belchohristovcom_59.jpg

Рисковете на протеиновата диета

belchohristovcom_60.jpg

Едни от най-често прилаганите диети, толкова често, че са включена в списъка на модните мании, са диетите, богати на протеин и с ограничения до ниско /или никакво/ съдържание на въглехидратите, т.е. т.нар. “Протеинова диета”. Логиката на този подход към диетата е, че като ядем храни богати на протеин ще произведем чиста стегната машина, състояща се само от мускули. В края на краищата, не се ли състоят протеините от аминокиселини, които са строителните блокове на мускулите? И не е ли натоварването с въглехидрати метод за натрупване на тегло? Да разсъждаваш така, на пръв поглед, е съвсем просто: яжте храни, които правят мускули и изхвърлете онези, от които се пълнене. Слабичко тънко тяло се получава като се ядат храни с малко мазнини. Да, ама не!

С течение на времето обаче, консумацията на храни, богати на протеин, няма да доведе до стройно тяло, изградено само от мускулна тъкан. Така както си мислим, че ще стане с протеиновата диета. След време трениращият с тревога ще забележи, че огромен процент от свалените килограми са от намаляване на мускулната маса. Постига се обратен ефект на поставената цел – да намалим общото съдържание на мастната тъкан и да понижим процентното нивото на мазнини в организма. Без наличието на въглехидрати, така желаният процес на съхраняване на протеина се прекратява и организмът изяжда собствения си протеин, за да си достави енергия. Консумирането на протеин не предпазва от изгаряне запасите от аминокиселини. Този факт започва да се осъзнава от все повече хора. Това, което остава не дотам ясно обаче, е допълнителният риск, който лишаването от въглехидрати крие за здравето.

Сериозните рискове за здравето, свързани с диетите с високо съдържание на протеин

belchohristovcom_61.jpg

Богатите на протеин диети, съчетани с малко или никакви въглехидрати, могат да бъдат потенциално фатални. Тези, които превъзнасят ползата от такива програми, заявяват, че съществува и допълнителен ефект на липса на апетит, което явно води до отслабване. /Моля, прочетете отново това, което се отнася до отслабването и намаляването на мазнините в организма./

Липсата на апетит се дължи на факта, че сега организмът разчита на мобилизирането на мазнините, което води до образуване на кетонови тела /странични продукти от непълното разграждане на мазнините/, които се изхвърлят чрез пикочните пътища и по този начин не увеличават калориите в организма. Освен това, поддръжниците на диетите с високо съдържание на мазнини като ефективен метод за отслабване, заявяват, че повишеното калорично горене или термичният ефект на протеина, както и ниският коефициент на смилаемост, в края на краищата водят до намаляване на наличните калории поети с храната за разлика от тези, набавени от добре балансираното ядене със същата калорична стойност.

Калоригенният ефект на поемането на протеин по време на диетата, се дължи главно на храносмилателните процеси, както и на допълнителната енергия, необходима на черния дроб, за да асимилира аминокиселините. Макар и тази особеност да има известна валидност, когато се разработва солидна програма за отслабване, трябва да се вземат под внимание много други фактори,. Освен това, се създава потенциално вредното напрежение във функционирането на бъбреците и черния дроб и съпровождащите го дехидратация и електролитен дисбаланс и загуба на мускулна тъкан в резултат на диети, богати на протеин. (McArdle, William D., Katch, Frank I., Katch, Victor L.: Exercise Physiology; Energy, Nutrition, and Human Performance: Lea, Febiger; Philadelphia, P.A. 1986. pp. 544, 545.).

Диети с високо съдържание на мазнини и ниско /или никакво/ съдържание на въглехидрати

belchohristovcom_62.jpg

Една от диетите вечно “на мода” сред нас е онази, при която трениращият вкарва толкова калории и мазнини, колкото намери за добре. При този подход, броят на калориите не е от значение, ако са от консумирането на въглехидрати! Този подход обаче не е широко разпространен сред онези, които сериозно се занимават с фитнес, тъй като техният основен стремеж е да натрупват мускулна маса и да намаляват процентното съдържание на мазнините в организма си. Логиката зад тази схема е желанието да се създадат условия за оползотворяване на мазнините, като чрез изгарянето им се произвежда енергия.

