
ПРЕПОРЪЧАНО от
Белчо Христов – суплиментарист на компания за хранителни добавки WEIDER TM, лицензиран Диетолог и сертифициран Персонален треньор по фитнес по системата на C.O.R.F.I.T.; магисът Зоолог към Софийски Университет “Св. Кл. Охридски”
L-глутамин
Глутаминът участва в няколко обменни процеси и цикли от огромно значение и напоследък на неговата способност да увеличава задържането на азота в мускула се отделя голямо внимание. Доказана е също така и неговата ефективност при пациенти възстановяващи си след изгаряния и други катаболни състояния. (Roth, E. et al. “Glutamine: an anabolic effector?” Journal of Parenteral and Eternal Nutrition 14 /supplement/ 1305-1365, 1990.)
Глутаминът е аминокиселината, която се съдържа в най-големи количества в скелетните мускули и която се изхвърля в огромни количества по време на усилени физически натоварвания. Отделянето на глутамин от мускулната тъкан повишава имунната система. Той също така подобрява и функцията на стомашно-чревния тракт, повишава производството на гликоген в бъбреците и, освен това, засилва отделянето на амоняка чрез бъбреците. (Lacey, J. and Wilmore, D.: “Is glutamine a conditionally essential amino acid?” Nutrition Review 48 297309, 1990.)
Ползата от глутамина не свършва с изброеното до тук. Той се включва и в други важни функции на клетката; има голямо значение и за производството на нуклеиновите киселини, предшественик на ДНК, и специалните аминозахари и протеини. (Martin, D., et al.: Harper’s Review of Biochemistry, 20th edition, Lange Medical Publications, Los Altos, CA., 1985.) Глутаминът също така играе важна роля и при регулацията на киселинно-основния баланс и е сигнал за амоняк в урината. Той служи и за пренасяне на азота между различните тъкани, регулира на чернодробния гликогенен синтез и служи за респираторно гориво в някои тъкани. Може да се каже, че от всички аминокиселини глутаминът изпълнява най-разнообразни функции.
Той е свързан с повишаването на мозъчната дейност. Заедно с глутаминовата киселина, се използва за мозъчно гориво. Прилага се и клинично в лечението на шизофрения и сенилност.
Глутаминът съставлява повече от половината от съдържанието на аминокиселини в мускула. Тъй като мускулът проявява ясен стремеж да изгаря аминокиселините си, съществува вечната тревога за потенциална загуба на тези най-ценни съставки. За да сме сигурни, че поддържаме необходимото ниво на глутамин трябва да приемаме глутаминови добавки. Неговата роля за ускоряване на мускулния растеж е изложена в следния коментар на доктор Мауро ДиПаскал: “Увеличаването на производството на протеин за изграждането на мускулна тъкан зависи от размера на наличния глутамин в мускулната клетка. Не можем да очакваме мускулът да расте без глутамин.” С тези си думи, доктор ДиПаскал обръща сериозно внимание на значението на тази може бе най-ценна аминокиселина. Всъщност, се счита че наличието на глутамин е от жизнено важно значение, тъй като той играе важна роля в толкова много биологични процеси и можем да кажем, че “го бива за всичко”.
Ролята на глутамина за обема на клетката
Когато разглеждаме значението на различни хранителни вещества в настоящия труд, ние всъщност обсъждаме увеличаването на обема на клетката. Като имаме предвид, че “пълната клетката е щастлива клетка” анализирахме начина, по който да поддържаме клетките в организма “щастливи”. Казано по-научно, “увеличаването на обема на клетката” включва процесите, водещи до стабилизиране и поддържане на напълно заредени мускулни клетки. Беше доказано, че глутаминът оказва най-силно влияние върху анаболния процес като спомага хидратирането на мускулните клетки. Трябва да отбележим, че хидратацията на клетката се отнася до вътреклетъчното състояние на организма, а не до нивото на извън клетъчната течност, наречено състояние на задържане на вода.
Осмотичен ефект на глутамина
Беше показано, че може да се извърши процес на протеинов синтез под влияние на определени аминокиселини, които произвеждат осмотичен ефект като всмукват водата вътре в клетката. Може да се каже, че с вкарването на вода в клетката се задвижва стартовия механизъм на анаболния процес в мускула. Глутаминът е аминокиселината, която най-много предизвиква осмотичния процес на хидратация. Доказано е също, че когато глутаминът напусне мускулната клетка, тя губи вода и бързо се дехидрира, като привежда мускула в катаболна състояние! Към проблема за загубата на вода от мускула се прибавя и фактът, че глутаминът напуска мускула по най-различни начини, което трудно може да се избегне. (Brainum, J.: Nutrition Science. Ironman Magazine, 1998.)
