
Сравнение на преси с щанга от лежанка – преси с дъмбели – флайс
Пресите от лег се използват за развиване на Pectoralis major. Може да се използва пълно разтягане, но самия характер на упражнението (с ограничено движение) не дава възможност да се развиват оптимално гръдните мускули поради факта, че в заключителната фаза на ексцентричното съкращение на движението не може да се получи пълно разтягане. И обратно, пресите с дъмбели от пълен лег са по-добър метод за трениране на гръдните мускули.
Обърнете внимание, че пресата с дъмбели от пълен лег се счита за по-добро упражнение за гръдните мускули от бенч пресата, но не е абсолютно задължително за всички, които искат да намерят най-подходящото упражнение за трениране на гръдните си мускули. Изненадващо е може би, че най-доброто упражнение винаги е онова, което дава най-голяма амплитуда на движение и в концентричната и в ексцентричната фаза. Заради това упражнението №1 би трябвало да бъде флайс! Упражнението флайс дава възможност за пълна амплитуда на движението.
Преси с дъмбели:
Бенч преса от лежанка:
Флайс:

Щом като флайс е най-доброто упражнение, трябва да му направим подробен анализ. В края на краищата, движението флайс се изпълнява само с мъничка част от тежестта, използвана при бенч пресата. Тя е много по-малка от тежестта при пресата с дъмбели. Как тогава се оказва, че флайс е за предпочитане? Ако количеството съпротивление е толкова важно, как се получава, че едно “оформящо” упражнение развива в дълбочина и ширина гръдните мускули повече отколкото другите две? Можем само да отговорим, че упражнението флайс е единственото, което води до съкращение на пекторалис майор изцяло чрез пълна амплитуда!
Това не означава, че за трениране на гръдните мускули трябва да се прилага само флайс. Съвсем не – то е само “най-подходящото” упражнение за гърдите. В тренировката трябва да се включат и други движения за гръдните мускули. Не забравяйте обаче, че спортистите с най-внушително развитие на гръдните си мускули, редовно включват в тренировката си флайс! Често срещаме хора, които се хвалят с херкулесовите си подвизи на лежанката, но мускулите им далеч не са така добре развити, както би могло да се очаква.
Помнете, тренировката с ексцентрични съкращения (и пълна амплитуда) може силно да стимулиране оптималния растеж и развитие, както е случая с флайс-а! Трябва да отбележа, че един от основните недостатъци на машините например, се състои във факта, че изокинетичните съкращения, постигани чрез тях, не предизвикват необходимия стимул за ексцентричната фаза на движението.






{ 39 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }
Vladimir92 21.02.09 в 16:02
Аз лично предпочитам дъмбели.Дава ми свобода на движението.Всичко е индивидуално.И двете имат+ и -.Браво, много готина статия
Стелиан Томов 21.02.09 в 16:02
Всичките упр. заедно и става работата
Белчо Христов 21.02.09 в 17:02
Всичко е до комбинацията! Тук става въпрос за приоритет все пак! Което исках да допълня е, че изобщо не е безразлично кое пред кое ще стои в програмата! Категорично го заявявам!
Стелиан Томов 21.02.09 в 17:02
Твоета програма за гърди е много добра… между другото!
Белчо Христов 21.02.09 в 18:02
И аз така мисля, чащото чрез тази програма много подобрих най-изоставащата ми мускулна група!
Антон Медалов 21.02.09 в 20:02
Естествено, че има значение кое след кое следва. Абсолютно съм съгласен!
По тази логика флайса като какво упражнение в тренировката за гърди е най-удачно да се прави? Като първо упражнение или като последно?
Longanlon 21.02.09 в 21:02
най-доброто упражнение за гърди са редовните масажи
за женските гърди де
Николай 21.02.09 в 21:02
А какво мислите за упражнението Cable crossover ( не му знам точния еквивалент на български) ?? Нещо повече ще може ли да кажете точно него?
Стелиан Томов 21.02.09 в 22:02
Аз също дръпнах много, от програмата, 1+2 седмици, с редуване на обратен лег и полулег, в която втората седмица са дроб серий. Както си е написъл там, е супер добре.