Тук се прави опит да се прескочи един етап в процеса на желаното изгаряне на мазнини, като се избягва консумирането на въглехидрати, което на свой ред пък ускорява изгарянето на натрупаните мазнини. /Помните ли статията за “мазнината изгаря в пламъка на въглехидратите”?/ Тези защитници на диетата с много мазнини и никакви въглехидрати, освен това, са измислили някаква теория, че консумацията на мазнини предизвиква съхраняване на протеина, изграждане на мускулна маса и същевременно да се изгаряне на мазнините! Гледат науката в очите и твърдят, че щом въглехидратите могат да правят тези неща, защо да губим време и сили, нека спрем да се тъпчем и да използваме мазнините, за да произведем желания ефект, който постигат въглехидратите. Удивителна логика, меко казано!

Това, че въглехидратите действат по този ефективен начин съвсем не означава, че би могло и мазнините да вършат същото. Да предложим подобна възможност значи да представим погрешно фактите. Идеята, изразена от поддръжниците на диетите с високо съдържание на мазнини се основава на факта, че загубата на неизразходвани калории по пикочен път би дала възможност да се консумират безразборно мазнини. Това неправилно тълкуване на фактите води до твърдението, че 60-70 % от диетата трябва да се състои от мазнини, а останалата част от протеин. И пак, не трябвало да се поемат въглехидрати. Установено е, че калориите, разтворени в урината под формата на кетони и изхвърляни така от организма, могат да бъдат най-много 150 на ден! (American Medical Association: A critique of low carbohydrate ketogenic weight reduction regimes, Jama, 224: 1418, 1973. цитирано от McArdle, William D., Katch, Frank I., Katch, Victor L.: Exercise Physiology; Energy, Nutrition, and Human Performancе: Lea, Febiger; Philadelphia, P.A. 1986. pp. 544).

Ежедневна загуба от 150 калории би означавало по около 0.454 кг на месец. Би било интересно също да отбележим, че наблюдаваното спадане на теглото /ако изобщо има такова, по-скоро се забелязва значително увеличаване на теглото/ при диетата с много мазнини, е за сметка на мускулната маса, която намалява с чак до 80%! Разбира се, това не е желаният ефект от диета за намаляване на мазнините!

Трябва също да подчертаем, че първоначалното намаляване на теглото е в резултата на изхвърляне на вода /дехидратацията, предизвикана от недостига на натрий и на натоварването на бъбреците с течности, което увеличава отделянето на урина/. Такова намаляване на теглото /на водата/ не води до намаляване на мазнините. Кетонната диета /характеризираща се с високо съдържание на мазнини без никакви въглехидрати/, за разлика от добре балансираната нискокалорична диета, изобщо не води до намаляване на “мастната тъкан” в организма. (Lewis, S.B. et al.: Effect of a diet composition on metabolic adaptations to hypocaloric nutrition: comparison of high carbohydrate and high fat isocaloric diets. Am. J. Clin. Nutr., 30: 160, 1977).

Това неправилно схващане за ролята на въглехидратите и мазнините преследва бодибилдинга от самото му начало като спорт. В първите години /а в някои случаи и до ден днешен/, този насочван в неправилна посока “спорт” се характеризираше със състезатели, които “помпаха мускули,” тъпчейки се с фъстъчено масло и пълномаслено мляко през цялата година, и представете си, често добавяха към това и други “не толкова вредни” измишльотини като тлъсти хамбургери с 30% месно съдържание, резенчета бекон и пр. и пр. След това пък следваше “стягане на колана” и гладни диети, /състоящи се, моля ви се, само от протеин,/, за да се изразходват мазнините, натрупани в продължение на 8 месеца. Спортистите консумираха огромни количества риба тон с вода, често разбити с миксера. Спомняте ли си как се “помпаха” с риба тон преди състезание тези “рибоядци”. Концепцията за “тъпчене” и след това “стягане на колана” позволяваше на състезателите в повечето случаи да се явяват само на един, най-много два, конкурса годишно. Физиологичното изтощение и съсипване бе твърде голямо, за да се явяват на повече състезания.