Гликогенът – стимулант за синтеза на гликоген и протеин

В следващия текст излагаме сбито доклада на Weider Research: (“Glutamine The Superstar of Supplements” Muscle/Fitness Nov. стр.116). Глутаминът е главната причина за анаболното състояние на мускулната клетка, тъй като служи за основно гориво в процеса на гликогенния синтез. Поради това, че е считан за основното гориво при всяка форма на физически натоварвания, той се оказва и най-важния компонент за постигане на върхов резултат! Освен това може да отбележим, че гликогенът служи за възстановяване на мускула. Друго важно значение на глутамина е, че не позволява загубата на особено необходимия протеин наречен “миозин с тежка верига – МТВ”. МТВ определя контрактивната сила на мускула и до голяма степен влияе върху мускулния растеж и развитие.
Друго важно влияние на глутамина е значителната му роля за киселинно-основната регулация, където служи и като преносител на азота и като предшественик на протеините и нуклеиновите киселини. Всички тези фактори са от огромно значение за представянето и за поддържането на организма. Освен това, като защищава имунната система на организма, глутаминът го предпазва от самоизяждане. Ако не съществува необходимото количество глутамин, организмът би започнал да черпи глутаминовите запаси на скелетните мускули! Когато има необходимото количество глутамин, се избягва този опасен процес.
Обмяна на глутамина и захарта
Чудното действие на глутамина още веднъж се разкрива в изследването на Рочестерския университет в Ню Йорк, цитиран от Вайдеровата група за научни изследвания. Глутаминът играе важна роля на регулатор в процеса на гликогенезата. Образуването на гликоза от глутамин не е съпътствано от някакви промени в двата основни гликорегулиращи хормони – инсулин и гликагон. Чрез този процес, той спомага до голяма степен за загубата на мазнини без да се рискува, че ще се намали мускулната маса! Това се постига като се регулира секрецията на инсулин и гликагон. Следователно, наличието на глутамин изпълнява две основни жизнено важни функции:
1. Той се превръща директно в гликоза без помощта на инсулин. Чудото в това явление се състои в факта, че запасите от мускулен протеин се запазват. А когато организмът запазва протеиновите си запаси, той е поставен в анаболно състояние.
2. Не се налага допълнителна секреция на инсулин. Хубавото на този фактор е, че не се получава липогенно натрупване на мазнини! По този начин още веднъж можем да разберем анаболното и антикатаболно значение на глутамина. (Weder Research: “Glutamine The Superstar of Supplements” Muscle/Fitness Nov. стр.116)
Глутаминът и изхвърлянето на токсини от организма
По време на физическо усилие се образуват отпадъчни продукти от мускулната контракция – бързо се натрупва амоняк и се отделя глутамин, за да се пребори с влиянието на този токсин. Освен това, в резултат на разграждането на протеина в кръвта също се натрупват отпадъчни продукти. Глутаминът ефективно се бори с отровите, получени по време на тренировката. Като изхвърля токсините, включително и смъртоносния амоняк, който рязко нарушава производството на АТФ, глутаминът произвежда мощен анаболен ефект по време на тренировка. Важно е да отбележим и факта, че глутаминът действа за повишаване на нивата на растежния хормон, което води до значително изгаряне на мазнини! Той действа и като гориво за определени имунни клетки, активиращи се в състояния на стрес. Дори и полезния източник на стрес (физическите упражнения) води до изчерпване на запасите от глутамин.
Поради многобройните се анаболни и антикатаболни действия, глутаминът би трябвало да се използва като добавка, тъй като е много ефективен, при изграждането на мускулна маса.

СЪСТАВ (на 100 гр.)
100% Л-Глутамин
ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ
Чист, синтетично произведен L-Глутамин във вид на пудра за разтваряне в течности. Mного ниско съдържание на пшеничен пептид (без глутен). Най-подходящото време за прием на Л-Глутамин преди и веднага след тренировка! Поема се дозата (5 гр = чаена лъжичка с лек връх) директно в устната кухина и се промива и преглъща със вода или ябълков сок! Перфектна усвояемост, повярвайте ми.
