима като количество в милиграми, както и защо Л-карнитин се препоръчва и за бременни жени!
Ще споделя и много скоро личния си опит с Л-карнитин, този произведен от Weider, тъй като той ми действа най-добре и резултатите ще видите сами в подробен материал.
С поздрав,
Белчо Христов

3

Теодора 02.01.08 в 12:01

Здравейте г-н Христов.Винаги когато приемам L-карнитин за около две седмици 1000мг сутрин преди кардио забелязвам “набъбване” на мускулите.Защо се получава така?Това го споделят и други мои познати.

4

Белчо Христов 03.01.08 в 10:01

Звучи ми странно! Това “набъбване” е според мен пресилено казано! Стига да не става дума за Креатин на капсули! Имах жена, която си бе закупила такъв продукт и те са точно по 1 гр. и беше качила чиста мускулна маса! Проверете, макар че не се съмнявам за това конкретно ;)
Има вариант да сте “изчистили” излишната мазнина вече и да ви личат мускулите, но това е вече според мен и желаният от вас ефект. Когато човек е по-релефен (с по-малко мазнини) макар и по-лек, визуално изглежда по-здрав и мускулест! ;)
Но само гадая! :)

5

Emanuela 07.01.08 в 18:01

Какво е вашето мнение за дозиране на L-карнитина при жените.Трябва ли да е съобразно телесното тегло.

6

Белчо Христов 07.01.08 в 19:01

Мился, че да! За дами до около 55 кг биха могли да приемат 1,5 грама Л-карнитин. Дами над 55 и до 70 кг могат да достигнат и 2,5 грама карнитин за ден. Над 70 кг и нагоре задължително прием над 3 грама, като тук 15 дена се приема добавката, 10 се почива - за да разсея добре субстанцията в кръвта. Получава се засищане на рецептора и тя спира да действа. Отговорих по мои лични наблюдения върху клиентите ми.

7

Зафо 29.02.08 в 15:02

Защо, не пишете нещо за страничните действия…?
Благодаря.

8

Белчо Христов 29.02.08 в 15:02

Защото давам индивидуални съвети и насоки. Всичко по този начин е под контрол. И нямам недоволни клиенти. Ако вие имате данни или интересни случаи, моля ви, споделете ги! Странични действия според мен ще се постигнат при предозиране или при употреба на съмнителни л-карнитинови източници.

9

Annи 08.03.08 в 21:03

На Джо Уайдър добър ли е ацетил-л карнитинът?Аз сега взимам на Нуртим,ама е български и не съм сигурна,че е качествен.Права ли съм?И ниско-калоричната диета подходяща ли е да се комбинира с л-карнитина?

10

Anni 08.03.08 в 21:03

Добавките на NowFoods добри ли са?Искам да сваля 6-8 кг за месец.Достатъчно ли да взимам само ацетил-л- карнитин?Има ли някакви странични ефекти?След време,ако го спра изобщо,ще си върна ли свалените килограми?

11

Anni 08.03.08 в 21:03

Имам и още един въпрос?Подходящи ли са за мен липотропните фат бърнъри и имат ли странични ефекти?Съжалявам,че ви засипвам с толкова жъпроси,но ми трябва професионален съвет.:)

12

Белчо Христов 10.03.08 в 09:03

Не коментирам качеството на други фирми. Уидър за мен са марка номер 1 и съм я избрал, за да мога, когато я препоръчвам на мои фитнес клиенти, те да жънат резултати, а на не да си пилеят парите. Ацетил-Л-карнитина на Уидър е невероятен!

13

Белчо Христов 10.03.08 в 09:03

6-8 kg за месец са една абсолютно непосилна за тялото ви величина! Да могат да бъдат свалени, но категорично няма да бъдат за сметка на излишните подкожни мазнини! За една седмица качествено могат да бъдат премахнати завинаги около 750 ГРАМА мазнина! Но ако задължително се спазва режим, имате редовни и професионално проведени тренировки.

14

Петя 11.03.08 в 10:03

Здравейте,
С интерес разгледах сайта Ви и имам един въпрос свързан с л карнитина и свалянето на килограми. Аз съм висока 169 и тежа 71 кг. Искам да сваля поне 5-6. От една седмица пия л карнитин по една капсула /500 мг/ сутрин на гладно и вечер в 6 часа. Ходя на тае бо 3 пъти в седмицата и бягам по 2 км 2 пъти в седмицата. За момента не забелязвам промяна в теглото ми, въпреки че следя какво ям. Въпросът ми е, дали смятате, че трябва да увелича количеството на л карнитин, за да има ефект.

15

Белчо Христов 11.03.08 в 10:03

Трудно ми е да отговоря. Преди всичко храната е решаваща, а не тренировките и тяхната честота. Категоричен съм, че карнитина ви е малко. Поне 2 грама на прием трябват, което ще рече 4 капсули по 500мг на прием. А вечер - един грам, т.е. 2 капсули. Но не съм изчерпателен.

16

Станимир 18.03.08 в 12:03

Приятелката ми ползва Л Карнитин на Пийк нутришън. Капсулите са по 1000мг от които 250мг Л Карнитин, 475мг Холин Битартрат, 2.7мг Витамин Б1 и 27мг Ниацин. Производителите препоръчват да се взема 2 пъти дневно по една капсула, вземани по този начин дневната дажба карнитин става 500мг.. Въпроса ми е достатъчно ли са те за да има ефект??
Също - казвате че са нужни 2гр. на ден… имате предвид два грама капсули (ж които доколкото знам има 1/2 основа и 1/2 карнитин) или 2 гр. чист карнтиин???
Благодаря предварително:)

17

Белчо Христов 18.03.08 в 13:03

2gr chist l-carnitin imam v predvid, da! Zashtot kombinaciqta na vsqka kapsula q prevrashta avtomatichno v fat-burner, a ne chist lipotropen l-carnitin. No tui kato e fat-burner, ne previshavaite dozata, a vzemete otdelno l-carnitin po 500mg kapsulata.

18

Станимир 18.03.08 в 16:03

Blagodarq!:]

19

Ники 30.03.08 в 21:03

zdravei, iskam da te popitam ne6to vajno za men - ako iskam da izgorq maznini s pomo6ta na L-karnitin moga li da napravq tova v ramkite na 1 mesec pri postoqnni fizi4eski trenirovki(no ne fitnes, a suztezatelni tanci)?i ako da - sled izti4aneto na tozi mesec ako spra vzimaneto na L-karnitina 6te natrupam li pak maznini?

20

Ивет 04.04.08 в 19:04

Има ли Л-карнитин за шейк и каков вкус има? И от какво се синтезира?

21

Белчо Христов 04.04.08 в 20:04

Течният Л-карнитин на Weider е с вкус на тропически плодове. Той на се синтезира, а извлича!
http://www.belchohristov.com/233.html Тук виж за Л-карнитин на прах - имам го с вкусове на ананас, сладка мандарина и малина-йогурт ;) Ямииии :)

22

zafer 07.04.08 в 16:04

Здравей, възможно ли е да се комбинира Л-карнитин с КЛА или с екстракт от зелен чай! И възможен ли е по-добър ефект с нискокалорична диета и с добра кардио програма, благодаря ви!

23

ivan 07.04.08 в 20:04

Възможно е, да. Комбинирай ги разумно. Потърси екстракт от зелен чай, който е стандартизиран до това вещество - EGCG. За него се смята, че е веществото отговорно за увеличаването на метаболизма.

24

marina 04.06.08 в 18:06

Здравейте!
Никога преди не съм взимала добавки за да отслабна.Смятам да пробвам Л-карнитин с диета и спорт.Ще ми помогне ли да отслабна трайно?Само диета не помага!

25

Белчо Христов 04.06.08 в 21:06

За трайни резултати се изискват усилията на двама души - примерно, аз като ваш диетолог и вие, като изпълнител на заръките ми. Л-карнитин при вас ще проработи, съчетано с спорт. Свържете се с мен, за да ви упътя. И вярвайте в себе си! :)

26

marina 05.06.08 в 09:06

Здравейте г-н Христов!
Много благодаря за съвета.Имам още одно запитване.На 22години съм,160висока и тежа 60кг.Преди тежах 100кг,но с диети и малко спорт отслабнах до 50-52кг.Сега както споменах сам 60кг. и диетите не ми помагат,защото организмът ми е привикнал да го тормозя с тях.Можете ли да ми препоръчате някакъв режим на хранене и по колко мг л-карнитин трябва да приемам на ден с тренировките?

