Няма ли яденето на толкова много яйца да ми се отрази?
Тялото ви произвежда холестерола, от който се нуждае. По-голямата част от холестерола в кръвта и тъканите идва от вътрешни системи.
Животинския холестерол, намиращ се във всички животински продукти, не увеличава автоматично съдържанието на холестерол в кръвта ни.
По принцип, тялото компенсира като прозивежда повече или по-малко. Проучванията са показали, че животинския холестерол има директна връзка с производството на тестостерон. Увеличаване на животинския холестерол води до увеличаване на тестостерона. Обратното също е вярно.
Докато наситените мазнини са причината за много болести като съредечно-съдови заболявания, рак и др., есенциалните мастни киселини са ненаситени и са неоходими за множество биологично функции в тялото. Те не могат да бъдат изработени от тялото, трябва да си ги набавяте чрез храната.
Тези есенциални мастни киселини сами не помагат на прозиводството на тестостерон, но и предпазват от катаболни реакции и помага за увеличаване на добрия холестерол. Наситените мазнини (от меса, яйца и някои разтителни масла) увеличават лошия холестерол. Той запушва артериите, но е невъзможно да се органичи изцяло от диетата.
Научно погледнато, няма доказателства ,че животинските мазнини и източници на холестерил имат значителен ефект върху циркулиращите в кръвата мазнини. Черният дроб намалява синтеза си на холестерол, ако приемате повече холестерол чрез храната си.
Болестите на кръвоносните съдове като атеросклероза не могат да бъдат напълно обяснени от холестерола. Плаката, която се натрупва в артериите не кореспондира пряко с нивата на холестерол. С други думи, ако имате висок холестерол, това не значи,че в бъдеще ще имате сърдечни проблеми.
За да избегнете сърдечните проблеми, е препоръчително да увеличите нивото на добрия си холестерол, вместо да се опитвате да намалите нивото на общия холестерол. Лично аз не виждам проблем да ям ежедневно 30 яйчни белтъка, просто защото махам жълтъците.
Един жълтък дневно има максималната допустима граница холестерол от 250 мг, което означава, че аз си знам работата. Ял съм както 200 яйчни белтъка за един ден, така и само един. Средно за годината консумирам над 4 200 яйца и показателите са ми в абсолютна норма! Затова ми се доверете.
Ако Ви допада методиката ми на работа и искате да се възползвате от моите фитнес услуги, свържете се с мен, през формата за контакт. Очаквам ви!










{ 2 trackbacks }
{ 39 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }
Petyr 03.09.09 в 15:09
Dolu/gore kolko qica trqbva chovek da qde na den, za da se predpazim ot takiva zabolqvaniq chrez nasishtaneto na esenciqlnite mastni kletki i ponijqvaneto na nasitenite maznini?
Petyr 03.09.09 в 15:09
P.P. Ne esenciqlnite mastni kletki, a esenciqlnite mastni kiselini*! (izvini me che ne pishq na kirilica no sym v uchilishte v momenta i nqma Flex Type!)
Белчо Христов 03.09.09 в 15:09
Яйце и яйчен белтък са две понятия! Все пак, редовните изследвания са мерило номер 1! Но аз, не виждам нищо опасно (въпреки, че на моменти съм краен) да се консумират 10 чйчни белтъка с един жълтък, само и единствено ако се спортува редовно и активно!
Малеев 03.09.09 в 16:09
Браво Белчо, отново много добра статия! Надявам се като я покажа на някои мои познати, най-накрая ще им запуша устите.
Петър, според мен, проблема на жълтъците не е холестерола а мазнините. Няма проблем, както казва Белчо, да си боцкаш по 5-10 белтъка с 1 жълтък на ден.
П.С.: Белчо, направих си сутринта онова твое произведение с белтъците и овесените ядки – много е добро, особено с малко стафиди вътре!
Georgi 03.09.09 в 17:09
Искам да попитам дали би ми се отразило някак яденето на 2 яйца сутрин и 2 следобед (цели) всеки ден ? На 16 съм.Предпочитам да не махам жълтъка, защото и в него има протеин.В цяло 1 яйце има около 6 гр. протеин, така че 2 яйца + още нещо ми доставят достатъчните 20г. на хранене, за моите килограми.
Белчо Христов 03.09.09 в 17:09
Че ако така искаш, по-добре яж по 100 грама извара!