Рисковете, свързани с диетите с високо съдържание на мазнини и ниско съдържание на въглехидрати

belchohristovcom_63.jpg

Диетите с много мазнини и малко въглехидрати може да се окажат опасни по куп причини. Преди всичко, този тип диети могат да повишат нивата на киселинността в кръвния серум и да намалят обема на калия, което може да предизвика няколко опасни реакции:

1. Нарушаване на сърдечната функция /аритмия/
2. Създаване на условия за ацидоза /нарушаване на калиевия баланс/. В следващите статии ще разгледаме това по-подробно.
3. Начало на проблеми с бъбреците
4. Повишаване на нивата на липидите в кръвта, което може да доведе до напрягане на сърцето.
5. Намаляване на гликогена /което води до дехидратация/.

Теорията на ограниченията не действа и може да предизвика сериозни здравни проблеми у нищо неподозиращия спортист. Много професионалисти в здравеопазването категорично отричат ползата от диети, бедни на въглехидрати богати на мазнини и протеин. (Newman, S.R., Williamson, B.: Survey of very low caloric weight-reduction diets I. Novelty diets. Arch. Int. Med., 143:1195, 1983.).

Изводи

На моите фитнес клиенти винаги препоръчвам да се допитват до мен! Защо? Ами много просто: не съм като колегата Дюкан, който напрасква диета в книга, купуваш я и айде лека и спорна работа! Винаги, абсолютно винаги поддържам обратна връзка с клиентите си. За моите фитнес услуги съм преценил, че отговорността ми към вашето здраве е по-голяма! Изпращането от ваша страна на формулярите е с цел да видя и преценя в застой ли сте, да нанасям ли нужните корекции по хранителният план и т.н. Ето това ме отличава от останалите диетолози и нутриционисти: желанието да поддържам връзка с фитнес клиента. Ако това за вас е професионализъм, то за мен е просто е едно от поредните задължения, от които аз като лицензиран диетолог не мога и не трябва да избягвам!

Заявете вашата хранителна програма, за да усетите разликата! Мога и знам как да запазя вашето здраве и подобря вашата визия! Резултатите които имам идват, не защото съм най-добрия, а защото вие сте най-изпълнителните и ми се доверявате напълно, за което дълбок поклон!

Ако тази статия ви допада, споделете я в Twitter или Facebook. Благодаря ви!
rss feedХаресва ли ви това, което четете тук? Абонирайте се с RSS фийд или направете безплатен абонамент по е-мейл, за да получавате първи информация за всички мои най-нови материали, свързани с фитнеса, диетите и здравословното хранене.

Публикувано в: Хранителни режими на 23.05.08 и обозначено с таговете



Вижте и тези материали:

{ 4 trackbacks }

Протеинова диета
23.05.08 в 10:05
Протеинова диета
26.05.08 в 16:05
“Цикличност на Протеиновата Диета”
28.05.08 в 15:05
Цикличност на Протеиновата Диета
28.05.08 в 19:05

{ 37 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }

1

rosi_vesko 24.05.08 в 21:05

Aз съм абсолютен лаик в областта на диети, тренировки, пресмятане на калории…., но едно искам да споделя с вас: започнах диетата на Дюкан и уреа, креатинин, пикочна киселина – всичко скочи на горе! Свалих няколко килограма, но за сметка на здравето! Не! Благодаря! За съжаление не мога да си позволя финансово да се възползвам от услугите на г-н Христов, тъй като съм инвалид-пенсионер, но в името на вашето здраве-послушайте го!!!

2

Белчо Христов 24.05.08 в 21:05

Здравейте!
Дълбок поклон пред тази откровенност!
1) Резултатите ви не ме учудват! Изобщо дори!
2) Защо дръзнахте да експериментирате със себе си?
3) В името на професионализма ми – потърсете ме за среща идната седмица! Все пак съм човек, а не “комерсиална машина” ;)

Ще се радвам ако и други “изпатили” споделят! И тези които четат блог-а , но не дръзват да коментират научно! ;)

3

rosi_vesko 26.05.08 в 08:05

ПИТАТЕ ЗАЩО ПРАВЯ ГЛУПОСТИ, ЗАЩОТО ТОВА СА ТОЧНИТЕ ДУМИ!
ЗАЩОТО 70% ОТ БЪЛГАРИТЕ НЯМАМЕ НИКАКВА ЗДРАВНА КУЛТУРА, ИНТЕРЕСУВАМЕ СЕ ОТ БЪРЗ ЕФЕКТ, А ПОСЛЕ ЙО-ЙО ЕФЕКТ И ВСИЧКО ОТ НАЧАЛО, СЛЕДВАЩА ДИЕТА……И ТАКА НАТАТЪК!
А ПОСЛЕ СЕ ПИТАМЕ – ЗАЩО СЕ РАЗБОЛЯХ? ОТ КЪДЕ МИ ДОЙДЕ ТОВА НА ГЛАВАТА? НАЛИ СЕ ХРАНЯ ДИЕТИЧНО? ДА, АМА НЕ И ЗДРАВОСЛОВНО!!!!!
ЗА БОГА ХОРА,МИСЛЕТЕ КОГАТО ПРАВЕТЕ НЕЩО!