27

Белчо Христов 05.06.08 в 09:06

Погледнете тук: http://www.belchohristov.com/881.html

28

marina 05.06.08 в 11:06

Здравейте! :)
Л-карнитинът помага ли за стягане на тялото и премахване на целулита??

29

Белчо Христов 05.06.08 в 12:06

За целулит имам цяла програма: http://www.belchohristov.com/838.html

Колкото за действието на карнитина, четете по-горе. Той само транспортира мастите до митохондриалният матрикс! Целулита е това: http://www.belchohristov.com/633.html

30

marina 05.06.08 в 17:06

Vzeh si L-karnitin i na opakovkata pi6e po edna kapsula 1 4as predi lqgale,samo tova.Kapsulata e 500 mg.Nali i predi trenirovka se pie6e???A tuk ne pi6e!Ne6to ne mi e mnogo qsno.Moje li da mi pomognete?

31

Лилия 05.06.08 в 18:06

А на коя фирма си го взе ? Защото предполагам само… , точно с този л-карнитин не очаквай чудеса :) Най-добрия и ефикасен е течния л-карнитин или ацетил-карнитина , от опит ти го казвам . Изпий сега тази опаковка освен , а после….. ще го смениш :) питай Белчо все пак, защото не аз , а той е професионалист ! ( и да отбележа човек с главно Ч ) ;) ;) :)

32

marina 05.06.08 в 18:06

Blagodarq ti Liliq za saveta.A firmata e ,,biogame”.Mnogo se nadqvam na l-karnitina,za6toto ve4e noto dietite,nito sporta mi deistvat :(,iskam da kombiniram i trite ne6ta.Dano se polu4i.

33

marina 05.06.08 в 18:06

Za moeto teglo kakav gramaj trqbva da piq.Az sam blizo 60-64 kg.Kapsulite sa po 500mg.???

34

Лилия 05.06.08 в 18:06

Здравей Марина , и аз съм го пила отдавна този , в повечето аптеки го препоръчват , може би и ти така си направила :) сега изпий този-мисля че по 3-4 капсули 30 мин преди тренировка или кардио , а вечер можи и по 1 капсула на гладно преди сън (така е в указанието на този карнитин ) . Само не надвишавай дозата от 2гр-2,5гр на ден(подходяща за теб ) . Давай с 2 гр . ( 4 капсули ) преди кардио , а за вечерта можи и да не го пиеш :) А като ти свърши - ще ти кажа аз сега какво пия и съм много доволна :)

35

Лилия 05.06.08 в 18:06

Е щом ще съчетаваш и спорт и диета ( по-добре звучи” ремим” :) , диета- е страшна дума за една жена ;) ще има резултати , бъди по - търпелива и изпълнителна :)

36

marina 05.06.08 в 19:06

Blagodarq ti Liliq za vsi4ko!Vijdam,4e ti si zapoznata dosta po temata i imam o6te edin vapros,ako ne stavam dosadna razbira se!?Na opakovkata pi6e:
nad 69kg-1000mg(2 kapsuli na den)
az sam 64kg-tova 6te re4e okolo 750mg(toest 1kapsula i polovina na den)
Kapsulite v opakovkata sa po 500mg.,tova zna4i li,4e trqbva da si kupq opakovka i ot po 250mg(1kapsula) ??Stava dosta skapi4ko..

37

Белчо Христов 05.06.08 в 19:06

Твърде добре съм запознат с родното производство на Биогейм! Не очаквай чудеса! Спокойно можеш да утроиш дозите: 1.5 грама сутрин или преди спорт, и 1.5 грама вечер, на гладно, преди лягане! Лилия ти дава хубави съвети. Аз ще си позволя да ти препоръчам да не обръщаш внимание на цената и колко ще ти излезе, защото цената на успеха е винаги висока! ;)

38

Лилия 05.06.08 в 19:06

Благодаря Белчо :) Ако наистина искаме нещо твърде силно , то цялата вселена ни съдейства….. Marina другият път не си купувай добавки , без професионални съвети , защото рискуваш да дадеш “пари на вятъря ” !Желая ти успех и ще чакам да минеш на друг карнитин :) за да усетиш разликата ! Не ставаш досадна , споко ,винаги можеш да питаш :)

39

Белчо Христов 05.06.08 в 19:06

Няма за какво :)

40

Снежа 09.06.08 в 00:06

От една седмица пия ацетил Л-карнитин и кръвното ми е високо/150на93/. Възможно ли е да е от Л-карнитина или е от друго нещо? Дори взех да пия верапамил, но не мога да сваля кръвното.

41

Белчо Христов 09.06.08 в 07:06

Щом Верапамил не помага, спрете въпросният Ацетил или ми кажете веднага на чия фирма е той! Ако след спирането на ацетил, кръвното ви нормално, подозирам и фирмата и ацетил-а!

42

marina 09.06.08 в 12:06

A az sam 4uvala,4e L-karnitinat e vreden za jeni.Vqrno li e tova?

43

Белчо Христов 09.06.08 в 12:06

Не! Последните проучвания сочат, че Л-карнитин се препоръчва дори за бременни жени!
Зависи от кого си го чула! Списание с анонимен автор, от някой, който прави разлика между протеин и белтъчини. И аз съм чувал много неверни неща за карнитина, които, никога не съм ги виждал дори като хипотези написани някъде! Така, че спокойно! :) Е зависи, ако карнитина е с лоша суровина и производство - ще е токсичен дори! Има поне 50 фирми производители на карнитин в света!

44

marina 10.06.08 в 13:06

Ot nqkolko dni piq L-karnitin,treniram i se hranq zdravoslovno.Bel4o,blagodarq ti ot vse sarce za savetite,pomaga6 mi stra6no mnogo :)

45

marina 10.06.08 в 13:06

Zdravei Liliq!Be6e mi kazala,4e pie6 te4en L-karnitin.Bi li spodelila, kakav e i na koq firma??Sled okolo sedmica svar6vam moq i iskam da si vzema te4niq,da go probvam.Predvaritelno blagodarq!

46

Белчо Христов 10.06.08 в 14:06

Лилия пие течен карнитин на Optimum Nutrition, може да го потвърди самата тя, защото лично аз й го дадох чрез http://www.belchohristov.com/807.html

47

Иван Станков 10.06.08 в 19:06

А защо не на Weider?

48

Белчо Христов 10.06.08 в 21:06

Така реших!

49

Лилия 10.06.08 в 22:06

Да така е,пия този карнитин,както ти е казал Белчо ,определено съм доволна !Препоръчвам ти го-силен е :)Все пак от карнитин до карнитин има огромна разлика,а аз исках силен и ефикасен ;) Еее Белчо най-добре ги разбира :)Пиши после какъв си избрала и внимавай с избора !Искай съвети от професионалисти ,не от специалисти :P ,нали Белчо ?

50

Иван Станков 11.06.08 в 11:06

Просто търсете “LCarnipure” на етикетчето на даден продукт.

51

Белчо Христов 11.06.08 в 12:06

Или питате този, който е пил всички течни Л-карнитин внесени в БГ ;) Опитът е едно, етикировката съвсем друго!

52

Иван Станков 11.06.08 в 20:06

Lcarnipure е еталон за качество :). Не бих си позволил да купя карнитин, който е без този надпис освен ако не е наложително е няма финанси.

И все пак въобще не се съмнявам в качеството на ON.

53

Лилия 11.06.08 в 20:06

И аз не се съмнявам в качеството на ОN :)

54

Ирина 01.07.08 в 17:07

може ли да се вземат едновременно Л - карнитин - производство на Биогейм, контрацептивни таблетки и Берлиприл 5мг. за кръвно?