Белчо Христов 21.02.09 в 22:02
@ Антон: пробвай някой път последователността посочена в материала
@ Николай: мисля положително за него:
http://www.belchohristov.com/2385.html
didiod 21.02.09 в 22:02
някъде бях чел(беше някой от старите билдъри),че тренира гърдите така-първо разпъва(флайс.пекдек,кросоувър)и после помпи(лег,полулег) в последователност де.Та идеята му беше първо да разпъне максимално мускула и след това да го напълни с кръв…какво ще кажеш за това
Белчо Христов 21.02.09 в 23:02
Ами аз лично наблагам на базовите движения. Тези, изолирващите слагам по-натам! принципа на предварителна преумора (който е принцип на Джо Уидър), който донякъде може би споменаваш за мен, бих го вмъкнал когато съм в застой! Но не и като оформяне за мускула. Така мисля.
Антон Медалов 21.02.09 в 23:02
@Белчо, такава е и последователността на моята тренировка за гърди, но те просто отказват да се развиват…
Вече не знам какво да направя, че да почнат да растат. Долната част на гърдите ми е добре развита, но нагоре нямам нищо и изглежда много смешно! Утре имам тренировка за гърди и ще мина изцяло на дъмбели. Надявам се да помогне.
На следващият ден имам много хубава мускулна треска и докато правя движенията усещам как работят гърдите, но горната им част не се развива.
Храненето ми е на ниво, въпреки че не спазвам строг режим.
rumen 22.02.09 в 03:02
Специално за гърди при мене стана така:спрях да ги претренирам и дръпнаха и се оформиха добре .Правя първо кофи4ки като слагам и тежест,второ вдигане от наклон и трето с дъмпел оба4е като дроп серия но редувам веднъж повдигам веднъж флайс имам комплект гири на земята и като в супер серия го правя.Така някъде 1 година като на месец сменям последователността на упражн.Но не пове4е от 3 упражн.И са добре даже най добре те ми се развиха явно е и до ген щото ръцете малко пък ги няма и така .А преди да почна така да ги тренирам обикалях къде що има лежанка и машина за гърди.
Антон Медалов 22.02.09 в 12:02
Да, и генът играе роля. При мен ръцете са мускулната група, която най-бурно се развива, но явно е за сметка на гърдите.
BARCELONA 22.02.09 в 14:02
Има много истини във фитнеса. Всеки трябва да намери упражненията които най добре се отразяват на физиката му. Това би трябвало да е най вярното но не и без помоща на инструктор в лицето на Белчо. С него нещата стават по бързо и по добре
Ирина 22.02.09 в 14:02
В къщи правя с лост от 10 кг на равна пейка. И имам гладиатор,на него също правя ,дали имам добър ефект на този уред, иначе в зала правя най различни флайс определено ми допада усещам перфектно това упражнение,след всяка серия разтягам се с малки тежести.
Белчо Христов 22.02.09 в 18:02
Ирина: ефекта се визуализира или описва – сама трябва да споделиш
Ето, примере с флайса – добре го усещаш!
Reni 22.02.09 в 22:02
Коя е залата в която са правени клиповете ти?
Белчо Христов 22.02.09 в 22:02
TИМ
hasan 24.02.09 в 01:02
Кросоувър-а като последно упражнение ли е за предпочитане ?
П. п. започва да ми харесва като има дискусии относно упражненията и то особено от мъже…нищо против дамите нямам, но едва ли има какво да се научи за упражненията от тях.
Ирина 24.02.09 в 10:02
Аз мисля че hasan греши и подценява знанията на жените. За едно ще бъда съгласна че може би просто по малко тези жени които имат опит и познания,но човек като има желание за нещо винаги научава повече от другите. Едно момче ми сподели че като питал нещо в залата за упражнения млади мъже,беше станал въпрос за упражнения на глутеси а те му се смеели и не обяснявали сериозно,затова от доста време се допитва за помощ към мен и с удоволствие му помагам с това което знам. Извинявам се ако имам грешки в правописа.