4

Белчо Христов 26.05.08 в 09:05

Последните ви думи ги подчертах аз, за да видят и другите не малко читатели, какво е мнението ви. Аз го подкрепям напълно! То се отнася не само за диетите и фитнеса! Отнася се за живота като цяло! Мисли, преди да действаш, действай, след като си обмислил!

Нещо такова ми се върти и на мен в главата тази страхотна сутрин!

Специално ви поздравявам вас, rosi_vesko със песента:

5

rosi_vesko 26.05.08 в 09:05

БЛАГОДАРЯ ВИ! СТРАХОТНА ПЕСЕН-МНОГО ТОНИЗИРАЩА И ЗАРЕЖДАЩА С ДОБРО НАСТРОЕНИЕ!ЖЕЛАЯ ВИ ЛЕКА И СПОРНА СЕДМИЦА!
МОЛЯ ПИШЕТЕ КОГА Е ВЪЗМОЖНО ДА ВИ БЕЗПОКОЯ ЗА КОНСУЛТАЦИЯ ЗА МЕН?

6

Белчо Христов 26.05.08 в 09:05

:) Това беше целта ми! Можете да ме потърсите по всяко удобно за ВАС време!
П.С. Въвъ връзка с това, ще ви споделя нещо любопитно. Вчера към 01.25 вечерта ми звънна служебния телефон. Видях, че е стар мой клиент, с когото не се бяхме чували отдавна. Дотолкова е доволен от балансираната хранителна програма, която съм му изготвил (фитнес клиента е от София), че в леко приповдигнато настроение (вероятно заради спиртна напитка) ми пожела да бъда все така отдаден на работата! И не забрави да ме попита, какво да изпие и хапне, след прекрасна дискотечна вечер. Е, ясно е че, като се е тръгнало така, нищо диетично няма да помогне! Но все пак, уважението си е уважение! Благодаря ти Бобка! Жив и здрав!

7

Кръстева 15.06.08 в 08:06

Скъпи,загубваш си клиентите ,защото отиват при Дюкан, а не при теб, а? Е, не знам къде в Бг се лицензира “диетолог”,но ,дори, и да има къде,то не ми се струва, че нашето образование е по-читаво от френското. А по отношение на вредата от Дюкановата диета е ,абсолютно сигурно че ако беше вредна , до сега в една бяла държава като Франция щяха да са го разпънали на кръста.
Така , че всичко опира до пари – вие, измислените български диетолози останахте без работа и ПАРИ и се чудите какво да измислите за да плюете успелите – типично по български!

8

Белчо Христов 15.06.08 в 10:06

Накарахте ме да се знамсея искрено! ;) Щом не знаете къде един човек се лицензира – защо коментирате изобщо? Поредното доказателство, че коментарът ви издиша и пръска шевовете си от непокрити ваши нападки! Не съм лицензиран изобщо по български патент! Прочетете повечеко за целта!
Ако Франция е бяла държава, то аз съм плътнозъба магагагуда! ;)
Когато отивате за хляб г-жо Кръстева, за вземане или за даване на пари отивате? Много сте ми интересна, и ако съберете смелост и преди всичко подтиснете кортизоловите си депа ми отговорете – защото само хората които ме обичат ме наричат “СКЪПИ”!