55

Белчо Христов 01.07.08 в 21:07

Комбинацията между отделните съставки няма никакво отношение едно с друго!
НО, кратък коментар: Биогейм е една силно сълмителна за мен фирма, с доказани две поточни линии - тази с която аптеките разполагат е финансовия мотор на фирмата производител и естествено неефективната! Фалшива!
Другата е за състезателите на Биогейм! Която трудно човек може да намери, става само от склад, пазарил съм протеин от там и разликата е драстична!

Изберете http://www.belchohristov.com/807.html, за да се снабдите с най-доброто от света, чрез най-добрия :)

56

Светли 04.07.08 в 09:07

Здравейте. Аз миналата година намерих най обикновен течен Карнитин който се продава във всички магазини за добавки.Да ви кажа че с малко повече воля в тренировките действието е 100 процентово. Свалих 12 килограма точно за 30 дни. Намалих теглото си от 93 на 81 килограма. Така че според мен повечето Калнитини действат. Успех на всички които ще се пробват с него.

57

Белчо Христов 04.07.08 в 10:07

Здравейте! Не искам да ви разочаровам, но тези 12 кг не са от мазнини! Максимум 4 кг да са мазнини, останалото е вода и мускул. 12 кг за месец, е абсолютно невъзможно да бъдат свалени за сметка на подкожни мазнини! Категоричен съм!

58

РЕНКА 19.08.08 в 17:08

Здравй!аз съм 51 кг
искам да ослабна в областа на корема и бедрата.Л-карнитина удачен ли е за мен?

59

Белчо Христов 19.08.08 в 19:08

Всичко е комплексно! Свържи се с мен чрез формата ми за контакт ;)

60

fif 02.09.08 в 09:09

здравей, искам да питам този прехвален л- карнитин няма ли все пак и отрицателни последствия? да си призная аз започнах с дъвките мотиф и сега така привикнах , и капсулки си купих- особено когато съм изморена, като ляк ми идва. /висока съм160, 41 кг/ а доколкото за сваляне то на килограми……….. май в началото свалих два - три кг………после вече не и така около три месеца

61

Белчо Христов 02.09.08 в 11:09

Като гледам моментните ти килограми, не очаквам и да свалиш повече. Все пак става дума за топене на излишни мазнини, не за всички мазнини! ;) Отрицателни действия ще има карнитина, като например пренасищането на рецепторите ти, което сама си си го направила. Но не фатално за здравето, единствено е отишла бая суровина на вятъра! Непрекъснато Л-карнитин ако взимаш не е добре!

62

fif 02.09.08 в 15:09

eeeee МН СИ ГОТИН -МЕРСИ ЗА БЪРЗИЯ ОТГОВОР

63

Белчо Христов 02.09.08 в 17:09

Моля, моля, пак заповядай! :)

64

Дима 05.09.08 в 14:09

Здравейте г-н Христов! Имам едно въпросче относно Л карнитина - от около 6 месеца насам пия по 2 капсули по 1000 мг. преди всяка тренировка - резултатите са налице, свалих така желаните 4 килограма, продължителността и качеството на тренировките ми се повишиха, но днес установих, че съм бременна, а не ми се иска изцяло да спра посещенията във фитнеса и да заприличам на слон, затова искам да знам дали е разумно да продължа да го пия и в какви дози? Благодаря предварително!

65

Белчо Христов 05.09.08 в 22:09

Пишете ми през формата за контакт, ще получа е-мейл и от там ще ви насоча, имам нешо в предвид!

66

radost 22.10.08 в 14:10

Аз ви препоръчвам L-carnitine на Musashi.Той е на прах,но цената е 100lv.

67

radost 22.10.08 в 14:10

Многото килограми се свалят лесно дори само с диета без разни хапченца.Докато малкото килца не мардат лесно,затова без фитнес не се свалят.

68

Белчо Христов 22.10.08 в 15:10

Радост, недей, без да ти се моля, да препоръчваш екстремно скъпи боклуци! ;)

69

radost 22.10.08 в 17:10

Taka smqta6 ti.Ne e samo Weidar dobra marka za sajalenie

70

Белчо Христов 22.10.08 в 17:10

Защо за съжаление … , за какво съжаляваш? Аз разполагам и предлагам 5 вида Л - Карнитин, на 5 други фирми. Мисля, че не четеш достатъчно детайлно блог-а ми ;)

71

radost 22.10.08 в 20:10

Ne sam saglasna,4e tvoqta marka na koqto si distributor e nai-dobra.Vinagi ot po dobriq ima nai-dobar.

72

Белчо Христов 22.10.08 в 22:10

Наистина доказваш, че не четеш внимателно! Аз не съм дистрибутор! Аз съм суплиментарист. От всички световни гиганти съм компилирал най-доброто - как по-кратко и ясно да го кажа незнам. Ще ти визуализирам:

прочети последните 5 реда от този материал: http://www.belchohristov.com/1486.html

А в този материал, публикуван на 24.05.2008, съм посочил много ясно и точно, с кои фирми (обърни внимание на множественото число, с което се изразявам) работя: http://www.belchohristov.com/807.html

И тъй като за тези 5 месеца малко се постарах, така да се каже, съм се въоръжил и с някои други марки (пак умишлено натъртвам на множественото число) за хранителни добавки.

Из между всички тези фирми (множественото число е отново умишлено) съм избрал и техните карнитинови продукти. С това, достатъчно силно и безкомпромисно се аргументирам пред теб конкретно, че не защитавам само една марка!

Защитавам единствено и само работещи, доказали ефективността продукти, както и хората, които ги внасят в България! Правя това, защото основно защитавам моите фитнес услуги, чрез които клиентите ми и бъдещи такива, ще имат най-добри резултати! Техните резултати ще ме отличават мен сред останалите! Защото наистина, сред малкото по-добри винаги има най-добър! ;)

73

vladimir_bass 23.10.08 в 11:10

Белчо,какво е мнението ти за продуктите на фирмата Ultimate Nutrition?

74

Белчо Христов 23.10.08 в 11:10

Положително! Виж логото им на тази снимка, в следният материал: http://www.belchohristov.com/1478.html

75

mel 25.10.08 в 23:10

zdr Bel4o parvo iskam da ti blagodarq za informaciqta za l-karnitina
zna4i 55 kg sam i vidqh 4e si napisal 4e za jeni koito sa 55 kg gore dolu trqbva da se vzima 1,5 grama
a bih iskala da popitam v prodaljenie na kolko vreme moji da se izpolzva ako se ima na predvid kilogramite mi?

76

Tsvetan 20.11.08 в 16:11

Здравей Белчо,

Искам да те поздравя за блога, радвам се че има хора като теб, които се опитват да стимулират хората в България да повишават нивото си на физическа активност и да подобряват хранителните си навици, за да се борят с метаболитните заболявания и свързаните с тях усложнения. Всички трябва да разберат, че именно упражненията и храненето са начините за борба със затлъстяването, а не болестотворните, многообещаващи диети. Само че е трудно да обясниш на всеки, че трябва да моделира начина си на живот, а не да прави каквото си поиска и да яде белтъчини един ден седмично (това просто е по-лено).
Въпреки че сравнително скоро попаднах на твоя блог, прочетох по-голямата част от статийте в него и макар да съм съгласен с по-голямата част от информацията има някои неща, които смятам, че не са описани по най-добрия начин. На мнение съм, че критиката не е нещо отрицателно ами напротив – начин за подобряване на качеството и знанията и затова бих искал да изкажа мнението си, надявам се това да не обърква останалите читатители на твоя блог. Става въпрос конкретно за статийте: „Къде действа Л-карнитин?” и „Л-карнитин – аминокиселината, която наистина изгаря мазнините?”
Първо бих искал да започна с това, че инсулинът е пептиден хормон (изграден от 51 аминокиселини), който изпълнява функцийте си като се свързва с рецептор, разположен на клетъчната мембрана (1). Тоест инсулинът не се изгаря в клетката и не произвежда анаболен ефект по този начин. Анаболният му ефект е следствие на серия от каскадни реакции в клетката (започващи след свързването му с инсулиновият рецептор) и се изразява в повишено отлагане на мазнини, повишен ситез на мускулни белтъци и повишен синтез на гликоген (1). Инсулинът сам по себе си не се отлага като мастна тъкан.
Второ: Карнитинът действително участва в т.нар. „карнитинова совалка”, отговорна за преноса на мастни киселина през митохондриалните мембрани (2). Важна подробност, обаче е фактът, че карнитинът е отговорен за транспорта само и единствено на дълговерижните мастни киселини, докато средно и късоверижните се пренасят през мембраните посредством „проста дифузия” и се окисляват безпроблемно навлизат в митохондрийте за окисление (3). Нашето дневно меню съдържа и трите вида мастни киселини!
От друга страна дейността на карнитиновата совалка е само част от процесът на пренос на мастните киселини през митохондриалните мембрани, в който участват редица други ензими с инхбиращо и активиращо действие, така че карнитинът далея не е единственият фактор (2).
Трето: до момента няма научно-издържани доказателства, че карнитинът, използван като суплемент подобряват изгарянето на мазнините (4, 5) и че високите нива на карнитин подобряват дейността на карнитиновата совалка. Всичко са само предположения, като различните теорий са подкрепени от малък брой експерименти и в научните среди все още няма единомислие по този въпрос. Като казвам научни среди имам предвид резултати от изследвания проведени под строг медицински контрол, при елиминирани странични въздействия върху контролните лица и при използване на най-модерните лабораторни материали и методи.

