
Овесените ядки са пълноценна зърнена закуска, богата на белтъчини, мазнини, въглехидрати, витамини и минерални соли. Регулират обмяната на веществата, повишават жизнения тонус на организма, подсилват имунната система. Те притежават висока хранителна стойност и са лесно усвоими. Отличават се с високо съдържание на хранителни влакнини – фибри, поради което понижават нивото на холестерол в кръвта. Подходящи са за всяка възраст и допринасят за здравословното хранене.
Поради именно тези полезни техни свойства, овесените ядки намират място в моята кухня винаги. Често си закупувам както едри, така и фини овесени ядки. Понякога са с плодове, понякога със семенца! А когато имам зареждащи с прости въглехидрати дни – добавям и любимото ми сладко от вишни! Ето така се събуждам рано сутрин – с усмивка и апетит!

Как си ги приготвям?
Това е моята любима купа. Събира точно 15 супени лъжици овесени ядки. В случая аз слагам 10 такива – т.е. 150 грама грубо! Доливам малко вода в купата с овеса и ги слагам в микровълновата ми фурна, докато варя кафето си. Точно 120 секунди са нужни, за да омекнат и да се разнесе техния аромат из апартамента ми. Силата на печене е 600 вата.
Отделно обелвам, предварително сварените ми яйца – точно 10 броя. Хвърлям им жълтъците и надробявам белтъците на малки парчета. Сервирам си ги след сутрешния душ. През това време овесенитя ядки поемат от водата и набъбват до едно много хубаво пухкаво състояние. На конкретната снимка в купата са фини овесени ядки. Затова стоят като каша, защото в момента съм на такъв етап от подготовката ми за лятото.
Подготовка, далече по различна като пригитовления от миналогодишната, за която писах тук. В момента съм изключл всички мои грешки и стоя много, много добре! А съм едва и почти по средата на начинанието! Опитайте тази “рецепта” – ще ви хареса – за белтъците само се съмнявам – за тях намалете количеството им на половина.

Конкретни напътствия за какво да закусваме, обядваме и вечеряме съм описал в книгата си “Кои храни да избираме?”. Нея можете да я получите, при заявка за една от услугите ми описани ето тук, напълно безплатно! В тази книга описвам вредните навици на повечето българи, които посягат към разнородната и некачествена храна. Описани са също така и моите аргументи за здравословно и наистина, в пълния смисъл на думата рационално хранене. Защото не елиминирането, а комбинирането на храната и консумирането й в съответната часова зона е разковничето. Аз ви го давам напълно безплатно. Очаквам ви!











{ 42 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }
Георги Б. 10.04.09 в 16:04
Белчо, ти по 10 белтъка всяка сутрин ли изяждаш? Ако да – това прави 300 яйца месечно бре човек. Едно на ръка, че цяла ферма трябва да работи за теб, но не ти ли идва леко в повече? Не че ти гледам в паницата, ама така и така си я показал
Белчо Христов 10.04.09 в 16:04
Точно така Жоро! 310, ако месеца има 31 дена
Не съм споменал, преди лягане колко вече ям!
Ето как изядох и 200 бройки за един ден … http://www.belchohristov.com/244.html
Мила 10.04.09 в 16:04
Това да изхвърляш жълтъците си е …кощунство,те са изключително витаминозни…криза е…
Пък и…над триста яйца за месец си е направо лудост,че аз трябва да работя и мисля само за храната,но на Белчо това му е професията.
Успех.
Белчо Христов 10.04.09 в 16:04
А, лесно ли ми е
Аз мисля за професията си, да, не за храната! Точно така Мила.
П.С. Жълтъците ги хвърлям, ако ще и Сумалийски глад да настане, защото само в един има допустимото максимално количество холестрол! Другото е вече отрова за мен и кръвта ми!
Затова храня котките под балкона ми. Много ми се радват милите …
Георги Б. 10.04.09 в 16:04
Ти ме сбърка направо… С годишната си яйчна закуска можеш да направиш великден за цяла Сомалия:)
Котките ти под балкона скоро ще изпукат от инфаркт, даже не знам как оцеляват…
Поздрави!
vladimir_bass 10.04.09 в 16:04
Сутрин и аз ям нещо подобно, но вместо белтъци слагам в купата, която е от протеин – 1 доза суроватъчен протеин, след това от 7 до 8 тренирам в залата и си нося пакета с фините ядки и там ми ги разбиват с още една доза протеин в пасатора, заедно и става една гадна слуз, но на мен ми харесва.
