Нисковъглехидратна диета - НВД

НВД или както още я познавате, нисковъглехидратната диета е един хит, който нашумя в България в началото на новия век. Съв своите бързи резултати, нисковъглехидратните диети заеха веднага челно място, в листата на предпочитаните диети – тези, които бяха материал на хиляди полупрофесионални сайтове за диетично и “здравословно” хранене.

Какво означава бърз резултат?

В буквалният смисъл на думата означава наистина бърз! Целта на прилагащият нисковъглехидратна диета е да свали колкото се може по-бързо десетина килограма, например, в рамките на един месец. С цената на всичко, той започва да си изготвя списък с позволени храни, тези които се лансират в интернет пространството, и веднага започва да прилага т.нар. НВД.

Резултат след сваляне на 10 кг телесна маса

  • Вода: – 2.5 кг
  • Мазнини: – 5 кг
  • Мускули: – 2.5 кг

Страхотно, нали? Не! Защото след спирането на нисковъглехидратната диета, какво става:

  • Възвърната вода: – 2.5 кг
  • Качени мазнини: – 7.5 кг
  • Възвърнати мускули: – 0 кг


Реалният резултат
от 10 кг свалени киолограми е много лош и неприятен не за визията ви, а за здравето ви! Това е: повече качени излишни мазнини и напълно изгубена мускулна маса, т.е. по-лоша телесна конституция след диета! Не се ли чувствате малко “излъгани” от НВД-то точно сега? Нека ви запозная с рисковете на НВД:

Рискове на нисковъглехидратната диета

Чрез средствата за масова информация широко се разпространява ползата от диети с високо въглехидратно съдържание и малко мазнини, като се цитират данни за огромните рискове, които крият диетите, съдържащи голямо количество мазнини.

Не се отделя особено внимание обаче на ползата от това да поемаме храни с много богато съдържание на въглехидрати. В тази статия ще проверим чрез факти и данни доколко са опасни митовете за ползата от диети с ниско (или никакво) съдържание на въглехидрати и високо съдържание на протеин и от диети с ниско (или никакво) съдържание на въглехидрати и високо съдържание на мазнини и как те не само не успяват да постигнат поставената цел, а могат да имат и сериозен отрицателен ефект (като заплашват здравето, а в някои случаи дори и живота на човека).

Рисковете, свързани с високо съдържание на протеин и ниско (или никакво) съдържание на въглехидрати

Едни от най-често прилаганите диети, толкова често, че са включена в списъка на модните мании, са диетите, богати на протеин и с ограничения до ниско (или никакво) съдържание на въглехидратите, предлагани на нищо не подозиращите спортисти – нисковъглехидратните диети.

Логиката на този подход към диетата е, че като ядем храни богати на протеин ще произведем чиста стегната машина, състояща се само от мускули. В края на краищата, не се ли състоят протеините от аминокиселини, които са строителните блокове на мускулите? И не е ли натоварването с въглехидрати метод за натрупване на тегло?

Да разсъждаваш така, на пръв поглед, е съвсем просто: яжте храни, които правят мускули и изхвърлете онези, от които се пълнене. Слабичко тънко тяло се получава като се ядат храни с малко мазнини.

С течение на времето обаче, консумацията на храни, богати на протеин, няма да доведе до стройно тяло, изградено само от мускулна тъкан. След време трениращият фитнес с тревога ще забележи, че огромен процент от свалените килограми са от намаляване на мускулната маса. Постига се обратен ефект на поставената цел – да намалим общото съдържание на мастната тъкан и да понижим процентното нивото на мазнини в организма.

Без наличието на въглехидрати (каквито са нисковъглехидратните диети), така желаният процес на съхраняване на протеина се прекратява и организмът изяжда собствения си протеин, за да си достави енергия. Консумирането на протеин не предпазва от изгаряне запасите от аминокиселини. Този факт започва да се осъзнава от все повече хора. Това, което остава не дотам ясно обаче, е допълнителният риск, който лишаването от въглехидрати крие за здравето.

Богатите на протеин диети, съчетани с малко или никакви въглехидрати, могат да бъдат потенциално фатални. Тези, които превъзнасят ползата от такива програми, заявяват, че съществува и допълнителен ефект на липса на апетит, което явно води до отслабване.

Липсата на апетит се дължи на факта, че сега организмът разчита на мобилизирането на мазнините, което води до образуване на кетонови тела (странични продукти от непълното разграждане на мазнините), които се изхвърлят чрез пикочните пътища и по този начин не увеличават калориите в организма (по-долу ще се спрем по-подробно на това). Изследванията не са доказали, че горните твърдения са факт.

Освен това, поддръжниците на диетите с високо съдържание на мазнини като ефективен метод за отслабване, заявяват, че повишеното калорично горене или термичният ефект на протеина, както и ниският коефициент на смилаемост, в края на краищата водят до намаляване на наличните калории поети с храната за разлика от тези, набавени от добре балансираното ядене със същата калорична стойност.