Желая ти успех и се надявам да продлжават интересните теми в блога!

Поздрави,

Цветан

1. White MF, Kahn CR. The insulin signaling system. J Biol Chem. 1994 Jan 7;269(1):1-4.
2. Rasmussen BB, Wolfe RR. Regulation of fatty acid oxidation in skeletal muscle. Annu Rev Nutr. 1999;19:463-84.
3. Kamp F, Hamilton JA. How fatty acids of different chain length enter and leave cells by free diffusion. Prostaglandins Leukot Essent Fatty Acids. 2006 Sep;75(3):149-59.
4. Sakamoto T, Aoki M, Imai Y, Nemoto S. Carnitine affects fatty acid metabolism after cardioplegic arrest in neonatal rabbit hearts. Ann Thorac Surg. 2001 Feb;71(2):648-53.
5. Villani RG, Gannon J, Self M, Rich PA. L-Carnitine supplementation combined with aerobic training does not promote weight loss in moderately obese women. Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2000 Jun;10(2):199-207.

77

Белчо Христов 20.11.08 в 16:11

Прекрасен коментар!

Искам и аз да добавя нещо, в отговор на коментираното - инсулинът преминава в клетката със задължително участие на рецептор! Няма как да не е пептиден хормон. И няма как той да се отлага като мазнина - ако някъде е станало неясно, нека да бъда разбран, че напълно си прав! Хормнон в мазнина не се преобразува! Чисто химически е невъзможно! :)

И това за дълговерижните мазнини е вярно! За което съм ти благодарен, че си отбелязал и заслугата си е твоя! :)

Колкото до точка номер 3 - колко изгаря Л-карнитина като мазнина и за мен и за науката е непонятен въпрос. Знам от опит и теория, че карнитинът действа в прекрасен тандем с пируват! Калиевия е за мен най-добрия, защото предполагам знаеш, че пируватът е междинен метаболит на мастния ни цикъл.

Това, което е най-новото в света на карнитина, доказано е, че действайки на митохондриално равнище, той, предизвиква по-висока активност на сперматозоитните флагеуми! Т.е. увеличава тяхната подвижност, тъй като в тях имам стотици митохондрии) и по-този начин действа дори и в борба със стерилитета (колкото и генетично да е пред свършен факт).

Така, че най-накрая се радвам, че се заформи хубава дискусия с, държа да подчертая - обмяна на опит и виждания, на чисто клетъчно и молекулно ниво! Поздравявам те Цветан!

78

Tsvetan 21.11.08 в 16:11

И аз се радвам затова, че може да се заформи дискусия, която има за цел подобравяне знанията както на самите нас, така и на всички читатели на блога, а не просто оплюване на отделни хора, системи и добавки, лишено от каквато и да било теоритична или практическа обосновка.
Благодаря за бързата реакцията на моя коментар, както и за допълнителната информация. Има логика в това ако карнитинът действа на сперматозоидалните митохондрий, да има влияние и върху мускулните. А ако подобрява митохондриалнита функция, то вероятно ще има и положителен ефект варху окислението на мазнините - учените ще покачат със сигурност някой ден.
Относно използването на карнитина в комбинация с други митохондриални субстрати нямам никакви особени наблюдения - нито практи практически, нито теоретични, така че благодаря за информацията.
Надявам се да продължим с тази, и с други дискусии, а и да се включат още заинетресувани читатели.

Поздрави,

Цветан

79

Иви 21.11.08 в 23:11

Здравейте Белчо,
радвам се да се запознаем,макар и виртуално!
Бих искала да Ви попитам за Л-карнитина на “Адифарм” и Алфа липоика.
След употреба на хормонални препарати(за забременяване),започнах да повишавам драстично теглото си.За 3 години,качих 30кг.Килограми които не мога да сваля!!!
След тези 3 години забременях,по време на бременността много се пазех и качих 17кг(с близнаци).След като родих започнаха и опитите ми за отслабване,но безуспешни за сега…
Закупих си гореописаните продукти на “Адифарм”,как да ги приемам и имат ли странични действия…инересува ме дали оказват влияние на сърцето?
Пропуснах да Ви пиша,че в момента съм 167см и тежа 100кг…
Искрено Ви благодаря за отговора,предварително!
Поздрави
Иви

80

Иви 21.11.08 в 23:11

Пропуснах да напиша,че карнитина е Ацетил Л-карнитин!
Благодаря Ви!

81

Белчо Христов 22.11.08 в 00:11

Вижте, конкретни насоки няма да дам! Но мога да ви успокоя. Карнитинът не е вреден за сърцето ви! Напротив, полезен е! Погледнете всички материали по темата карнитин в блог-а, използвайки търсачката.

Не на последно място ви честитя за близнаците! Но, вашите килограми се свалят точно така, както са и качени - с време!

Скептичен, да не казвам критичен съм към родното производтство на добавки! Особено, пуснати в мрежата на “Бялата мафия” - Аптеките!

82

radost 22.11.08 в 15:11

Здравей Иви.Съчувствам ти за положението в което си.Аз също бях с 20 кг.повече ,но за 1 год.ги свалих с диета, фитнес и фет бърнър,но в никакъв случай български бърнър.Може и по бързо да се свалят,но исках да избегна отпускането на кожата.Неискам да се хваля,но с тези простички нищица(диета,бърнър и фитнес) постигнах тяло,което преди никога съм нямала.Трудно е,но стимула идва с постигнатия ефект,който идва след около месец.УСПЕХ

83

Иви 22.11.08 в 19:11

Благодаря за отговорите!
След като родих,си направих и изследвания и консултация с диетолог.Иаследванията се оказаха добри,диетоложката ми назначи “Редуктил” ,даде ми диета,която според мен дава на всички и до там…Измерихме мазнините в кръвта,бяха добре!
Преди време бях пила Л-карнитин и ефекта беше добър…не си спомням марката,защото това беше преди доста време…заради опитите за забременяване,не ми позволиха да свалям драстично кг. и трябваше да спра да приемам карнитина.
Редуктила има доста странични ефекти а относно хранителните добавки …не съм запозната,за това исках да се консултирам с човек,вещт в тази област!
Белчо,забелязах,че се въздържате от коментар…има ли нещо притеснително в тези продукти за които попитах и какво е то?
Какви са цените на добавките,които предлагате Вие?
Моля пишете ми на мейла,ако въпроса ми не е за тук!
Благодаря отново за отговорите,решена съм да сваля тези килограми,защото ми пречат…въпроса е да намеря правилния път!!!
Иви

84

Белчо Христов 22.11.08 в 19:11

Я ми кажи коя ти е диетоложката? Какви са тези измишльотини - Редуктил!?!?! Самата тя пила ли го е?

Ей, псевдодиетолози - има разлика между диетолог и суплиментарист! Опичайте си акъла здравата! Наскоро когато бях на преглед с баща ми (по негов повод), се осмелих да се посмея! Луда и дива направих неговата лекуваща лекарка. Типична представителка на зубърите от едно време, които кълват материята без да я разбират! Луда ще направя и диетоложката ти Иви, защото мястото им е в лудницата!