Белчо Христов 10.04.09 в 17:04
@ Жорка – аз съм изрод!
Сега ми кажи, че не знаеш и за това , че съм ял и червеи
http://www.agrobichosbrasil.com.br/loja/images/tenebrio.jpg С мааалко зелено чили и соев сос и са муцка!
Биолози, к`во да ги праиш – Ей, луд умора няма, само се поти! И си е истина! Днес една моя клиентка ми сподели, че самата тя не знае как издържам и на оборотите и на храната и готвенето и т.н. Истината е, че и аз не знам …
@ Владо – Този микс съм го правил и аз, но просто във фазата в която съм, избягвам да повтарям овеса два пъти! А овеса го вложи преди тренировка, а за след нея сложи в протеина ставиди, бъркаш изолата и после вкарай 7-8 бадема и ми сподели
Ай, изтървах се, това е от триковете ми …. айде, слабост си ми
Живко 10.04.09 в 18:04
аз пък слагам в тях 120гр извара…а ако добавите и един банан и го смачкате става доста вкусно!
Белчо Христов 10.04.09 в 18:04
Нектарини също …
катето 10.04.09 в 20:04
Белчо, може ли да поясниш дали има някаква разлика между финните овесени ядки, обикновените овесени и мюслито?
ужас…
Дам, наистина-горките котки…сигурно вече са се зомбирали
П.С. Туко-що много брутално ме скастриха, затова че препоръчах блог-а ти на едно момиче. Обвиниха ме едва ли не в “пропаганда”
Георги Б. 10.04.09 в 20:04
И за червеите не знаех, но е за очакване
И аз бих опитал, но досега никой не ми е предложил в приемлив вид 
Впрочем още в заглавието става всичко ясно – 5 и 30, какво да говорим…
Longanlon 10.04.09 в 20:04
човече, не си ли разбрал още, че сутрешното излежаване е сред най-великите удоволствия, познати на човека?
даже като бях в казармата и трябваше да ставаме в 6, аз си слагах будилника на шест без десет, за да мога да се събудя по-рано и да се излежа десет минути…
Stoyan Stanev 10.04.09 в 23:04
belcho a sus kakvo e nai dobre da si gi pravim za6toto as sum si gi pravil sas doma6noto prqsno krave mlqko na baba, sas kiselo , sas topla voda i sam chuval che trqbva da postoqt dosta i togava da se qdat,spodeli pls
Stoyan Stanev 10.04.09 в 23:04
smisal razbrah 4e trqbva sas voda ,no kakva e razlikata kogato e sas drugite dve ili ako gi napravim naprimer sas sok za6toto sam probval
Белчо Христов 10.04.09 в 23:04
Млякото забавя тяхното усвояване! Друго нещо – млякото има лактоза – задържа се подкожна вода и стоиш като плондер. Кому е нужно – не уважавам млякото – независимо какво е то!
Белчо Христов 10.04.09 в 23:04
Обичам други сутрешни неща, не излежаването Long
А Жово – около 50 брашнени червея от род Tenebrio съм изяждал наведнъж!
Белчо Христов 10.04.09 в 23:04
Катя – разликата е в скоростта на усвояване – финните са за релеф, едрите за поддържаща фаза или маса. Мюслито е за коша – твърде много проста захар и калории!
Живко 11.04.09 в 11:04
а що да не бъдат овесени трици..?Има ги в Пикадили на щанда с диетичните храни!Повече протеини и фибри, по-малко въглехидрати, а вкуса е същият!Същото се отнася и за Елдата, макар че малко хора я консумират, защото не я познават, а тя е нещо много вкусно и полезно!