Аз лично, не бих заложил на 2 жълтъка, защото все пак жълтъка определя скоростта на усвояване на яйчният протеин! А в него има и аргинин и става объркване, което с цяла статия трябва да изясня
Georgi 03.09.09 в 17:09
Аз точно с извара или прясно/кисело мляко донабавям протеина.Вариант е да ям повече извара.Казва ли са ми, че жълтъка ускорява усвояването на протеина от белтъка ? Какво представлява аргинина ? Мерси предварително
Златин Ангелов 03.09.09 в 19:09
олекна ми..:D притеснявах се дали е лошо,че ям почти всеки ден по 3 варени яйца(само 1 жълтък взимам от тях)
Малеев 04.09.09 в 09:09
Участва в изграждането на мускулната тъкан – включва се в състава на протеините, освен това съм чел, че неутрализира свободните радикали. За повече инфо – тук Белчо може да се намеси, аз съм….лаик.
Таня 04.09.09 в 12:09
И аз имам въпросче…По принцип обичам да се храня с яйца,почти всеки ден изяждам по две с жълтъците!Може ли да ми навреди този навик?!Тренирам тае-бо четири пъти седмично,т.е.не активно натоварване!!!Ще бъда благодарна,ако ми отговориш!
Белчо Христов 04.09.09 в 12:09
Просто внимателно четете: “Един жълтък дневно има максималната допустима граница холестерол от 250 мг”
DreamCatcher 04.09.09 в 13:09
Е,това ми се вижда попресилено,извинявай:-)Аз между 4 и 5 жълтъка,като 5 доста рядко де,но да кажем средно 4,5 жълтъка и стойностите ми са добри.Арнолд препоръчваше да не се прехвърлят 3,Ивайло Стоилов в подготовката си преди да стане абсолютен републикански шампион за първи път ядеше по 5 разпръснати из целия ден,а четох че Хидетада Ямагиши закусва с 5 цели яйца.
hazard 04.09.09 в 13:09
Статията безспорно, че е пълната истина подхранена с факти и богат личен опит, но друго е интересното, незнам дали повечето са го забелязали – изображението на самия материал – яйцето и домата!Ако си ги направил само заради самата статия – поздравления
naskoo1 04.09.09 в 13:09
аз ям по 5 белтъка и по 1 или 2 жълтъка
ама почнах да кукуригам вече хахахах
DreamCatcher 04.09.09 в 15:09
Обаче забелязвате ли,че като дойде краят на лятото и цената на яйцата автоматично скача нагоре?От 0.20 станаха на 0.25 стотинки бройката?Едно време си спомням след поразийте които направи Жан Виденов,служебният кабинет на Стефан Софиянски,разреши безмитен внос на яйца от Холандия.Пристигаха в мастърбоксове от по 100 кутий в бокс.Бяха бели и всичките абсолютно еднакви,все едно ги бяха мерили с шублер преди да ги опаковат.И бяха най-важното по-евтини!
fillme 04.09.09 в 15:09
По това време на годината кокошките намаляват снасянето.
DreamCatcher 04.09.09 в 15:09
Как ли се справят с проблема във Великобритания и Холандия където цената и зимата е същата като лятото?Тук есента(а и несамо) е тежък период за родните билдери!:-)
Белчо Христов 04.09.09 в 16:09
Между другото, незнам кой точно ми го каза, но най-накрая влиза и в БГ стандарта за яйчен белтък в пластмасофи туби в ml, което ще ми спести поне на мен средства
който е гледал дисковете на Ronnie Coleman знае за какво говоря
asen 04.09.09 в 17:09
Еми.. нямам думи просто този е единствният сайт който влизам да видя като има нешо ново.. Пише всичко това което ни интересува.. успехи.. Аз имам един вапрос някой ако ми отговори много ше се радвам.. средно колко грама протеин трябва да консумира човек ако не пие нишо.. 75 кг сам.. 173 висок
DreamCatcher 04.09.09 в 17:09
О,айде дай Боже!:-)Време,средства(тук не съм много сигурен,все пак става дума за български манталитет,пак ще я издокарат да е по-скъпо),ама айде,”Поживем,увидим”,както казват руснаците!:-)
Белчо Христов 04.09.09 в 17:09
Асене – та това прави блог-а четен – информацията
Благодаря за което! Умножаваш индекса телесна маса (75) по 1.5 грама белтък на килограм телесно тегло = 112.5 грама белтъчини! Въпреки, че не разбрах изцляо въпроса, рискувам с тези данни!
Белчо Христов 04.09.09 в 17:09
# Ловец на Мечти – ще видим. Наистина ценообразуване в БГ понякога няма резон! Но наистина информацията е достоверна, въпрос на време е да се осъществи. Все пак, това е свързано и с нови технологии, с които незнам, дали сме оборудвани. А това са средства, които ще рефлектират в началната цена, най-вероятно, няма какво да се лъжем!