Забележка: Калоригенният ефект на поемането на протеин се дължи главно на храносмилателните процеси, както и на допълнителната енергия, необходима на черния дроб, за да асимилира аминокиселините. Макар и тази особеност да има известна валидност, когато се разработва солидна програма за отслабване, трябва да се вземат под внимание много други фактори,. Освен това, се създава потенциално вредното напрежение във функционирането на бъбреците и черния дроб и съпровождащите го дехидратация и електролитен дисбаланс (за този фактор ще говорим по-нататък) и загуба на мускулна тъкан в резултат на диети, богати на протеин. (McArdle, William D., Katch, Frank I., Katch, Victor L.: Exercise Physiology; Energy, Nutrition, and Human Performance: Lea, Febiger; Philadelphia, P.A. 1986. pp. 544, 545.).

  • Цитат от материала ми за “Рисковете на нисковъглехидратните диети”, вижте повече тук.

Нисковъглехидратни диети - НВД

Схващането да не се приемат комплексни въглехидрати, за да не се превърнат в мазнини (нежеланият и търсен ефект от спазването на нисковъглехидратна диета) е сериозно погрешно … опасността е при “вкарването” на мазнини в диетата, особено такива, които са в триглицеридна форма – те директно се отлагат в организма именно като мазнини, а и по никой начин не могат да осигурят качествена енергия, както комплексните въглехидрати, които се разпадат до глюкоза и гликоген съответно за мозъка и работещите в анаеробна среда мускули.

Мастни клетки

Останалите въглехидрати, които за в “излишък” за тялото ни, което е в специфична енергийна нужда, определят как ще се оползотворят! Някои директно попълват гликогеновите запаси, други, пълнят мастните молекули и увеличават обема на мастната клетка до спукване! Това е ефекта “Йо-Йо”.

Как можем да очакваме разпад на мазнина и да получим гликоген и глюкоза?

Цикъл на Кребс

Защо не обръщаме никакво внимание на Цикъла на Кребс и подценяваме този жизнено важен процес, при който глюкозата се окислява до пируват в аеробна среда? При липса на сложни въглехидрати като овесени ядки, качествен бял ориз и картофи, например организма ще започне да черпи глюкоза от наличните аминокиселини (дори и вашите мускули, които описах по-горе как се стапят безвъзвратно), а какъв е смисъла от подобна безсмислица?!

Попаднал в аеробни условия пируватът (на схемата по-горе) продължава своето разграждане. В сравнение с анаеробното разграждане аеробното доставя на клетката по-голямо количество енергия, а органичните молекули напълно трансформират органичния си скелет до Н2 и СО2. Водородът се пренася от система преносители до крайния акцептор кислород, като се образува вода. СО2 се отделя като газ при дишането.

За аеробните организми (какъвто е и човека) този процес е многостъпален и кръгов. Известен е като Цикъл на Кребс, наречен на името на неговия откривател, който разгадава биохимичната му същност през 1937 г. Освен това име, цикълът може да се срещне като цикъл на лимонената киселина или цикъл на трикарбоновите киселини.

Ханс Кребс (1900-1981 г.) - Цикъл на Кребс

Ханс Кребс (1900-1981г.)

Кребс е Нобелов лауреат за откритието си през 1937 г. Цикълът на Кребс е продължение на окислителното разграждане на глюкозата в аеробни условия. Състои се от биохимични реакции, които се осъществяват в матрикса на митохондриите. От цитоплазмата пируватът преминава в митохондриите.

Вместо да приеме водород от НАД.Н2, той (пируватът) се декарбоксилира и взаимодейства с Коензим А. Така се активира и се превръща в много реактивоспособно съединение – ацетил – КоА (“активирана“ оцетна киселина).

И тъй като пируватът (3С) е загубил 1 С от въглеродната си верига, то Ацетил-Ко А ще има 2 С. Ацетил -КоА се явява междинно звено за свързване на гликолизата и цикъла на Кребс, т.е. той е възлов метаболит. Основни източници за неговото получаване са въглехидратите (глюкоза), мастните киселини и някои аминокиселини. Така в цикъла навлизат различни по своята химична природа органични съединения. Цикълът се превръща в биохимичен контейнер, събиращ разклоненията на редица метаболитни пътища.

Ацетил-Ко А се присъединява към съединение с 4 С атома, наречено оксалацетат. Това е първата реакция от цикъла, при която се получава лимонена киселина (цитрат). В следващите етапи цитратът изомеризира, декарбоксилира и се окислява. Химичните превръщания са последователни биохимични реакции, посочени в схемата.

Най- съществни от тях са двете декарбоксилиращии и окислителни реакции. При тях СО2 се отделя, дифундирайки през митохондриалната и клетъчната мембрана, като напуска клетката. Така 6 С съединения се превръщат в 4 С.

Едновременно с това протичат окислителните реакции (двехидрогениране), при които се отделя водород. Той се поема от система преносители, които го отнасят до крайния акцептор водорода. При транспортирането му се отделя голямо количество енергия под формата на АТФ.

Следват още 2 окислителни реакции със същия механизъм на окисления (дегидрогениране). При една от тях първата система –приемател на водорода е флавинова (ФАД). В този случай се образуват 2 молекули АТФ. При реакциите, където първите приематели на водорода са НАД, се отделят 3 молекули АТФ. Става ясно защо аеробното разграждане на глюкозата довежда до получаването на значително повече енергия в сравнение с гликолизата.

В последното стъпало оксалоцетната киселина се възстановява. Тя може отново да взаимодейства с Ацетил-Ко А.
Една молекула оксалоцетна киселина се използва много пъти при окислението на голямо количество Ацетил-Ко А. Така оскалацетата се явява катализатор за завъртане на нов тур. Цикълът се повтаря многократно.