ОЧАКВАНИ ЕФЕКТИ
- Изграждане на мускулите;
- Увеличаване на силата;
- Изчистване мазнините, с превес на мускулната маса;
- Предотвратяване на претоварването, в резултат на физическа дейност или фитнес тренировка;
- Поддържане на имунната система в стабилно състояние;
- Повишено хидриране на клетките (напомпани мускули – по-релефно тяло);
При поемане на въглехидрати тялото произвежда хормона инсулин. Инсулинът подобрява абсорбцията на L-Глутамин в мускулите. Препоръчителната средна дневна доза е 10 гр. за всички цели. В дните свободни от тренировки може да бъде вземан сутрин или точно преди лягане. Фитнес трениращия ще постигне най-добрия резултати през фазата на изграждане, ако L-Глутаминът е разтворен в Crash Weight Gain шейк и консумиран веднага след тренировка. Много бодибилдери смятат, че въглехидратите в шейка ще се превърнат в мазнини. Който тренира добре, няма от какво да притеснява, защото ще бъде възнаграден с растеж на мускулите от този мощен шейк. Ако пък имате пропуск в усъвършенстването на вашата фитнес програма се свържете с мен
, за да ви изготвя вашият работещ тренировъчен план!








{ 1 trackback }
{ 58 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }
Мариян 09.04.08 в 13:04
Здравей! Имам един въпрос:
Знам,че глутаминът най-добре се усвоява на гладно.За по-доброто усвояване на креатинът пък,препоръчват прости въглехидрати.Тогава при прием на глутамин,креатин и прости въглехидрати глутаминът дали се усвоява добре?
Белчо Христов 09.04.08 в 13:04
Уместен въпрос!
Глутаминът няма касателство с простите въглехидрати инсулина! Глутамин можеш да приемаш веднага след ставане от сън, непосредтсвено преди и след тренировка и на гладно преди сън! Съветвам те да го изсипеш в устата и да го преглътнеш с водата. Креатинът ( специално за монохидрата) съм писал в:
http://www.belchohristov.com/315.html
http://www.belchohristov.com/89.html
За да се усвои пълноценно, го приемай с прости захари! И както вече ти е ясно, няма касателство с глутамина!
Мариян 09.04.08 в 14:04
И защо е по-добре да се изсипва в устата, както казваш,отколкото да се разтваря във вода/напр. заедно с креатина/ и тогава да се приема? Това не се отнася и за креатинът нали?
Извинявам се за нахалството,но ми стана интересно.
Белчо Христов 09.04.08 в 15:04
Защото лигавицата приема по-бързо препарата, от колкото да падне в стомаха и от там да се разпространява из кръвта. Същото се отнася и до креатина, но монохидрата на пудра е гаден на вкус – все едно дъвчиш стъкло! Повръща ми се от него и в близките 10 години няма да го кусам изобщо!
“Нахалството” ти бе печеливш коз!
Няма проблем!
тиква 28.04.08 в 14:04
абе хора всичко това е вярно за добавките…ама тези хормони и аминокиселини си се произвеждат нормално в организма и не вредят. внвсени отвьн обаче…..вие ще видите сами ефекта им след няколко години…жалко за дезинформацията, която ви дават.
Белчо Христов 01.05.08 в 12:05
Незаменимите аминокиелини произвждат ли се от организма ни, Тиква? Аргументирай къде,по какъв начин и защо казваш – “дезинформация”. Няма ли аргументи, няма грам смисъл в 4-те ти реда малко по-горе!
Мариян 02.05.08 в 13:05
Тиква,незаменимите /есенциални/ аминокиселини не се произвеждат от организма,а се набавят с храната и с хранителнителните добавки.
Глутаминът е заменима/неесенциална/АК.Той се произвежда от тялото,но допълнителният му прием не само,4е не вреди,но след време може да донесе само плюсове за организма.
Ти не внасяш ли АК от вън с храната?То е същото!!!
Белчо Христов 02.05.08 в 15:05
Отлично казано!