Белчо Христов 24.02.09 в 15:02
@ hasan – ако се използва кросоувър в принципа на предварителната преумора, мястото му е 1! И не подценявай дамите, има такива, които знаят в повече от мъжете! Искаш дискусия, нали?
Мога да ти помогна с поне 3 примера от моята практика!
BARCELONA 25.02.09 в 10:02
Белчо аз ли не видях дали сте написали, но искам да те питам кое е по добро – флайс за горна част или флайс от лег положение
Стелиан Томов 25.02.09 в 13:02
Всеки сам трябва да осети кое как му действа, при всеки е различно… Иначе са 5-6 упражнения, импровизирайте с тях
BARCELONA 25.02.09 в 13:02
Да напълно съм съгласен с това но все пак може би има някое от тези упражнения което е добре да се прави постоянно но както казваш зависи от всеки. Това е най правилното
Стелиан Томов 25.02.09 в 13:02
Да базовите се правят постоянно… естествено! Не може къща без основа
nikolai 03.03.09 в 13:03
zabeliazal sam 4e RONI COLEMAN nikoga ne vdiga lejanka za gardi ,a pravi presa s dambeli ot palen lek,zatova sa mu tolkova golemi gardite.Imam edin priatel v USA koito trinira v edna zala s nego,i toi mi kaza 4e RONI ne pravi nikoga lejanka s lost.
georgi 03.03.09 в 23:03
az pravq leg pulo leg s dambeli i flais ot pulo leg ponqkoga vklu4vam i kofi4ki dobre li e za6toto gornite mi gardi izostavat kak da navaksam
Димитър 04.03.09 в 01:03
Ники,Рони си е….. – Рони
Проблема с пресите с дъмбели е,когато не са налице достатъчно добре развити помощните мускули при изпълнението и така наречените ”стабилизатори”.При всички при които е така аз лично препоръчвам пресите с лост,защото предоставят по-добра координация и контрол на движението.За флайса – той е номер 1 и това не подлежи на никакви спорове… И едно важно нещо,споменато по-горе – не претренирайте! Антон – замени хоризонталната лежанка с наклонена(лек наклон),а също и вкарай флайс при същия този наклон.Задръж така поне докато не усетиш промяна в горната част на гърдите,а след това може да комбинираш – хоризонтална и наклонена,за поддържане на баланса.
Белчо Христов 04.03.09 в 11:03
Добавям и правилото 2:1 – 2 секунди спускаш тежестта, 1 избутваш експлузивно!
петър 04.03.09 в 20:03
това са най-добрите упражнения
Антон Медалов 05.03.09 в 23:03
@Димитър, точно сега, като се къпах и си поогледах гърдите по-обстойно си мислех да правя флайс от лек наклон. Интересно е това, което предлагаш. Да мина изцяло на наклон. Не е ли прекалено?
georgi 09.03.09 в 23:03
ne mu e tuka mqstoto za tfa koeto 6e te pitam no ne namerix kade drugade da pitam piq protein PEAK 85 no ponqkoga ne se razbiva xubavo i nqkakaf problem ima li ne6to po trudno da se usfoqva ne6to ot toq rod
Слави Манзуров 09.04.09 в 11:04
Имам проблем с гърдите и вече 1 година не мога да се справя с него.Някой може ли да ми даде савет.Проблема ми е че когато тренирам гърдите повече натоварвам рамото вместо гърдите.
Белчо Христов 09.04.09 в 12:04
Пишете ми Слави през формата за контакт. От там ще ви върна мейл, като после ми прикачите вашите снимки на проблемните зони. Със конкретни съвети, адекватни и индивидуализирани, проблема може да се разреши!
П.С. Услугите са платени!
Iliyan 17.06.09 в 23:06
Моля да ми кажете дали флаис машината може да замени флаиса със свободни тежести ?
Белчо Христов 18.06.09 в 14:06
Не, не може!
Iliyan 18.06.09 в 17:06
Какво е по разли4ното.Натоварването ли?