Наскоро пак, когато купувах от аптека пък нещо, се осмелих да попитам какво означава Калорекс и като ми хвърлиха едни разсъждения, едни зарибяваници … слушам ги аз, кимах. И после им казах, че никога не бих си купил продукт от жена, която очевидно е научила наизуст рецептурника и говори смешно!

Иви, кажете на тази ваша диетоложка, да вземе да прочете световните марки добавки и да види накъде се развива суплиментарната индустрия. Тогава може и да понаучи нещо! Ако е прекалено отракана, да си поговорим с нея тук! Предизвиквам я и съм готов да я откажа от професията, която е толкова прекрасна! Но само сърцати хора, могат да я практикуват, а не скучни зубъри от панти века!

А не конкретизирам колко мг и грама карнитин да вземате, защото всичко това е индивидуално. Ако се интересувате по подробно, през формата ми за контакт, получавам мейл с въпроса!

И хора, пак повтарям, не ставайте жертва не консултанти смешници! Изглеждат като визия смешни и като знания и като всичко!

85

Белчо Христов 22.11.08 в 20:11

И Радост, сега виждам много груба грешка във виждането ти - кожата се отпуска, ако е недохранена мускулната маса отвътре! А това става, когато се вкарват конкретния грамаж белтъчини всеки ден, за да поддържат мускулната маса, а да се гори мастната!

Кожата увисва, заради притеглянето - основен физичен закон. И когато няма “уплитнител” - межди мускулатурата и дермата ти (кожата) - виси и ще се вее като морски флаг! Затова “диетките” тип - “хапвам месце, салатки ориз” са о е колко неефективни и неудачни! Защото разковничето е колко месо, колко салата …???? Съдейки по теб, някъде грубо 500 грама всеки Божи ден са ти необходими! 500 грама месо, за да не увисва кожата. Това са грубо 100 грама белтъчини!

В програмата ми за след бременност съм си ги проучил нещата и добре знам колко грамаж белтъчини са нужни, за да не увисне кожата по време и след бременност!

Истинските резултати настъпват след години пот и воля, а първите резултати се забелязват след 14тия ден!

86

Иви 22.11.08 в 22:11

Не ме карайте да споделям име!
Гастроентеролог и диетолог,доста известна във Варна.Предполагам,че уважава традиционната медицина и за това не коментира хранителни добавки,същото като с хомеопатията…отричана от доста лекари,но уважавана от обикновения човек и не само!
Не съм ходила при нея повече,защото искам да променя въобще начина си на живот,храненето и движението.Искам да сваля килограмите,но здравословно и трайно!
Просто се надявам да улуча правилния път и правилния човек,който да приеме положението ми като голямо предизвикателство и да ми помогне …защото мисля,че нещата макар и след време,могат да се коригират и да постигна това което искам!Вярвам,че няма да съм първата ,нито последната която има нужда от сваляне на ДОСТА килограми…Вярвам,че ще постигна целта си,макар и малко по-трудно…
Трябва да я постигна,защото съм само на 29 години и определено се интересувам как изглеждам :)
Сайта е страхотен!
Белчо,оставихте в мен много добро впечатлението!
Благодаря Ви!
Иви

87

Белчо Христов 23.11.08 в 00:11

Нека оставя и траен спомен с новата визия! Адресът е улица Балчик 7 - град Варна! ;)

88

radost 24.11.08 в 15:11

Каквото и да ми говориш аз съм виждала това отпускане при рязко сваляне на килограми.После каквото и да правиш има случаи,в които помага само пластичната хирургия.Аз съм мед.сестра и са ми ясни доста неща.

89

Белчо Христов 24.11.08 в 22:11

А какво е именно рязкото отслабване - нездравословно елиминиране на телесна маса, не само мастна тъкан! Говоря единствено и само неща, които аз в практиката си наричам факти! ;)

Изобщо не помага само пластичната хирургия - тя е единствено за комплексари с пари или за комплексари без търпение! Защото, ако изградим чиста, функционално активна мускулна маса, никога, НИКОГА, няма да има висене на кожа и отпусната кожа!

Защото кожата виси, когато няма уплътнение. Ходила си на упражнения в морга и знаеш как стоят нещата!

Т.е. прави се само и единствено едно - запазва се мускулната маса с точно определен белтъчинен грамаж ВСЕКИ БОЖИ ден, определя се прага на енергоразход, за да се топи мазнината и да намалява нейният подкожен %!

Така, че , каквото и да ти говоря - то ще е само и единствено истина! :) Много точно съм написал как да не увисва кожата, ама много точно! Ако ще и хистолог да спори с мен! ;)

90

radost 24.11.08 в 22:11

Да това което казваш е истина,не казвам,че не е вярно,но има случаи,които не се оправят с фитнес,защото просто има излишна кожа,разбираш ли.Ще потърся материал да ти покажа за какво точно говоря.

91

Белчо Христов 24.11.08 в 22:11

Ами погледни за причината - ти спомена рязко отслабване - аз казвам с какво сме “отслабнали” … с нищо, затова увисва!

Излишната кожа как се получва - когато нещо я издува. Не съм чел за синтез на повърхностен епител без причина, за да имаме излишък от кожа … Дай да видим материал?

92

Иви 26.11.08 в 16:11

OK,благодаря :)
Ще дойда!
Като се абстрахираме от това,че не харесвате марката на Л-карнитина и на алфа липоика,които съм си взела вече и мисля да използвам на първо време…можете ли да ми кажете как се приемат?
В смисъл,заедно… или липоика сутрин,карнитина преди тренировка?
Преди тренировка(аеробика в свободното време),пия карнитин…кога да пия КЛА…заедно с карнитина или по друго време(виждам,че и двете дават енергия…няма ли да си пречат ако се пият едновременно)?
Дано да ме разбрахте :)
Като свършат тези хапчета си мисля да дойда и да ми препоръчате нещо по-ефикасно,но сега при условие,че вече съм ги купила…ще ги използвам,защото финансовата ми възможност за момента е малко ограничена…за това си взех на тази фирма! :)

93

Белчо Христов 26.11.08 в 17:11

Интересното ми е, защо не сте питали продавач-консултанта? Защо?

Аз няма да ви дам тук начин на прием, а ще кажа следното: замислете се всички вие, ама без изключение, какво купувате - продукт или насоки за това как продукта дава резултат. С цел, да изберете бързината (т.е. купувате и после питате) вие купувате качество втора ръка! Когато потърсите, заинтересувате се и питате като купите какво получавате - тогава купувате качество! Погледнете този материал:

1) http://www.belchohristov.com/1504.html

2) http://www.belchohristov.com/1486.html

Искам най-провокативно да ви поканя лично в магазина ми и да обясня начина на прием на тези добавки! За да си имате обица на ухото вече - да знаете от къде какво купувате - обслужване и гарант за резултати или просто само една кутийка с теблетки?

Помислете всички вие - масовият непрофесионализъм е навсякъде! Дебели лекарки и магистри фармацевти са антиреклама на добавките за здравословен начин на живот! Не съжалявайте тези хора, а изисквайте качество от тях! Затова аз пазя режими, затова съм 11 месеца в годината във форма, затова правя всичко това - за да бъда промоутър на собствените ми знания и продукти, които продавам!

Всеки интересуващ се и търсещ качеството да заповяда и да си го получи лично в магазина ми! Другото е ефект втора ръка, който излиза по-скъпо, от колкото си мислите!

Всички да заповядат! :) Иви и всички останали, убеден съм, че разбрахте подбудите ми! Не съм създал магазин с цел търговия, а с цел обслужване! ;)

94

vladimir_bass 27.11.08 в 09:11

Адски си прав Белчо, непрофесионализмът е навсякаде, предлагат се всякакви боклуци, само и само да се продаде даден продукт. Наскоро чух следното в магазина на един популярен бг бодибилдър: ,,Вземи този протеин, може и да ти хареса” на супер неизвестна сръбска фирма. А иначе предлагат,, под щанда” и бързо действащи препарати. Да не говорим, че една дебела лекарка, която едвам диша, ми каза наскоро, че ако не бил този глупав спорт и тези химии/даже не може да разграничи хранителни добавки от анаболни стероиди/, които съм взимал,нямало да се контузя, а на мен ми трябваше само напавление за хирург,за преглед на корема /къртих един бетон и се контузих, но вече съм добре/.Малко са хората,които са наясно с това, с което се занимават, не може да има 2 мнения за едно и също нещо при положение, че отговорът вече научно обоснован и е еднозначен. Като цяло хората не са в час и ако не искат да се научат поне да не пречат на тези, които искат.Нищо че имат лекарски дипломи.