Белчо Христов 11.04.09 в 11:04
Ми лично за мен е въпрос на навик! …
radoslav 11.04.09 в 20:04
на мен ли4но овесените ядки много добре ми действат,дори когато съм на разреждашти дни на нвд и когато имам само ситрин въглехидрат, т.е. овес ,штото закуската ми е винаги овесени ядки те дори помагатх за изгарияндругоето на мазнините ниама по-добра закуска от тях,а и нешто друго те са единствениа въглехидрат които можеш да хапваш ве4ер и да не ти се превраштат в мазнини
Stoyan Stanev 11.04.09 в 22:04
bel4o ti kato onzi ot “:ocelqvane na predela”po diskavari ,bravo uvajavam hora koito cenqt prirodata i neinite komponenti ! mersi za otgovorite ! no se pak ne smqtash za dobre tova da se priema mlqko za6toto as bqh 4el 4e kogato nqmame protein na prah to nai dobre da piem po 4a6a mlqko sled trenirovka za6toto ni dava i surovatka i kazein,no malko se otplesnah, blagodarq ti pak za otgovorite…
Георги 12.04.09 в 13:04
Белчо, аз съм 70кг и сутрин ям по около 70гр овесени ядки, ако не ги направя с кисело мляко, а само с вода, не виждам как ще ме засити просто…А иначе белтъците добавяш ли ги към ядките или отделно ?
Другата седмица ще идвам до Варна и ще се радвам да мина през магазина ти, искам да си взема някои от твоите книги и тн. Ще работиш нали
Ивански :) 12.04.09 в 14:04
Ае зарежете го тва мляко. И аз по едно време бях почнал да ям овеса с мляко, но от около 1-2 месеца ги консумирам с вода и като си нарежа една ябълка и ги смеся си става муци
, разбира се, белтъците вървят ръка за ръка с овесените ядки
.
Толио 12.04.09 в 14:04
“Финните са за релеф ”
Ако може да се обосновеш
Георги 12.04.09 в 15:04
Добре, Ивански, но кое е по-добре, да сложа 150 грама овес с вода (като се има предвид, че далеч не съм на килограмите на Белчо примерно) или по-малко въглехидрати, овес и кисело мляко, нали се сещаш !
Vanina 17.04.09 в 21:04
Извинете, че се включвам в разговора но не разбрах млякото последно полезно ли е или не?
Ивански :) 18.04.09 в 19:04
Аз мисля, че без мляко е по-добре.
катето 18.04.09 в 20:04
“млякото има лактоза – задържа се подкожна вода и стоиш като плондер”
Мисля, че това е достатъчна причина да не го включваш в менюто си
Белчо Христов 20.04.09 в 10:04
Точно така!
Жени 23.04.09 в 18:04
Аз пък съм предубедена към микровълновите фурни. Смяташ ли, че греша?
Белчо Христов 23.04.09 в 19:04
Не, не грешиш! Но просто аз вече игнорирам всичко “вредно от модернизацията ни на живот”, защото нищо няма да остане като варианти за позлване
или поне оскъден избор! Облъчването си е сериозно
rumen 19.05.09 в 23:05
Здравейте , да споделя и аз как ги ям .Значи от вечерта си ги накисвам с вода може и с топла в бурканче и слагам при тях малко мед една лъжичка и нарязвам две или три айде изсушени кайсии.На сутринта в бурканчето има една много приятна закуска , яицата са 4 или 5 само с един жълтък , но имам и малко извара аз , тва е , кажете бива ли я закуската .А относно млякото ям само кисело ии то доста късно след 11 вечерта пак с малко мед , но и с канела .Много добре ми действа , имам чуството че ме подмладява , даде ми много свеж вид тва нещо , правя го от 3 месеца почти всяка вечер …успехи на всички .
Иван 25.09.09 в 18:09
Супер!и аз съм на Овес всяка сутрин и мисля,че няма да ми писне понеже ми е вкусно.Само да попитам понеже до сега взимах едър овес,ама днеска наще взели финен и искам да знам дали зарежда пак толкова добре
и зелена ябълка си ям сутрин:)
DreamCatcher 25.09.09 в 22:09
Е,хайде сега като кажете,че млякото имало лактоза и бягате от нея като от чумав!Колко лактоза има в 100 милилитра мляко?Въглехидратите там са общо 4,7 грама.И колко от тях лактоза?Колко може да се подпухне и да се задържи вода чак толкова от 100 мл.прясно мляко???Между другото,прясното мляко хидратира по-добре от водата.Едно време,когато не са имали суроватъчни протеини,легендите от този спорт са пиели прясно мляко непосредствено след тренировка.