Биохимичната същност на Цикъла се изразява в следните особености:

  • Цикълът започва с кондензация на Ацетил-Ко А и оксалацетната киселина и завършва с регенерация ( възстановяване) на оксалацетата
  • Ацетил-Ко А се разгражда окислително до 2 CO2 и 4 H2O
  • Първите членове на цикъла са трикарбонови киселини, а останалите са дикарбонови киселини с 5С и 4С
  • Цикълът съдържа 4 окислителни стъпала : чрез дехидрогениране Н2 се пренася чрез система от преносители до кислорода
  • Отделеният CO2 е резултат от декарбоксилирането на две карбонови киселини
  • В един оборот на цикъла се включват молекула Ацетил-Ко А, 2H2O и се синтезират 12 АТФ.

Химичните и енергетични превръщания в цикъла на Кребс могат да се изразят с уравнението:

CH3COOH + 2O2 + 2H2O + 12AДФ + 12 Ф = 2CO2 + 4 H2O + 12 ATФ

При осъществяване на биохимичните реакции участват редица ензими – дехидрогенази, изомерази, декарбоксилази, синтетази (лигази) и др. Разграждането на глюкозата в аеробни условия придобива следния вид и може да се представи чрез следната сумарна реакция:

C6H12O6 + 6 O2 = 6 CO2 + 6 H2O + 36 ATФ

Цикълът на Кребс е аеробен цикличен и високоефективен процес – ацетил-КоА се окислява, отделя се голямо количество енергия, вода и СО2. В цикъла постъпват и други органични молекули, които се разграждат. Отделят се междинни съединения, участващи в синтезните (анаболните) процеси.

Диета за релеф без нисковъглехидратна диета

Изводи

“Мазнините изгарят в пламъка на въглехидратите!”. И като цяло, няма да завърша извода си за нисковъглехидратните диети в научен стил, а с личен пример. В последните 8 календарни седмици минах на предсъстезателна диета, която включва ежедневно количество въглехидрати, разбира се на полу-ротационен прием:

  • картоф
  • ориз
  • палачинки
  • сладко
  • зеленчук

Това са източниците ми на въглехидрати! Странно, нали? Не е! Всичко е до подход. Такъв, който да съответства на индивидуалните ми възможности и цели. Не съм тренирал повече от 12 пъти за тези седмици. Резултата е зашеметяващ – свалени още 6 кг! В материала “Камъкът си тежи на мястото” аз загатнах, че ще поддържам формата си целогодишно. В уточнение, бях споменал за “сваляне” на категорията до 86 кг.

Усетени-емоционални ползи от НЕ-нисковъглехидратна диета

Диетата ми не ме изнервя, държи нивото на кръвна захар постоянно и съм в неперекъснат анаболен прозорец! Невероятно, нo факт! Позован именно на тези физиологични принципи на ниво клетка, аз доказах моята си теория и с практиката, че мазнините се изгарят в наличие и присъствие на въглехидрати. За в период от един месец се видях на живо с много клиенти – всички казаха – “Променил си се, отслабнал си, но си 100% по-добре така! Сух и релефен!”.

Няма нищо по-добро от личния пример. Затова ме последваха и още дузина човека, включително и моята майка, която е на такъв тип диета. Ефекта е поразителен при нея! Просто защото нанизах знанията си в практиката си и изпълнявам диетата на 100 % без да тренирам дори – е, в залата ли горим мазнини, или в кухнята? Ям по около 1 кг телешко с риба дневно, има качествени източници на въглехидрати и седмично ям палачинки с конфитюр без фруктоза! Е, на черното, не се казва бяло, повярвайте ми! Имам много свидетели, които виждат какво ям и в какво се превръщам.

Билогическото ми образование, както и знанията ми по анатомия, цитология, хистология, биохимия и др., ми позволяват умело да си върша работата. Всички успехи, които жъна с тренировъчните фитнес програми, които изготвям на моите фитнес клиенти, се дължат именно на тези анализи и знания по биология. Това е силен коз, на който и вие можете да заложите, ако искате аз да напиша вашата работеща диета или фитнес програма. Потърсете ме и станете част от голямото семейство на BelchoHristov.Com.


Ако искате да помогнете тази статия да “види” света, подкрепете я с положителен вот в социалната мрежа на Svejo.Net. Благодаря ви!

Коментирай и чрез Facebook акаунт:






Публикувано в: Хранителни режими на 26.09.09 и обозначено с таговете въглехидрати диета мазнини мастна клетка НВД нисковъглехидратна диета пируват топене на мазнини хранителен режим цикъл на Кребс



Вижте и тези мои материали:

{ 1 trackback }

Л-карнитин
25.09.11 в 07:09

{ 56 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }

1

biker_boy 26.09.09 в 17:09

Добра статия Белчо но за да не се объркват хората може да кжеш че въпреки че си ял тези храни то е било в ограничени количества и едва ли си надвишавал във високовъглехидратния си ден 200 гр за деня.Защото сега някой ще си каже я мога да си ям ориз и картофи на корем и да се орелефявам.

2

Белчо Христов 26.09.09 в 17:09

Е не, разбира се! Всичко е, както казах индивидуализирано! В т.нар.нисковъглехидратен ден, колкото и да я мразя тази дума, имам около 150 гр въглехидрати. Имам дни, в които ям и по 600 грама дневно! И пак, орелефявам! Подчертавам, без тренировки. Пресметнал съм енергоразхода си, за да мога да извлека максимума!