95

Диана 27.11.08 в 10:11

Аз да се изкажа по въпроса с кожата :)
Кожата се оправя с фитнес и храна, обаче само ако е целокупна. Ако е нацепена от стрии, нищо освен пластика не помага. А защо се нацепва, вече е съвсем друг въпрос…

96

radost 27.11.08 в 15:11

Не само от стрии,има хора с висяща кожа от рязко сваляне на много кг.тогава каквото и да правиш няма спасение освен пластика и то по често проблем е корема особенно при раждали жени.

97

Белчо Христов 27.11.08 в 15:11

Защо ми се струва, че не четеш внимателно постовете ми Радост? От къде тази твоя сигурност и предубеденост, след като ти казах защо не си права!? Стрията е недохранен епител, увисналата кожа е резултат на неправилно сваляне на килограми! НЕПРАВИЛНО! Което означава, че когато се подходи ПРАВИЛНО, няма да има проблема с увисналата кожа! Всичко е до храната - изглеждаме такива, каквато ни е храната!

Пластиката я остави настрани за момент! ;)

98

Белчо Христов 27.11.08 в 16:11

Я чакай, хрумна ми нещо, Радост, ходила ли си в морга?

99

mihaela 27.11.08 в 23:11

kak da otslabna s l-karnitin , kakuv da piq , kolko ot nego , da sportuvam li i kakvo da piq i qm ? na 19godini sum , 165 i 70kg. mersi .

100

Белчо Христов 27.11.08 в 23:11

На този двуредов въпрос, ти отговарям със следните 400 материала: http://www.belchohristov.com/archives

101

Диана 28.11.08 в 07:11

Радост, не си права за раждането.
Както споменах, кожата се отпуска когато е загубила еластичността си и се е нацепила. Аз съм живият пример за това, как и след две бремености кожата може да е красива и стегната, без изобщо да има и следа от майчинството ми.
Обаче, ако по време на, преди и след бремеността жената не се храни адекватно със съответно необходимо количество белтъчини и мазнини, не полага съответните грижи за себе си, задържително остава белязана. Както се казва в една реклама - “Красотата отвътре личи отвън”.

102

radost 28.11.08 в 15:11

Ох,на мен също не ми личи,че съм раждала,но не е там въпроса.Неможем да се разберем и не ми си говори повече по този въпрос,но пак даржа на своето.:)

103

Angel 03.12.08 в 01:12

Здравейте, прочетох дискусията ви и, и ми се струва Белчо, че за тези който искат да отслабнат трябва с няколко думи да им обърнеш повече внимание върху тренировките. Вярно, че темата е за Л-карнитина, но според мен, на първо място е ината, на второ - физическата активност , а на трето храната и Л-карнитина. Мнението ти за българските производители е много крайно, все пак не споменаваш Нутрим, Панацея. Това лято, аз лично, отслабнах с 8-10 кг. Как? - Последните пет години - никаква физ.активност, месец Юли - бягане /амбицирах се когато пробягах едва двеста метра и не можех да си кажа името/ - не смъкнах нито 1кг но вече можех да бягам километри. Август - бягане, силови тренировки вечер, Л-карнитин на Биогейм - 500мг сутрин, 500мг вечер /не особено редовно/, началото на Септември - тежах 8кг по-малко, обиколката на корема ми с 9-10 см по-малко, а бицепсът ми беше мръднал половин сантиметър нагоре /висок съм 182 см, сега съм 80кг/. Смея да твърдя че не само не намалих храната, а напротив - увеличих я като количество, но естествено намалих захарта и мазнините за сметка на плодовете и кис. мляко например. Извинявам се за дългия коментар, но може би твоят коментар върху този ще отговори на въпросите на някой от читателите. Имам и един въпрос: според всичко, което прочетох, не може едновременно да отслабваш и да трупаш мускули, но аз реших че мога да превърна излишните мазнини в мускул. Има ли някаква логика в това? Все пак мазнините са огромен калориен източник, и къде е ролята на Л-карнитина в това.

104

Angel 03.12.08 в 02:12

Верно, трябваше да се запозная с целия сайт, преди да пиша коментар, сори.

105

Белчо Христов 03.12.08 в 06:12

Правилни насоки! Наскоро, мой клиент, Живко, ако иска може да се включи с коментар, ми каза: “Белчо, вече знам накъде биеш - ти в програмните си наблягаш на покачване на чиста мускулна маса и елиминиране на мазнините!”.

Естествено че да! И в това си има не само логика, но и фактология! Мазнините не се превръщат в мускули, а се заместват полека лека с времето. Когато уплтъниш мускула опъваш и кожата над него и изглеждаш по-стегнат и релефен. Изкарваш и подкожната вода и изглеждаш сух - още по-релефен и секси!

Може мнението ми за Бг продукцията да е крайно, но половинчати мнения и твърдения не харесвам. По този начин имам категорична позиция - аз все пак съм ръководен фактор, насочващ, а не объркващ!

Прави се така и така. А не може би, би могло да се получи, айде да видим, пробвай! Аз съм треньор - мнението ми трябва да има тежест и стимул! Това е причината да съм краен.

Колкото до дозите карнитин - с 500 мг на два приема, не очаквам кой знае какви резултати. Отново съм коментирал с клиенти, че дори доза от 6 грама преди тренировка е далеч по-ефективна за период от 15 дена, над тази, да се приемат две капсулки месеци подред!

Много може да се дискутира, типажи всякакви - та нали затова е блога - не да разгледам нещо и да прехвъря страницата - напротив - дори да се води дебат, спор - да лъсне истината! Безпристрастността я уважавам! Депутати могат да вземат пример от мене дори :)

106

radost 03.12.08 в 15:12

Да така е,че когато тренираш сваляш мазнина за сметка на което качваш мускулна маса.Аз лично като исках да сваля,не гледах кг.си,а как изглеждам,защото след половин година бях същите 57 кг.,но без подкожни мазнини.Бях наваксала изгубените мазнини с мускулна маса и аз самата неможех да се насладя на тялото си.

107

Белчо Христов 03.12.08 в 17:12

Какъв ти е процента подкожни мазнини Радост?

108

radost 03.12.08 в 20:12

Ами 15% някъде,може и малко повече.

109

ивайла 06.12.08 в 20:12

здравейте, искам да ви попитам, на 20 години съм и тежа 90 кг. колко мг. л-карнитин, трябва та пия, дали да е течен или на капсоли , моля ви помогнете ми , на имейла. искам да отслабна с 25 кг. преди 1 година , бях толкова 65 кг. искам да си върна тялото. моля помогнете на имейла ми . благодаря ви .

110

Свилен 11.12.08 в 23:12

Здрасти, Белчо! Искам само да те питам за дозировката на течния карнитин ! Преди тренировка и преди лягане , но колко , по една или две супени лъжици примерно ? :)

111

radost 12.12.08 в 15:12

E kak sa mazninite mi kato procent?

112

Белчо Христов 12.12.08 в 16:12

Като процент са си 15, както си ги написала … как да са? Просто питах!

@Свилен - пак е индивидуално, не мога, а и не искам да давам такива псевдо отговори. ;)

113

radost 12.12.08 в 22:12

Имах предвид дали са в норма 15 %.Споко просто питах.

114

Белчо Христов 12.12.08 в 23:12

Зависи от гледната ти точка - навсякъде пишеш, че се харесваш. Споко! ;)

До елегантния релеф имаш още малко пот да хвърлиш. Вярвам в успеха ти. Достигни 8% и си супер!