9

Живко 15.06.08 в 11:06

Г-жо Кръстева,

поне малко от малко прочетете литература за храненето или да не се лутате, статиите в този сайт-поне основните неща да хванете за да може да разберете и да се уверите сама че не Дюкан а Белчо е номер 1!!!аз лично 6 години се лутах и действах на принципа проба грешка-докато намеря пътя да запазя свалените килограми и този път се оказа верен на принципите и вижданията които Белчо Христов споделя тук.А колкото до парите даже и да имате моята воля да търсите отговор на проблема не мисля че някакви си 50-100 лв. за едночасова консултация са равни на 6 години!!!Тук се обръщам към всички хора-вместо да се лутате и да пробвате и да се доверявате на свои приатели и “измислени” специалисти-просто посетете Белчо!Не го познавам нито лично нито пак му се четкам…просто съдя за човека по трудовете,които споделя тук!!! Няма да ви излъже!!!

10

Drago 15.06.08 в 11:06

Г-жа Кръстева мисля, че реши просто да убие малко време ;)

11

Пламито 15.06.08 в 11:06

Здравейте! Мисля, че тук мога поставя и аз своят коментар! Вчера лично се запознах с г-х Христов. Аз съм от Варна и с приятеля ми бяхме излезли на разходка из града! този сайт го чета съвсем редовно и познавам задочно Белчо! Беше съботна хубава морска привечер и видях г-н Христов в едно заведение в компания. осмелих се да се запътя към него и това той го видя. леко се усмихна и се запознахме. Останах вечатлена от факта, че предвид компанията с която бе г-н Христов, той любезно дръпна два стола настрана в заведението и ни покани да седнем – аз по-джентълменстко поведение не съм виждала и от приятеля си дори, който след срещата видимо ревнуваше! Искам само да кажа, че г-х Христов е невероятно топъл и вежлив млад господин, който има подход. Само от тази 4-5 минутна среща, останах с прекрасни впечатления за него и скоро ще се възползвам от услугите му! Защото е преди всичко Човек с човек! Бъдете здрав и Господ да ви пази!

12

Белчо Христов 15.06.08 в 15:06

Не очаквах това, признавам си! :) И сърдечни благодарности!

13

Антоанета С. 15.06.08 в 15:06

s civilni drehi si mnogo zdrav bel40 imash neveroqtni bedra

14

Белчо Христов 15.06.08 в 17:06

Благодаря миличка! :)

15

Николов 15.08.08 в 16:08

Хм … аз пък съм препоръчал на достатъчно пациенти тази диета. Очаквам (както и Дюкан в някакви интервюта заяви, че очаква) да бъде представен поне един човек пострадал от диетата на Дюкан … чакам ама няма.
Естествено че ако някой по принцип не бива да отслабва (защото е с нормално тегло) или е хронично болен не бива да спазва тази диета, само дето въпросните така или иначе не им е до диети (като изключим инвалида- пенсионер, който е трябвало да прецени и сам че след като не е здрав не е негова работа да пази диети без консултация).
Продължавам да твърдя, че докато не бъде представен поне един случай на разболял се от диетата човек, който преди започването е предприел консултация с лекар, това ще е доказателство. За момента обаче такова няма.
Да … имаме повече пикочна киселина и т.н. само дето при здрав човек това не е проблем.

16

Маринова 25.08.08 в 11:08

Прочетох много внимателно статията и не мога да се съглася с нея. Защо НВД е объркана (приравнена) с кетонната диета, Дюкан, Аткинс и други подобни идиотски методи?

Цитат:
„Липсата на апетит се дължи на факта, че сега организмът разчита на мобилизирането на мазнините, което води до образуване на кетонови тела /странични продукти от непълното разграждане на мазнините/”

На всякъде се говори за тези „страшни” кетони, а всъщност при НВД изобщо не е необходимо да бъдеш в състояние на кетоза. Прием на въглехидрати в рамките на 1 до 1.5 грама на кг. телесно тегло е НАПЪЛНО достотачен и именно това е НВД. Всъщност човек изпада в състояние на кетоза ако въглехидратите паднат под 50 грама дневно, но това вече е кетонна диета, а не НВД. Освен това този процес може много лесно да се контролира. В аптеките се продават кето ленти. Тестваш се и ако си в кетоза просто увеличаваш въглехидратите.

Понеже говоря от собствен опит искам да споделя, че само преди година тежах 108 кг! при скромният ми ръст от 160см. В момента съм 62кг и това е постигнато само с НВД. За 20 годишните гъзарки, които искат да свалят 2 кила дето им „тежат” може да не се налага НВД и да се изготви фитнес програма, но за 100 килограмов човек всичко друго освен НВД е бита кауза.