Но, ям въхлехидрати преди тренировка, след тренировка и други неща, които уж, не “се приемат” от НВД-тата! ;)

3

Ивански :) 26.09.09 в 18:09

Страхотна статия. Въобще не съм фен на НВД, но винаги съм се чудел как хора, които си перат химията и препоръчват НВД за чистене (предполагам и те го прилагат) успяват да убедят много хора да ги “следват”. Един прост пример:
Ходих на семинар на Димитър Димитров и Христомир Христов в Бургас това лято и просто останах, меко казано, разочарован като започнаха да дават наставления как да “вкараме” полезни мазнини за сметка на въглехидратите. Просто останах потресен! Та ще се радвам, ако Белчо хвърли малко светлина по въпроса как изглеждат по този начин и спазват такива режими. Наясно съм, че си бият спринцовките по време на тренировка, но все пак трябва да има храна, за да се възстановяват, та как успяват. То химия, химия, ама то т’ва на какво прилича? :T

4

gio 26.09.09 в 18:09

Много хубава статия като цяло, но имам няколко въпроса. Един килограм месо и малко яйца (които не ми се вярва да си махнал от режима си) правят към 300гр белтъчини. Това прави около 3.2 гр/кг , което е много. Не смяташ ли че не се усвояват всичките? Мога ли да те попитам как си изчисляваш енергоразхода?

5

Белчо Христов 26.09.09 в 19:09

# Ивански – може да се каже, че съм единственият натурален атлет, персонален треньор, който поддържа блог за фитнес на територията на България и дръзва да дава безплатни съвети, на страниците на личния си блог! Именно от тук идва разликата във вижданията, които показвам и демоснтрирам с тези на европейските ни шампиони по културизъм: Митко Димитров при тежките и Христомир при по-леките!

Рализката между натуралните и елитните културисти, за каквито съм признал Митко и Ицо е космическа. Тук не става дума за дози и количества. Напротив. “Черешката” тук е с друга окраска и цвят. Докато при стероидни цикли се вкарват съвсем друго естество храни (включая и количество), при натуралното хранене, което всъщност промотирам, е коренно различно!

Именно него, визирам тук, в моята статия! Затова казвам и подчетртавам думичката “личен пример”. Не е тайна, че с този материал аз печеля привърженици. И затова ще отговоря на въпроса ти. По време на стероиден цикъл, елитните състезатели приемат препарати, които увеличават усвояването на белтъчините. При натуралните не е така. Ето защо, при споменатите от gio белтъчини (не съм споменал и 150-те грама казен, който консумирам вместо яйца, които ми задържат водата) аз ги увеличавам, за да могат именно чрез въглехидратите, които ежедневно консумирам, те да намерят място в клетката ми!

Знам и съм чел, че Христомир разрежда до 10 дена с въглехидрати, стои на 0 грама въглехидрати дневно. Ако аз направя същото, ще стоя като талпа – плосък и малък. Обема, идва от именно това вкарване на карбохидрати, което и оводнява клетката, а не междукетъчното пространство. Отделно, че пия по 8 литра дневно вода, допринася за хидратацията ми. Правете разлика между хидратация на клетката и задръжка в междуклетъчното пространство. ;)

Отделен е въпроса, че играя и с калия по време на диета. А тяхната форма се постига за състезание с диуретик, който може да ти махне до 3-6 кг вода!!! Аз не мога да си го позволя. Електролитния баланс е много важен и може да се обърка само с една чаена лъжичка сол.

Полезните мазнини, които консумирам по време на тази диета, защото я продължавам, са от рибата и нищо друго! Тяхната идея е коренно различна. Докато те разреждат с въглехидрати, нещо, което аз не правя, те донабавят калориите от мазнините. Затова при мен те са ниски, при тях високи. И друго, консумацията на въглехидрати (честата) инактивира растежния хормон!!!

Тъй като не съм усещал” вкуса” на химията, а виждам мълниеносното действие на храната и мико и макросъставките, аз продължавам да бъда верен промоутър на храната, хранителните и спортни храни, както и на биологическото в цялата работа. Защото ако не знаеш какво е клетка или да парадираш, че знаеш всичко, по-добре се запиши в националния отбор по рисуване и там драскай илюзиите си!

Човек, който е чел недочел списанийца, просто да не се бият в гърдите. Културистичното хранене няма нищо общо с храненето при натуралните атлети. Почти 10 месеца от живота ми минават в непрекъсната диета и се убеждавам в правотата на думите си!

Културистичното виждане не е за фитнес любители. Както казах, разликата е космическа. И понеже някои четат какво яли билдърите, сляпо прилагат в менюто си и после нямало резултати. Е как да има?

Я вижте г-н Колман – яде пържени картофи и кетчуп и се готви за Олимпия – аз защо не правя това и не пиша за това – ами защото не съм на инсулин ;) Нямам нищо против състезателният културизъм, но вие не сте състезатели, както и аз! Затова осъзнавам огромната отговорност, която тежи над мен.

Затова считам думите си за безценен съвет към вас. Ако моята методика и статии ви харесват, последвайте ме, приятели мои! Нека стана ваш лидер! Защото знам че мога и знам, че повече от всичко на света го искам!