Финдо 04.09.09 в 19:09
По мои изчисления неговия ИТМ е около 25…
Иван 05.09.09 в 19:09
Да , яйчните белтъци в пластмасофи туби май се казваха Egology
DreamCatcher 05.09.09 в 20:09
Днес се видях с Ивайло Стоилов,нали и той е от Русе-беше абсолютен републикански шампион 2 пъти.Говорихме с него за диети и специално обсъждахме диетата му пред състезанието.При него приема на жълтъци за деня е 5,а когато намалява въглехидратите значително в последните седмици стават 7 броя.
Боби 05.09.09 в 23:09
Яйчния белтък в бутилка стартирах в употреба преди 7-8 месеца и искам да кажа, че наистина е измислено много добре (не си въря вече по 10 яйца всеки ден
) страшно много време , а и други фактори спестява.Не знам какви цени ще са в България, но не е много евтин. Наименованието е Eggology 100% Egg Whites. Не се замисляйте и взимайте когато се появи.
Белчо Христов 06.09.09 в 15:09
DreamCatcher нека бъдем и реалисти. Ивайло не е само на добавки в предсъстезателната диета. При него холестерола е нужен в пъти повече, за да материализира другите препарати, така мисля аз!
DreamCatcher 06.09.09 в 20:09
Е,и това го има,съгласен съм.Но и истината е,че всичко е твърде индивидуално.По принцип в моето хранене животинските мазнинини са намалени до минимум-само тези които са в пилешките пържоли и то след отстраняване на видимата част на мазнините,ако има такива.Така че,4 или дори 5 жълтъка не ми се отразяват негативно.А и изследванията и материалите които изваждаш като доводи са на базата на наблюдение върху средностатистичски човек.Не е правено специализирано,задълбочено и най-вече продължително изследване върху хора занимаващи се с тренировки с тежести,по-специално бодибилдери.За един нормален лекар примерно,при изследване на културист,само нивата на трансаминазата му ще го хвърлят в паника!:-)
Белчо Христов 06.09.09 в 20:09
О да, това са осредненни данни и са с насоченост за фитнес любители и лаици, които тепърва ще прохождат – това е част от професията ми!
Като каза за лекари, си сещам, че имат адски неправилен подход – виждат че спортуваме и веднага бъркат средните данни с нормалните. Аз ако дам проба за спермограма да речем след период на прием на добавките, показателите как мислиш че ще са
? Аз и така направих – изманипулирах (само заради невежеството на лекарите) данните за военната ми комисия наврето – изядох преди прегледа в болницата 15 вафли Споко и изпих 3 черни чая. Резултати:
- висока кръвна захар;
- високо кръвно;
-изпъкнали вени;
-нервност и превъзбуденост;
Хвърлих ли ги в именно тази паника – безпорно да!
Но да си задавали въпросите навремето! Проблема си е техен, аз нямах тогава никакви, от тези, които ми споменаха – те бяха едно двучасово явление, което отмина!
Tsveti 07.09.09 в 17:09
zdraveite momcheta….. imam tolkova vaprosi kato malkite detza
Tsveti 07.09.09 в 17:09
molia da izvinite , no klaviaturata mi ne e s kirilitza i mi e trudno da namiram bucvichkite
Белчо Христов 07.09.09 в 17:09
Ами задайте въпросите
slavko 11.09.09 в 21:09
Белчо, познаваш ли Ефтим Илиев от София, не знам колко специалисти сте в БГ, но сте на 100 различни мнения по 100 въпорса, е добре де…аз тренирам от 15 години, знам кое действа за мен, но за начинаещите на кой да вярват…
Белчо Христов 12.09.09 в 08:09
… на тях, каквото им подсказва сърцето!
jorkata 17.09.09 в 10:09
Белчо никога не съм ползвал добавки и т.н.
Но колкото повече чета BelchoHristov.Com се навивам да изпробвам нещо.
Само да те питам може ли да се пристрастя към някоя добавка и да не мога без нея.
Белчо Христов 17.09.09 в 14:09
Това е истинската любов към … жената!
Сибо 21.04.10 в 12:04
Eggology си е цифра 190$ за една бака
, по-добре да изчакаме ГМО кокошки и да снасят само белтъчени яйца и на всеки 9, едно с жълтък!
ангел 30.06.10 в 11:06
Белчо..съгласен ли си с тази днескашна статия http://zdrave.bg/?c=n&id=4567
Белчо Христов 30.06.10 в 11:06
Отдавна знам това, защото давам личен пример! Благодаря за споделеният линк Ангел!