Финдо 25.09.09 в 22:09
Стига с тази логика “какво ще ти стане от 100 мл мляко,какво ще ти стане от малко олио,какво ще ти стане от 2 бири,какво ще ти стане ако пропуснеш хранене…”
Млечните продукти при мен са орязани на 100 %.
До преди години пиех много мляко,подуваш се,стомашни дисконфорти,лактоза…Никакви извари,от които можеш да повърнеш(с извинение).
Тези дни си позволих малко такива продукти най-вече кашкавал-резултата беше,че корема ми се поду,имах чувството,че за отрицателно време подпухнах.
Такива хора подвластни на такива разсъждения(в началото на поста ми) нямат ясна цел,ходят междудругото на фитнес и накрая се вайкат “Абе защо не става работата”.Или имаш волята и мотивацията да си на стриктен режим или не.Имаш ясна цел и я преследваш.Добре,че тук няма т.нар мазнинни маняци с “желязната” логика “Абе ние си имаме мазнини,закво са ни въглехидрати…”
Стига толкова,че диалога преминава в друга посока…
Поздрави!
DreamCatcher 25.09.09 в 23:09
Не,извинявай,ти обръщаш нещата и погледнато така,пречупено през твоята призма наистина ги правиш да звъчат глупаво.Не съм споменавал за нещата за които ти говориш-”какво ще ти стане от 100 мл мляко,какво ще ти стане от малко олио,какво ще ти стане от 2 бири,какво ще ти стане ако пропуснеш хранене…”
Имах предвид,че ако точно си дозираш въглехидратите за деня(като целта има домашни везни),няма никакъв проблем,тъй като всички въглехидрати в крайна сметка се разграждат до гликоза.А млякото има нисък гликемичен индекс-около 30 в зависимост от маслеността му.
Пишеш още”До преди години пиех много мляко,подуваш се,стомашни дисконфорти,лактоза…” С всяко нещо с което се прекалява,обикновено се стига до дискомфорт.Възможно е да имаш също така и лактозна непоносимост,поради липса производството или намалено такова на ензима лактаза служещ за разграждане на млечната захар до гликоза и нейното усвояване.При недостиг на ензима лактаза, млечната захар попада неразградена в дебелите черва. Това засилва ферментативните процеси в тях, появяват се упорита диария (повече от 7-8 пъти в денонощие), колики, подуване на корема от отделяните газове, куркания, оригвания и/или повръщания, обезводняване, неспокойствие и загуба на тегло.С киселото мляко няма такива проблеми.Там при фермантацията се променяименно състава на захаридите като лактозата. Това,че имаш също и вкусова непоносимост към някои млечни продукти,не значи,че и други хора имат подобни проблеми и те не са подходящи за консумация.Можеш просто да заявиш не ми харесват млечните продукти и не ги употребявам,а не да изваждаш личното си мнение като аргументация.
Поздрави и от мен!
Финдо 26.09.09 в 09:09
Така е,не ми харесват и не ги използвам.Колкото до лактозната непоносимост-нямам такава.Само нормални прояви,за които и Белчо говори.
Че всички въглехидрати се разпадат до глюкоза,въпроса е колко бързо ще стане това.
Да не забравяме и,че лактозата е дизахарид съставен от галактоза и глюкоза-все прости захари.
Всеки божи ден закусвам овесените ядки с вода.
DreamCatcher 26.09.09 в 20:09
Няма проблем,щом толкова се страхуваш,че ще подпухнеш, ще задържиш вода и ще се надуеш като плондер 0т 4-5 грама лактоза и то сутрин…няма проблем!:-)Но въпросът е в мисленето,както имаше една друга статия тук:-)
Поздрави от Русе!
Иван 11.04.10 в 18:04
Щом 10 лъжици овес са 150г , то тогава 1 лъжица овес е 15г, така ли е !?
Иван Манолов 29.07.10 в 14:07
Така излиза : )
А на котките няма ли да им стане нещо от толкова много жълтъци?Че и аз като ги фърлям имам котки и с тях ги храня
Венци 04.02.12 в 18:02
Белчо може ли да те попитам дали има проблем ако ги консумираме директно от пакета без допълнителни екстри
Белчо Христов 06.02.12 в 12:02
Ще има проблем, да.