6

Боби 26.09.09 в 19:09

Много добра статия. Лично аз никога не съм поддържал зверска диета (било то за маса или за сваляне). Приблизително от месец вкарах съвсем малко повече въглехидрати (картофи/ориз/паста). Много е важно да си опознае тялото човек.Естественно се стремя да поддържам ниво на ядене както и суплементи. Наистина е много важно да си следиш калорийте, което е моя голяма грешка, че не го правя, а качвам лесно….
Белчо, скоро мисля да се свържа с тебе по майла имам нещо предвид. :)

7

Longanlon 26.09.09 в 20:09

Oтново се учудвам на отношението ти към НВД, имайки пред вид продукта ти “Мускулна маса GH” :)

8

Белчо Христов 26.09.09 в 20:09

Longanlon, НВД няма нищо общо с “Мускулна маса GH” ;)

НВД, в тесният смисъл на думата означава, да захванеш едно меню и да го отнесеш със седмици наред. В “Мускулна маса с GH” имаш през 7 дена ротация на хранителните планове и т.н., което е пряка връзка със силата на натоварване и на мускулни влакна, подтискане на кортизола, стимулиране на хипофизата да синтезира в пъти повече растежен хормон и т.н.

Абсолютно несравними са една диета от типа НВД с фитнес продукт (диета + подчертавам “плюс” тренировъчен режим!).

НВД, както и протеиновата диета са за хора с нарушена панкреатична функция! ;)

П.С. Само да припомня, че един грам белтък и въглехидрат имат почти равни калории. Затова има разлика между калория и естеството й! ;) Някои казват “Пазете нискокалорична или нисковъглехидратна диета”. Че аз мога да пазя нискокалорична диета, но да е на база само въглехидрати … :)

9

Стайко Влайков 26.09.09 в 23:09

Абе ти да не си Хитлер ?

10

Белчо Христов 26.09.09 в 23:09

Не те разбрах, наистина?!?!?!

11

Финдо 26.09.09 в 23:09

Може би е имал в предвид изречението “Нека бъда ваш лидер”… :)

12

Кирил Червенков 26.09.09 в 23:09

Белчо :) Здр Аз работя по “Мускулна маса GH” която ми я направи ти :) да не говоря за нея тя сама говори за себеси:) бях 110кг.. след 3-ри седмици бях с 6,5 кг.мазнини по лек да не говорим че сега ще я правя цяла зима :) ще се види тогава страхотният ефект :) подкрепям те несме СПОРТИСТИ!

13

Белчо Христов 26.09.09 в 23:09

О Киро, привет! :)

# Финдо, да, сега виждам връзка :) Има резон! :)

14

Кирил Червенков 26.09.09 в 23:09

Отавна само чета тук :) в този страхотен сайт :) няма да можеш да угодиш на всеки :) но ти го знаеш така че който не проумява думитети …… значи по добре да не се занимава с фитнес :) искам само да смонена 1-во аз преди бях едно сега съм друго благодарение на кого ? ХА ДА ВИ ВИДЯ МОЖЕТЕ ЛИ ДА ПОЗНАЕТЕ ?:)

15

Белчо Христов 26.09.09 в 23:09

Бойко Борисов? :)

16

Стайко Влайков 26.09.09 в 23:09

“Затова считам думите си за безценен съвет към вас. Ако моята методика и статии ви харесват, последвайте ме, приятели мои! Нека стана ваш лидер! Защото знам че мога и знам, че повече от всичко на света го искам!”

За това ли мечтаеш ?

17

Кирил Червенков 26.09.09 в 23:09

Сега искам да спомена нещо:) значи в залата кадето аз тренирам :) има един няма да му споменавам името които яде:)цял ден орис и пилешко и в 17:) пие 5 протеина и това е вече 1,3 год… белчо какво мислиш за това еднообразие

18

Кирил Червенков 26.09.09 в 23:09

Бойко Борисов?хаххах – позна печелиш 1000 000 Евро :)

19

Стайко Влайков 26.09.09 в 23:09

Че ако не е на хап няма да може да ги усвои !

20

Белчо Христов 26.09.09 в 23:09

Искам да знам! Написано е прекалено ясно! :) А за какво мечтая, ето една статия за целта: http://www.belchohristov.com/5776.html

Ами Киро, незнам, попитай него! :)

21

Кирил Червенков 26.09.09 в 23:09

Стайко Влайков -А защо не :) някой ден :) - нека да е и повече ти май завиждаш хахха

22

Кирил Червенков 26.09.09 в 23:09

Няма да го питам просто исках да знам дали :) дали е правилно

23

Стайко Влайков 26.09.09 в 23:09

Кирил Чевенков – Не :D
Белчо Христов – прочетох статията за РД ;) и разбрах, че с теб си приличаме. И двамата сме родени под знака на зодия дева и сме били 51 см ;) Виж ти още тогава си тежал с 100 грама повече :P но отново казвам НЕ ЗАВИЖДАМ. Другото което си приличаме е това за ресорантчето и семейната хармония и любов.
Искрено ти желая успех в това начинание.