Иван Станков 03.05.08 в 13:05
Тиква подсказва незнанието си с ника си – хехе
. Чети, чети то е полезно
.
lusi 09.06.08 в 15:06
pyrvo se izvinqvam 4e ne pisha na kirilica no nqmam a sym na rabota (samo togava imam vreme da 4eta v internet).Iskam da popitam dali kombinaciqta glutamine s l-carnitine a vredna polezna ili bezsmislena tui kato moqta cel ne e da stavam jivotno a da imam atleti4no tqlo i nai ve4e iskam mnogo dobre izrazena koremna presa.Blagodarq vi predvaritelno i pak se izvinqvam 4e ne pisha na kirilica.
Белчо Христов 10.06.08 в 07:06
Комбинацията е много добра за дами! Радвам се, че използвате глутамин, защо дамите винаги си мислят, че от него се правят мускули? Мускули се правят с тестостерон, който нямате ….
ДаВинчи 11.09.08 в 20:09
Когато прочете човек статията ще си каже : – Как ли живея без да пия това ?
Аз го пробвам в момента , но това за мозъка ми хареса току виж съм поумнял (поне ми дава надежда). Въпросът ми е : не е ли доста скъпо гориво , не може ли някои от ефектите да се постигнат само със суроватъчен протеин или най-добре е да се смесят?
Белчо Христов 12.09.08 в 00:09
Разликата между суроватъчен протеин и глутамин е огромна! Затова обръщам внимание само на тази аминокиселина в този материал, за протеините и техните плюсове използвай търсачката!
Spenk 15.11.08 в 16:11
Здравей, как мога да прилагам глутамина в диета за изчистване….2-3 дни не приемам никакви въглехидрати и на 3 или 4 ден зареждам само със сложни. Въобще дали е уместно да го прилагам и няма ли да ми наруши ритъма на диетата с евентуално “производство” или вкарване на някави въглехидрати по някакъв начин в мускула/малко неориентиран въпрос, но за това пита защото не съм наясно с принципа на работа на глутамина през диета/ ? Благодаря предварително…..А-а-а тренирам по 5-6 дни в седмицата, нямам възможност да правя кардио заради особености в работата….тренирам късно около 2 часа преди да си легна….казвам го за да имаш инафо и да ми отговориш според моите особенности !!!
IL 10.03.09 в 12:03
Изкам да попитам колко седмици трябва да се приема глутамина и после колко време да не се до следващия цикъл
Smilko 26.07.09 в 20:07
Taka izvinqvam se 4e pisha na latinica no mi e razwalena kirilicata!Da popitam mislq da si zema Glutamin na Explode ! Zaduljitelno li e da pravq zarejdashtiq period ili ne ?!?!?!
Белчо Христов 26.07.09 в 20:07
Аз работя само и единствено с качествени суровини. Не препоръчвам тази марка, най-малкото защото не мога да й гарантирам ефект (не я ползвам, не работя с тази фирма и не поемам отговорност за качеството й).
Smilko 27.07.09 в 23:07
otnowo se izvinqvam za kirilicata! da popitam ako piq kreatin zaedno s gainer problem li e ??? i kak da si urazmerq 100 grama vku6ti kato nqmam neobxodim predmet???
Белчо Христов 27.07.09 в 23:07
Питай за тези неща продавач консултантите си! Почти съм сигурен, че вече стоката е закупена, греша ли?
П.С. Креатина и гейнъра не се пият заедно, а последователно. За да разбереш как точно – отговарям само и единствено на моите клиенти, при покупка лично от мен!
K.P.P 04.08.09 в 17:08
Значи от скоро се интересувам от хранителни добавки и за това моля да ме извините за ” глупавия за някой ” въпрос ? Някъде бях чел че Л-Глутаминът спотпомага израстването на някакъв хрощял на гръбнака и имал положителен ефект на ръста ни … Ако може да кажете до колко е вярно и всъшност да се доуточни малко по точно , а ако бъркам ме поправете… На мен ми трябва нещо от сорта , за да вдигна малко на ръст ( не че съм нисък) а колкото до мусколна маса може би съвсем малко защото аз съм ориентирам пове4е към развиване на мускулите на краката и корема съответно с почти всекидневни кросове по 5-6 км , така че не искам да стаамм в раменете и бицепсите като Арноуд Шварценегер просто ръст до колкот може и мъскулна маса но в по малки количества.. Благодаря предварително (bow)
Белчо Христов 04.08.09 в 22:08
Ами закупете си от мен целият фитнес пакет “Мускулна маса с GH” в такъв случай. Перфектно ще се впише във вашите цели!
rolex 23.08.09 в 10:08
здравеите искам да попитам сас какво може дасе комбинира L-Glutamine,
Белчо Христов 23.08.09 в 16:08
С абсолютно всичко, за което се сещам в момента!