115

radost 13.12.08 в 10:12

Супер ще се постарая.Лошо няма в това да се харесваш,вярвям,че и при теб е така (харесваш тялото си).Всеки има недостатъци,но понякога ги виждаш само ти,а останалите немогат,защото хубавите неща в теб са в повече.Нека всеки бъде това,което иска .

116

Ivan 15.12.08 в 21:12

Zdravei Xristov: Staali da mi obqsnish kak da priemam L-Carnitine na kapsuli ot 500 mg nad 69kg sam ? Ako moje na E-mail da mi pishesh pls

117

Белчо Христов 15.12.08 в 23:12

На колко си години Иване?

118

Радо 17.12.08 в 19:12

Здравей Белчо,
Аз съм на 17 години и имам малък проблем с теглото. От март месец посещавам редовно фитнес. За около 2-3 седмици бях на режим и свалих 5 кг. Сега мисля отново да започна режим но също така искам да пробвам и л-карнитин като добавка. Моят въпрос е следният - как да пия капсулите и какъв ще бъде ефектът да кажем след 1 месец ефективни тренировки, стриктно изпълняване на режима и приемането на добавката. Висок съм 185 см и тежа 100 кг.
P.S. Не съм толкова пълен колкото предполагат килограмите ми!!! :D Единственото място с което имам проблем е коремната област.
Благодаря предварително!!!

119

Белчо Христов 17.12.08 в 21:12

Отговори можеш да намериш и в тези 117 коментара над твоя ;)

120

Тодор 16.01.09 в 16:01

г-н Христов на 15години съм тренирам футбол и подържам форма с фитес.Въпросът ми е мога ли да иэползвам Л-карнитин като тренирам толкова или няма смисал.Качил съм 7 кг преэ почивката :@!!!Благодаря предварително.

121

Белчо Христов 16.01.09 в 17:01

Мммм, термогенетик е по-добрият вариант!

122

Тодор 16.01.09 в 17:01

Благодаря

123

Кирил Червенков 17.01.09 в 21:01

L-Карнитин - само преди кардио ?

124

Berjita 19.01.09 в 20:01

G-n Xristov,prostete mi 4e pi6a na latinitsa no mi e po lesno.Imam L-karnitin ot 500.Teja 76kg i sam na 29godini iskam da otslabna estestveno.Kak trqbva da go piq ot utre trugvam na fitnes. Obarkvam se mnogo s tiq gramaji kolko tabletki trqbva da vzimam v moq slu4ei.Vaprosa mi e kolko 4asa predi fitnes trqbva da go vzimam i po kolko tabletki(ot500)Ve4er trqbva li da se vzima
Kajete mi to4no i qsno molq vi iskam da otslabna mnogo 6te namalq i testenite xrani i 6te vnimavam kakvo qm naistina.Zapoznata sam kak da se xrani 4ovek zdravoslovno no uvi ne go praktikuvam…….Molq vi 4akam barz otgovor

125

Белчо Христов 19.01.09 в 22:01

Бърз отговор - разбира се :)

Л-карнитина, действа само при добавен към него пируват! Ето повече за него: http://www.belchohristov.com/1905.html

126

Ели 28.01.09 в 19:01

Здравейте!Аз съм на 14 години,а искам да вземам Л-карнитин.По принцип ходя на фитнес,тренирам тенис на маса и волейбол,а вкъщи имам велоергометър и правя упражнения като коремни преси и т.н.Безопасно ли е да взимам тази хранителна добавка??Понеже за 3 месеца свалих само 4кг. и половина,а ми се иска да са повече…след толкова много усилия.Останаха ми още толкова килограма някъде и затова искам да си го купя.Висока съм 173см. и съм 63кг.

127

Зара 28.01.09 в 21:01

Здравейте, попаднах случайно на тази страница, търсейки малко повече инфо за Л-карнитина. Веднъж разглеждах някакъв (даже не помня на коя фирма беше) и там пишеше, че е не само за спортуващи, но и за поддържане на нормален метаболизъм.

Аз см 160 см, 50 кг и искам да сваля 5 килограма, но работата е, че мразя спорта и единственото, което е приемливо за мен, е просто да вървя пеша. Купих си виброколан и наистина действа, но искам да подсиля действието му.

Л-карнитинът би ли подействал?

128

Белчо Христов 29.01.09 в 00:01

Ели, Зара - заради тези въпроси има и статия - дали има смисъл или не? На 14 години, ако съм, бих корегирал храненето си! А колкото до вас Зара - не, във вашият случай не!

Потенето не е гарант, не е показател, че топите мазнина! ;)

129

Ели 29.01.09 в 01:01

Благодаря ти за бързия отговор…Според мен се храня правилно-не ям чипсове,ограничавам се доста в сладкото,ям много плодове и зеленчуци и по принцип не пропускам закуската,на обяд ям по-малко,а вечерята гледам да е до 19 часа и нещо леко като салата,а понякога я пропускам.Затова и се насочих към Л-карнитин…но може би ще видя,ако до 2-3 седмици не сваля 1-2 кг.,ще си го взема.

130

Зара 29.01.09 в 14:01

Мерси много за бързия отговор,

и аз така предполагах - все пак нищо не става лесно. Иначе като цяло при мен положението е О.К. Нямам целулит, краката ми са доста стегнати, само нали знаете - имам склонност да трупам леко в бедрата.

А за този колан - много ми е интересно какво мислите. Той не поти изобщо - само загрява супер много мястото и после сърби ужасно много. Би трябвало да действа, защото се усещам видимо по-стегната, а и едни дънки прибрах в гардероба вече (разбира се спрях да ям тези количества сладки и чипс и почнах да ходя пеша малко повече, но сега дънките ги свалям, без да ги откопчавам при положение, че преди си ми бяха направо стегнати)

Иначе тези чудеса, които дават по рекламата - мъже с тела като вашето само от колана - пълна заблуда, то си е ясно. Но според вас има ли логика тези силни вибрации да топят някакво количество мазнини?

131

nikoleta 29.01.09 в 23:01

iskam da popitam ot kade moga da si zakupq tozi l-carnitin Weidar i kolko struva

132

Joro Jorev 15.02.09 в 16:02

treniram ot godina i 2,3 meseca i imam mnogo izlishni maznini po tqloto… na 15 godini sum i teja 85 kila..ako priemam po 1 put dnewno 2000mg L-karnitin shte pomogne li za swalqne na kilogrami?

133

Denica 21.02.09 в 23:02

Zdravei,Belcho!
Kupih si L-Carnitine 60 kapsuli po 500 mg. Proizvoditel Nutrim. Na 18 sum i teja 55 kg.Iskam da svalia okolo 3-4 kg. Ot okolo mesec hodia na fitnes,ne sum na stroga dieta,prosto se suobraziavam kakvo i kolko iam.Iskam da popitam po kolko i kak da priemam L-Carnitine .Navsiakude cheta,che triabva da se priema po edna kapsula predi trenirovka i edna vecher predi liagane na gladno.Tai kato ne hodia vseki den na fitnes (tri puti v sedmicata) kak da gi piia - vseki den po 2 ili vseki den po 1 (predi liagane,kakto pishe) i samo v dnite za trenirovka po 2?Taka dobre li e?
(izviniavam se che ne pisha na kirilica,no mi se precaka.)
Predvaritelno Blagodaria!

134

Белчо Христов 22.02.09 в 18:02

Не е така Деница! Винаги чети кой е автора на такива твърдения! Ето моето: http://www.belchohristov.com/2838.html

135

Denica 22.02.09 в 22:02

Zdravei otnovo!
Znachi az tvoiata statiia ia prochetoh,no ti pishesh za “средностатистическия трениращ фитнес любител, дозата е около 6-7 грама дневно (това са 6 000-7 000 милиграма).”
Tova spored men gore dolu e za okolo 70-75 kg ako ne se luja,a az sum 55kg. Drugade namerih tova : Тренировъчен ден - приема се преди тренировка и вечер преди лягане
1-2 гр. 60мин преди тренировка и 1-2 гр. преди лягане
Не тренировъчен ден - сутрин след ставане и вечер преди лягане.
1-2 гр. сутрин след ставане и 1-2 гр. преди лягане. Neznam i te molia ako moje da mi kajesh po kolko da gi piia,zashtoto me e strah da ne vzema poveche ot neobhodimoto.