24

Белчо Христов 26.09.09 в 23:09

Мерси Стайко! Кирил, говоря от негово име, се изяви шеговито :) Няма проблем! :) Успех и на теб и на всички, които искат да сбъднат мечтите си! :)

25

Кирил Червенков 26.09.09 в 23:09

http://www.narodnodelo.bg/thumbnails/dc192a3c6f6d4661d0f137f06b314122.png

Стайко Влайков-какво не бе оуууу че си ама и ти-Атанас Георгиев ( виден наш културист от миналото)- много разбираш и ти ама хайде да не говоря – само питам белчо

26

Ивански :) 26.09.09 в 23:09

Ха… вие нещо адвокати ли го играете не разбирам. Евала за знанията, които показваш. Личи си, че хората ти се доверяват и жънеш професионални успехи. По този въпрос две мнения няма. Аз също следя блога с интерес и като се замисля доста от грешките, които съм допускал в тренировките си съм го изчистил благодарение на този блог, но не се хващайте за думите на Стайко. Сега колкото и голям професионалист да е един човек, в никакъв случай не може да ми “бъде лидер”, най-малкото защото е човек… Та в този ред на мисли “да ви бъде лидер” е силно казано. И аз съм чел книжките на Д. Тръмп, но не искам да отварям темата от къде е тръгнал той и какви връзки има, та е на това положение на което е в момента и т.н. и т.н. Мисля, че доста от хората, които пишат тук се “лигавят” с коментарите. Пак казвам: “Евала на Белчо за знанията и професионализма”. Човекът с това си вади хляба, нормално е да е се отнася сериозно към работата си, но някои хора като вземат едни хвалби… просто думи нямам да опиша лиготията, която се излива понякога. В никакъв случай не искам да ми се “угажда”, както коментира Кирил Червенков , тъй като аз научих това, което исках да науча, за което благодаря на Белчо.
Айде по-здрави :) !

27

Стайко Влайков 26.09.09 в 23:09

Кириле моляте прости ми, че прекъснах връзката ти с твоя Бог… няма да ти с меся повече !

28

Ели 26.09.09 в 23:09

Интересна статия. Малко сложна за русата ми главица (в частта с химичните уравнения) , но все пак – доста полезна . Дано все повече жени разберат , че НВД са безполезни и дори вредни. Те са си чисто и просто физическо и психическо самоизтезание, което на всичкото отгоре не дава задоволителни резултати върху визията, а да не говорим за трайни такива. Честно казано ми писна да чувам от познати и приятели, които са на ” диета” (не уважавам тази дума), че не ядат “това” или “онова “, защото имало въглехидрати. Проблемът е масовото лансиране от медиите на НВД , а между другото и от много “фитнес инструктори”. Както и да е надявам се броят на заблудените да намалява. Белчо , много помагаш в тази насока. Между другото така и не ти благодарих за режима, който ми направи преди няколко месеца. Много помогна. Благодаря.

29

Кирил Червенков 26.09.09 в 23:09

Кириле ли станах вече :) Стайко Влайков:) Вече вземам пуканките ще развяля диетата ВЪЙ,ВЪЙ- ти си виновен:)

30

Белчо Христов 27.09.09 в 10:09

# Ели, благодаря за включването ! :)

31

BARCELONA 27.09.09 в 10:09

Белчо. Да те питам в режима ти за релеф, според теб какъв е разхода в една тренировка от към калории. Горе долу пресметнал ли си това.

32

Белчо Христов 27.09.09 в 17:09

Стигал съм и до 800 ккал енергоразход, докато експериментирах “Кардио Атака V2″ Съвсем груби сметки, разбира се! Аз наблягам на продължителната стриктна диета, а не върху сметките, конкретно по някой тренировъчен ден, колко съм изгорил :)

33

Кристина 27.09.09 в 21:09

Белчо…. бях чела някъде че, Нисковъглехидратните диети вредят на сърцето, могат да предизвикат запушване на артерии и да повишат риска от инфаркт или инсулт !!!

34

Боби 27.09.09 в 22:09

Белчо, снощи изпратих емайл на пощата ти с нужната информация.Очаквам включване.

Благодаря

35

Живко 27.09.09 в 22:09

Първо – Поздравления за сайта !!!
1.Във връзка с темата, може ли да се каже същото и за диета с въртене на въглехидрати?
2.След спиране на една 7-8 седмична НВД, ако се продължи същата схема на трениране (3-4 тренировки седмично) и се мине на равномерно балансирана диета, може ли да се очаква връщане на вода и мазнини в границите от примера в темата?

36

Кирил Червенков 28.09.09 в 00:09

Ето линк на – Здрав Българин Кляка 182 Пъти Със 100 Кг..-http://vbox7.com/play:646916a0 !!!

37

Белчо Христов 28.09.09 в 15:09

# Живко – привет и благодаря за коментара!

Въртенето на въглехидрати заляга в принципи ми на работа, именно като контра пунт на НВД и ВМД! Следователно, не може да се каже същото, следвайки рисковете, които крият НВД-тата. Най-основият риск е, че ефекта при тях е само козметичен. Подчертавам, с тези мои думи и твърдения не визирим ничий друг мой колега, а напротив, показвам моето виждане за нещата!

7-8 седмична НВД ми се струва ненужна! Просто защото смятам, че ефекта на НВД е до 7-8 ден! А не седмица! Разреждането на въглехидрати, какъвто е лемента на НВД-то се прави до около 10-тия ден. Т.е. гликогена трябва да бъде презапълнен наново!