TSH 30.08.09 в 00:08
Здравеи Белчо
Аз съм на 16 години и съм активно спортуващ. Тренирам плуване 6 пъти в седмицата и плуваме доста ( 5-6 километра дневно).
Висок съм 1.71 см и тежа 61 килограма. Ще може ли да ми предложиш нещо за подсилване на растежа. Л-Глутамина ще помогне ли или трябва и нещо друго?
Блгаодаря предварително
Иван 09.10.09 в 22:10
мисля,че всичко е демагогия,за да се продават продуктите,само реклама,а всъщност без стероиди нищо не може да се постигне,ако греша,моля да ме поправите
Белчо Христов 11.10.09 в 10:10
Ами грешиш, да! Това за мен е мнение на човек, който не знае структурата на анаболните стероиди и функцията на добавките! Твърде крайно мнение, греша ли?
Финдо 11.10.09 в 10:10
Не!
Междудругото съм пораснал 1 см миналия месец след комбинация Глутамин и Аргинин-дали е от това незнам.
Белчо Христов 11.10.09 в 10:10
Ами директно си атакувал растежния си хормон!
Asen 18.10.09 в 20:10
Здравеи Белчо
Аз съм на 16 години и съм активно спортуващ. Тренирам плуване 6 пъти в седмицата и плуваме доста ( 5-6 километра дневно).
Висок съм 1.71 см и тежа 61 килограма. Ще може ли да ми предложиш нещо за подсилване на растежа. Л-Глутамина ще помогне ли или трябва и нещо друго?
Ще може ли конкретно обяснение ?
Блгаодаря предварително
Киро 27.10.09 в 00:10
Здравей Белчо ,
А и искам да те питам дали има някакъв проблем моита възраст с приемането на каквато и да е аминокиселина.. ( една приятелка дето ушекем разбира ми каза 4е в по млада възраст било много опасно да се зимат такива средства , нз до къде е вярно )
Aз съм на 15 год и тренирам карате в левски и искам да питам дали найстина можеш да препоръчаш нещо качествено и ефективно за растеж ( ръст) . Ясно ми е че колкото ни е заложено в гена толкова растем на височина но все пак съм сиг че може да се добави и някой др сантиметър а
П.С Ако може отговори и на Асен пред мен и от неговия отговор бих се зайнтересувал..
Благодаря много !
христо 01.12.09 в 15:12
искам да попитам.. l-glutamine за чистене или за качване е ???
Иван 03.12.09 в 23:12
Г-н Христов глутамина и креатина могат ли да влиаят отрицателно в секса?(нямам проблеми:D просто питам
)
Белчо Христов 04.12.09 в 09:12
О не! Няма никаква пряка зависимост, това е първото! Второто – дори мисля, че ще има положителен ефект при неговата ефективност! Говорим си като мъже тук, така ме разбери!
Симеон 04.12.09 в 17:12
Имам един въпрос. Прави ли се почивка след като пиеш L-GLutamine-а някакво време определено време?
Белчо Христов 04.12.09 в 18:12
Всичко зависи от това, колко глутамин се е приемално, по каква схема, с каква цел. Стигал съм до 30-40 грама глутамин за ден например в зареждащи дни!
Свилен 19.12.09 в 19:12
искам да попитам,дали е добра комбинация Л-глутамин и креатин,или е по-добре креатин и някакъв протеин.Питам тъй като си купих креатин,а като прочетох статията,този глутамин доста ме заинтересова
NSDAP 13.02.10 в 01:02
Здравей!Понеже тренирам за мускулна маса но не приемам протеин или креатин,сега ще си купя л-глутамин.Искам да попитам по колко и през колко време да го пия(като цикъл).
BESNIYA 09.03.10 в 23:03
глутамин и креатин пия ги на куп тук пише че тябва да е последователно как да стане ми е въпросът кое преди и кое след тренировка и колко трябва да е времето на прием преди или там както е правилно ?
Белчо Христов 10.03.10 в 14:03
Зависи от целта и диетата …
zdravu 16.04.10 в 18:04
Г-н Христов,
купил съм си Аргинин и Глутамин и ме интересува начин на приемане. Дали ще има ефекта ако взимам Аргинин 30 мин след тренировка и ГЛутамин преди лягане на гладно. Благодаря предварително.