136

Белчо Христов 22.02.09 в 23:02

Щом пише средностатистическия, не мисля, че тук влизат 70-75 килограмовите ;)
Информацията всеки ден се мени в света на науката Деница! Не мога да бъда рекламно лице на Nutrim, съжалявам. Всеки който закупи продукт от мен, той получава индивидуална суплиментарна програма.

Съжалявам, но ето затова казвам, че аз давам и дори продавам “начина, по който добавките дават резултат!”. Това е професията ми!

137

bfk 25.02.09 в 11:02

Г-н. Христов бих искал да ви попитам каква е цената на показания по горе Л-карнитин и вазможно ли е да го закупя от вас????

138

иван 26.02.09 в 21:02

treniram leka atletika sredni rastoqniq kolko l-karnitin trqbva da vzimam

139

kiril 10.03.09 в 17:03

г-н христов бихте ли ми казали каво да пия за да ка4а мусколна маса,6тото ми писна с тя боклуци дето пия.зна4и тренирам от близо 6-месеца и сам ка4ил само 2 см(мах)висок сам 1.75 и тежа около 70кг.благодаря предварително

140

Белчо Христов 12.03.09 в 16:03

Изчетете статиите ми са хранене - с тях се качват качествени телесни килограми. Добавките са за после :)

141

наталия 15.03.09 в 10:03

Здравейте.Казвам се Наталия.С интерес прочетох статията ви за л-карнитина.Интересува ме:аз съм на 28г имам 2 деца,от 1 месец съм на режим на хранене само белтъчна храна.Нямам време за тренировки….а искам да сваля още няколко килограма.Висока съм 175 см-и съм около 68кг.Бих ли могла да използвам някакъв продукт, с който да се храня разнообразно и без толкова усилия да оформя тялото си.Благодаря.

142

Белчо Христов 15.03.09 в 14:03

Без усилия да искате добър резултат е леко казано наивно! В случая, не карнитинов продукт, а хитозанов такъв е необходим!

143

Боряна 18.03.09 в 18:03

Здравейте!Казвам се Боряна и бих искала да се обърна към вас г-н Христов за съвет?Купих си л-карнитин на капсули, но на опаковката пише че се пие 1 час преди лягане.Въпросът ми е понеже от това което съм чела знам че се пие преди тренировка.Дали от моят вид ще има някакъв ефект или греша?Благодаря

144

Митето 18.03.09 в 18:03

Здравейте ! Първо искам да ви поздравя за сайта и да попитам нещо,за което ще съм много благодарен , ако получа отговор . По какъв начин / с каква тренировка / ще е най-удачно да се комбинира L-карнитина , за да се постигне като резултат свалянето на излишните килограми от коремната област и качване на няколко см в ръцете ? Не знам дали има значение , но да спомена : направих пауза от около 7 месеца , през която свалих 8-9 килограма , но и изгубих 3 см от обиколката на ръката и сега пак започвам , като забелязвам , че силата в гърдите ми е същата - при положение , че съм по-лек - /вероятно защото си правех лицеви опори вкъщи/ , но ръцете никакви ги няма .

145

Белчо Христов 19.03.09 в 16:03

Точно защото знам тайните на Л-карнитина, си запазвам правото при продажба на такъв продукт, съветите да идват от мен, а не от някой чисто и просто търговец! Услугата е платена!

146

Marina 12.04.09 в 16:04

Здравейте!Тепърва започвам да чета за л-карнитина и имам въпроси относно прилагането му в моя случай.Аз съм на 17 г., 163см , 60 кг.Л-карнитин само в дните, когато тренирам ли се приема или всеки ден без значение?Да кажем, че 3 пъти седмично съм на фитнес и 2 пъти на танци,цяла седмица ли трябва да пия Л-карнитин?В какво количество?Колко време?На коя фирма,къде и на каква цена мога да открия най-добрия и подходящ за мен л-карнитин?

Благодаря предварително:)

147

svetleto 15.04.09 в 10:04

Здравей.Тренирам акроватика професионално .След месец имам състезание и трябва да сваля 4 кила .Висока сам 171 и тежа 62 , ако използвам л-карнитин ще мога ли да ги сваля. Като тренирам по 2 и половина на ден ,а преди състезание имам и по 2.И как да го пия същевременно ? Мерси предварително.

148

Белчо Христов 15.04.09 в 11:04

http://www.belchohristov.com/3007.html Препоръчвам ви следният мой продукт! ;) А колкото до Л-карнитина, запознайте се с един истински материал, за хора търсещи истински резлтати: http://www.belchohristov.com/2838.html

149

Криси 10.05.09 в 17:05

Здравей, Белчо!
Статиите в сайта се оказаха доста информативни и пълни, за което благодаря (: Изчетох и повечето от коментарите, но искам да задам въпроса си, за по-сигурно.
Тренирам волейбол 4 пъти седмично, но имам излишни килограми за сваляне. Висока съм 180см, а в момента тежа 82-83кг. Смятам да започна с лека диета, а след нея - приема на Л-карнитин.
Четейки коментарите се насочих към Weider. Въпросът ми е относно самия продукт, грамажа и приемите. Кой по-специално можете да ми препоръчате? На капсули ли е, а и кога трябва да се приемат и по колко (капсули)? Също и как варират цените.
Ще чакам отговор, благодаря.

150

marina 18.05.09 в 16:05

Ззрасти Белчо!Мога ли да си поръчам от теб Л-карнитин???Ако може,как ще стане това?Аз сам на 23 г.160 см.тежа 70 кг.Чувала съм,че течния Л-карнитин е по ефикасен!Така ли е?Смятам да го съчетавам с бягане.Искам да си го купя веднага!!!Можеш ли да ми помогнеш?

151

Белчо Христов 18.05.09 в 16:05

@ Криси - с Weider вече не работя! Стана близо година!

Заедно с Марина се ориентирайте към този фитнес продукт: http://www.belchohristov.com/3588.html

152

Юлия 19.05.09 в 20:05

Здравейте, да си призная честно никога не съм обръщала внимание на фитнеса може би защото го свързвам с бодибилдинга. Винаги съм била динамичен човек с наднормено тегло - в момента съм 170 см. 80кг. на 21год. Преди имах време за спорт ходих на аеробика 2-3 пъти седмично и се чувствах перфектно макар и пълна, но се наложи да прекъсна тогава бях 73-74кг. Работя само нощни смени, през деня съм по лекции изпити, съответно имам много малко време за съм и почти никакво за спорт. Относно храненето се старая да се храня пълноценно, но за режим не може и дума да става поради простата причина, че няма как да спазвам определени часове. С Редуктил отслабнаха доста хора покрай мен, но имаше и странични ефекти. Имах чувството,че наблюдавам бременни жени. Опитвала съм всякакви медикаменти кои с успех кои без никакъв организма вече е свикнал на какво ли не, което е голямата ми грешка. Искам да опитам с Л - карнитин, но както всеки се чудя кой и дали той би имал резултат без активно стоене във фитнеса или някоя спортна зала. И друг въпрос е като той не гори мусколи , как могат да се свалят прасците (приличам на римски пехотинец ) .
Радвам се много, че има хора, които засягат тези теми, зашото има много реклами за какви ли не добавки без да се коментират техните ефектии и това, че повечето от тях нямат ефект без физически упражнения. Постоянно се говори за продукти за отслабване и повечето (включвам и себе си в това число) пренебрегваме часовете във фитнеса.
Благодаря , че има хора като вас, че ние неразбиращите незнам какво щяхме да правим! :)

153

Светослав 02.06.09 в 18:06

Здреавеи, Белчо
Би ли могал да ми направиш хранителен режим и фитнес програма.
Аз съм 185 см виско и тежа 117 кг … ходих на фитнес 3 месеца има разлика ж тялото ама не свалям Кг това ми е проблема. ако можеш да ми дадещ някакъв савет ще сам ти благодарен. (Благодарая предварително)

КОМЕНТИРАЙТЕ сега (и моля, пишете на кирилица):

Създайте си уникален Граватар (снимка) за вашите коментари. Граватарът ще се асоциира с е-мейл адреса, който оставяте, когато коментирате тук.