При 3-4 тренировки седмично, не виждам смисъл изобщо да се постява НВД в действие, просто защото самият аз ще вкарвам въглехидрати в тренировъчните дни. Което не е НВД.

Какво означава възвръщане на вода и мазнини? Примера с конкретното възвръщане е при гладуване. Глад = ограничаване на микро и макросъставки. От тук идва нежеланият ефект ЙО-ЙО, защото тялото е тотално объркано.

С други думи, на въпрос номер 2 бих отговорил пълно и професионално с изготвянето на цялостно завършен хранителен план и тренировъчна фитнес стратегия, защото не е професионално да давам откъсъчни съвети.

38

slavko 28.09.09 в 21:09

Белчо, а за високо-мазнинните НВД диети какво ще кажеш, доста от хората които се занимаваме с функционално трениране(кросфит) и други разновидности се храним така и си стоим релефни и силни…набиваме си масло, сметана, жълтъци, всякакво месо, въгл. само от плодове и зеленчуци…
Колегата ти Милко от София е привърженик на този тип хранене и има почти толкова дълга статия като твоята и аргументите му в защита на ВМ-НВД хранене са също толкова убедителни…
Интересно ми е мнението ти за такъв вид хранене…
Благодаря!

39

Димитър 29.09.09 в 20:09

Привет на всички!Днес реших и аз да се присъединя кyм вече голямото семейство, наречено belchohristov.com ! От 2 години вече редовно чета статиите,които Белчо изготвя с голям професионализъм и внимание,но не знам защо все не се навивах да се регистрирам.Така до днес….Е вече и аз съм в играта… ;)

40

Димитър 29.09.09 в 20:09

……послепис:имаш уникален ген за краката и скоро усещам,че може да се появи новия Том Платц :p

41

Белчо Христов 30.09.09 в 14:09

# Slavko – здравей! Методите на Милко не съвпадат с моите. Аз съм изказал виждането си в качеството на биолог, нищо повече. :)

# Димитър – добре дошъл тук и мерси. Но съм на светлинни години от Том Плац :D

42

BARCELONA 01.10.09 в 15:10

Том Плац трудно ще бъде стигнат.

43

Стайко Влайков 03.10.09 в 22:10

Абе господин Хростов е на “светлинни години” ! BARCELONA ти не си ли видял нашия MR.O ?! Ето ти линк –> http://www.belchohristov.com/5238.html :)

44

Elia Todorova 05.10.09 в 20:10

Az sam gena na 30 i trqbva da svalq okolo 30 kg.napishi kakvo shte mi preporachash-vazmogno li e-vagno e za zdraveto mi-mnogo!!!!!!!!

45

ili 07.10.09 в 11:10

Здравей,
Много ми хареса сайта ти и съветите, които публикуваш тук! Но т.к., явно само варненици са “облагодетелствени” :( , искам да попитам имаш ли “последватели” :) ) в София и били ми препоръчал някой?

46

Деляна Иванова 13.10.09 в 18:10

Много интересна статия и поучителна.Няма нужда обаче да е на това академично ниво с всички тирмини от химия,биолигия и физико-химия.Мога лично да потвърдя,че след такава диета,когато човек се върне към ежедневните си хранителни навици,не само си връща свалените килограми,а прибавя и още към тях.

47

Белчо Христов 13.10.09 в 19:10

Благодаря за включването :)

48

Карамелка 03.11.09 в 20:11

Интересна статия. Сигурен ли си, че правилно разбираш НВД? Защото НВД не изключва ядене на въглехидрати… аз съм на НВД, но ям и ориз и картофи, понякога дори и шоколад…
Въпросът е в % съотношение, а да, и най-важното е как се чувстваш ;)
А точно на ВМ-НВД свалих 6 кг (и то след 5-тата седмица чак) и до днес си ги поддържам перфектни кг и съм стегната заради тренировките. (личен опит, нали за това говорим?)
Интересно ми е какво ти е мнението за маслото, сметаната?

49

Spenk 04.08.10 в 23:08

Здравейте….да питам 2-3 неща само…..НВД не означава Безвъглехидратна диета нали….тогава защо я коментирате като такава….разреждането и зареждането с въглехидрати мисля че е доказало свойте ползи или аз се бъркам…голямо значение има с какви въглехидрати се прави това, а ми се струва че не му обръщате внимание на този факт…..от друга страна чета, че г-н Христов не консумира яйца защот му задържат вода и една лъжичка сол можела да обърка електролитния баланс…….не се ли навлиза тук в нещо от рода на микрохимия или как да го кажа….един вид прекалено сложна материя имайки в передвид факта, че едва ли някой ще иде на състезание/ желанието на повечето от нас е да имаме малка талия и изразени коремни мускули на фона на едно мускулесто тяло/ а от друга страна при днешния начин на живот и работа едва ли повечето могат да спазват храненето точно до минутата…..дали ще изядеш следващата порция в 3 или 4 часа следобяд, а вие говорите за лъжичка сол……?

50

Белчо Христов 05.08.10 в 14:08

НВД означа Ниско Въглехидратна Диета. Незвъглехидратната диета е кетонен режим.

Разглеждам темата като важна, защото маса народ не знае, че при едни малко по-ниско въглехидратни дни, каквито не са НВД-тата, се вкарват голямо количество въглехидрати, да. Именно това е въглехидратното зареждане. Резонен е въпросът тогава, не е ли по-добре да се нарича “Аз съм разреждаща със зареждаща фаза” от колкото “Спазвам НВД”.