даниел 24.04.10 в 13:04
Белчо може ли да те попитам един въпрос имам маса в излишък но сега започнах да тринирам 3 месеца вече без никъкав резултат но се опитвам тази маса да не я загубя и да отслабна драстично искам да , превърна в мускол крeatin+l gyltamine i protein това добре ли е като една лека програмка
Cvetan 16.07.10 в 20:07
а помага ли за растежа на костите защoто съм ужасно нисък и ако може да ми додеш савети как да стана по висок.
Белчо Христов 18.07.10 в 17:07
Не!
marsov 30.08.10 в 17:08
Аз искам да питам , има ли естествено синтезиране в организма на глутамина или се доставя само чрез външни источници ? Защото ако се синтезира по естествен път в организъма ако приемасш по-голямо количество по-дълго време естествения синтез ако има такъв ще закърнее , от където следва и вапроса ми: Колко време може да се приема без прекъсване ( при нормална доза от 0,2 мг/лг ) без да се промени естествното му производство ако има такова ?
Pier 09.03.11 в 23:03
абе г.Христов как да пия АК и Гутамин на ON тренирам осардно кам година и эех вече видимо да заяквам и реших да вэема ама навсякаде разлвични мнения ако може вашето да чуя ще ми е от полза благодаря предварително
Белчо Христов 10.03.11 в 10:03
Аминокиселините и глутамина се приемат като антикатаболни добавки преди и след физическа дейност, особено когато си в процес на покачване на мускулна маса. А относно конкретният пример, попитай хората от които си закупил продуктите.
rambo 13.07.11 в 20:07
В статията пише, че 10 грама са достатъчни за всякакви цели. В други статии изчисляват дневния прием в зависимост от теглото. Въпросът ми е : мога ли да вземам 5 гр преди тренировка, 5 гр след тренировка и 5 грама преди сън , при положение че съм 80 кг?
Белчо Христов 13.07.11 в 22:07
Незнам нищо за целия режим и затова нищо няма да кажа … попитайте по-добре хората, от които сте закупи продукта.
александър 29.09.11 в 13:09
добър ден господин христов искам да приемам креатин и аминокиселини ще може ли да ми кажеш дали комбинацията става и ако става с какви аминокиселини да взема (в смисал не марка аминокиселини ,а вид) и кога и по колко да ги взема. моля те да ми отговориш. Благодаря ти предварително .
;);)
Белчо Христов 30.09.11 в 20:09
Разгледай http://www.fitnesmagazin.com, виж моите предложения и получи безплатно начина на прием на хранителните добавки!
александър 01.10.11 в 15:10
много ти благодаря за отговора сега 6те вляза да видя ако има нещо ако не се сардиш ще те питам
александър 01.10.11 в 15:10
извинявам се за въпроса малко съм нахален но неразбрах каде да гледам как да ги приемам но вапроса ми беше дали може да пия креатина със аминокиселини без протеин за мускулна маса сажалявам че пак ви пиша но всеки ми казва друго но вие разбирате затова толко сам лубопитен благодаря предварително
dobromir 17.10.11 в 23:10
как трябжа да се пие глутаминат и марката power food добра ли е ?
Белчо Христов 18.10.11 в 16:10
Това е много добър глутамин и при закупуване и след получава, ще получите подробни инструкции за ползване и употреба. Благодаря.
stanislav 20.11.11 в 21:11
Г-н Христов, понеже ми стана интересно за л глутамин се поразрових в нета и попаднах на статия където препоръчват фармацевтично чист глутамин – от ферментирали растения (цвекло). Това било най доброто качество.
Моля за Вашето мнение и ако се покрива с това да ме насочите към фирма, която ползва такава суровина.
Поздрави Станислав
Белчо Христов 22.11.11 в 17:11
Не съвпада мнението! За мен на пазара има глутамин и глутаминови пептиди. От целта, зависи избора на продукт.
Georgi 09.01.12 в 14:01
При приемането на глутамин или креатин след получаването на желания резолтат и се спрат повлиява ли върху получените мускули!
Белчо Христов 09.01.12 в 16:01
Зависи всичко от храната. Ако тя не се спре, т.е. правилното хранене, тези две добавки не “изяждат” постигнатото. Т.е. тяхното спиране.