За яйцата съм съгласен, но това го правя вече в стриктните си диети за релеф, когато гоня перфектна форма, заради мен самият. А дали е микрохимия, незнам, но това аз просто наричам личен пример – т.е., че можете да се доверите, на това което пиша. :)

Аз съм длъне да говоря за всяка лъжичка, за да покажа моите виждания като консултант. Нито една статия не е обвързана със “Приложете”, защото нито една статия не представлява пълната гама арсенал насоки за вас. Това е вече моята услуга индивидуализиране на всеки един режим и даване на конкретни мои насоки, в подкрепа на даващите резултат режими – тренировъчни и хранителни.

Затова сайта ми е различен – поддържа се основно от личен и споделен опит, споделям биологическите си схващания и подходи при работа с клиенти. Закупете продукт от мен и ше се убедите в това :)

Тези 2-3 неща за които питате, за неяснити относно моите методи на работа, зад които стои блог с около 780 материала. Да, казвам различни неща, но не и всички прилагам едновременно. Именно, защото разказвам за човешката физиология – а това е необятна тема. :)

51

caelum 20.02.11 в 17:02

тук ще трябва да се съглася със Славко. ВМ-НВД е прекрасен режим. Аз, както и много други хора в България и по света още ги чакаме тези странични ефекти като повишен ЛДЛ, увеличаване на количеството подкожни мазнини,сърдечни проблеми и т.н. Дори показателите ми са по-добри от преди да започна. Чувствам се добре, ям общо взето на корем, не задържам вода, както когато ядях въглехидрати, и съм по-релефен. Да не говорим, че кожата ми се поуспокои (адски ппроблемна е по начало) и т.н. Белчо, кажи конкретно кое му е лошото на това хранене, като може да дадеш и някое друго изследване. По възможност свободно достъпно в интернет, както са повечето. Като е хубаво да се вземат предвид фактори като увеличаване на мазнини за сметка на въглехидрати, разлика между наситени и транс-наситени, период на адаптация и др.

52

Белчо Христов 20.02.11 в 18:02

Защо да казвам конкретно какво му е лошото – не е моя работа това, ей! Моята работа е да доказвам вижданията ми в качеството на биолог и диетолог. А те се потвърждават, чрез моите собствени медициснки изслдвания, тях да коментираме? Това е уместно.

53

caelum 20.02.11 в 19:02

Ами понеже в няколко материала има доста ясно изразено негативно отношение спрямо този начин на хранене, и са споменати някои неща, с които не мога да се съглася, та ми се щеше да позадълбаем малко и да доаргументираш позицията си. А под изследвания имах предвид studies – тези, които се слагат обикновено като справка/източник под някоя статия.

54

Белчо Христов 20.02.11 в 19:02

Моята работа не е да дълбая в негативни отношения, а в анонсиране и излагане на истинските факти. Всяко едно задълбочаване, за мен е излишно. Моята работа, както вече стана ясно не е да давам конкретни разяснения по теми, просто защото такива до момента липсват в интернет. Ако толкова много е важно, да, мога да предоставя такива факти.

Отделно, към тях мога да добавя справка и източници – разбира се. За целта, моля, ето повече информация за начина, по който мога да свърша тази поставена ми задача: http://www.belchohristov.com/11287.html

Всичко останало, може да се отркие в самият материал (под който коментираме нисковъглехидратните диети), както и литературната справка.

55

caelum 20.02.11 в 20:02

Говоря за задълбаване в темата/аргументирането й. А то в интернет е пълно с информация по тази тема – благодарение на това съм си изградил позиция, която е различна от твоята, и искам да разбера на какво се позоваваш, когато излагаш твърденията си относно т.нар. рискове на НВД.

И точно за тази литературна справка говорех – досега не съм видял рентабилно изследване в твой материал, засягащ това – например:

\”Организмът е устроен така, че да натрупва повече мазнини отколкото разходва, за да предпазва от нарушения работата на системата. Това вече е било отбелязано в други изследвания. (Schultz Y., et al.: Failure of dietary fat intake to promote fat oxidation a factor favoring the development of obesity;* Am. J. Clin. Nutr. 1989;50;307-314).\”

Изследването – http://www.ajcn.org/content/50/2/307.full.pdf+html – обхваща период, недостатъчен за адаптация на организма към използване на мазнини като primary fuel, в менюто на участващите преобладават въглехидрати, което не създава условия за гореспоменатото и т.н. Това само на диагонал като го прочетох.

Нямам против да изказваш мнението си и да казваш кое работи за теб и твоите клиенти, но не искам и да се говори срещу нещо, различно от това, което промотираш, без нужната аргуемнтация.

56

Белчо Христов 20.02.11 в 21:02

Пределно ясно съм го написал и не виждам смисъл да се дъвче повече … щом като искаш повече аргументи, посочил съм начинът, по който можеш да ги получиш. Нали?

Ако мислиш, че ще стане просто защото си ми споделил какво не искаш – грешка! Аз откликвам на желания анонимнико, не на нежелания! ;-)

КОМЕНТИРАЙТЕ сега (и моля, пишете на кирилица):

Създайте си уникален Граватар (снимка) за вашите коментари. Граватарът ще се асоциира с е-мейл адреса, който оставяте, когато коментирате тук.