На края искам да кажа, че е пълно с некадърни и самозвани фитнес инструктори. Пазете се и обмисляйте с кого започвате тренировки. Един от “добрите инструктори” в Русе (Петър Стоилов се казва) едва не ме уби с програмата си включваща 45 мин. кардио и изобщо упражнения изключително не подходящи за много тежък човек.

17

Белчо Христов 25.08.08 в 11:08

Г-жо Маринова, здравейте!

Спокойно можете да опишете случката си с въпросния инструктор. Ако бяхте моя клиентка, изобщо нямаше да ви препоръчвам НВД или Кето диета. Истината е в ротацията на въглехидратите! ;)

18

rumen 10.09.08 в 00:09

Здравейте ,не мога да не се включа в тази много интересна тема.Ако не приемаме достатъ4но количество “качественни” въглехидрати ,като че ли всичко друго губи смисъл..и не трябва да се забравя че каквото и да правим ,дали се качва или се сваля ,то трябва да е “здравословно” за организма .Така че ако няма въглехидрат няма и енергия няма сили няма кондиция ,важното е оба4е “какви въглехидрати,по колко,по кое време,изащо то4но тогава ,защо овесени ядки сутрин а вечер не” ….тази тема всъщност е смисала и на здравословното хранене …намерете помоща имате я .успехи на вси4ки

19

Диана 10.09.08 в 07:09

В състояние на кетоза, човек може да бъде и при много повече въглехидрати от 1 – 1,5гр. на килоргам тегло! Не винаги само въглехидратите определет дали си в кетоза или не.
А пък диетата на Дюки, посмъртно не я захващам вече по мои си причини. Пострадала или не, си е моя работа, но за пореден път ще напиша в този блог – Благодаря ти, Белчо, за статията за мазнините, пламъците и въглехидратите!
Поздрави от мен.

20

Ясен Янков 10.09.08 в 12:09

Постоянна ротация на въглехидратите определено ми допада повече като вариант и на мен. От НВД с един зареждащ на всеки 7 дни направо откачам. Изпадал съм в страшни състояния и по – време на тренировки. Внимавайте с НВД-то. ;)

21

Ф. Иванова 02.10.08 в 14:10

Здравейте г-н Христов,
Попаднах на Вашия блог по препоръка на моя приятелка.
И понеже от около 5-6 месеца около мен не остана човек не луднал по протеиновата диета, започнах да се позаглеждам и аз в огледалото. На 45 години съм, доста тежичка – 95 кг. Обичам да си хапвам вкусно и да готвя вкусно. Но причината поради която сериозно се замислям вече че съм доста тежичка е факта, че навлизам в т.н. менопауза, за която съм чела че увеличаването на теглото е характерно. Та простият ми въпрос е – къде мога като литература да се запозная подробно с вашия поглед върху диетите, за да мога поне да задържа това ниво на килограмите си /пък дори и малко да ги сваля/ ако е възможно. Живея в Пловдив и съответно ще ми е трудно да Ви посетя. Ще ви бъда благодарна ако ми отговорите.

22

Белчо Христов 02.10.08 в 15:10

Достатъчно е да четете под лупа блог-а ми! До момента имам около 320 материала, все нещо за вашата цел и търсене ще намерите! Абонирайте се безплатно за бюлетина ми: http://www.belchohristov.com/abonament
Следете и влизайте в дискусиите по вече съществуващите теми. Това е пътя, който мога да ви предложа на тзи етап! :)

23

Димитрова 12.11.08 в 14:11

Здравейте, господин Христов! Попаднах днес случайно на сайта Ви, докато търсех информация за хора, за които е противопоказана диетата на Дюкан. Става дума за моя брат, който в момента е 108 кг, а трябва да свали около 20 кг (на 51 г). Проблемите са в това, че има диабет тип 2 (от три години), хипертония и стеснена лява сърдечна камера (в първа степен от седем възможни). Той, общо взето, се движи доста – ходи пеша, колкото и докъдето е възможно, храни се (заради диабета) предимно със зеленчуци. Но много обича хляб – черен, пълнозърнест и според твърдението му, не би могъл да се лиши от хляб. В листовките на препаратите за диабета изрично е посочено, че водят до увеличаване на телесната маса. Аз напоследък придобивам чувството, че организмът му сякаш ще привикне към тези химикали и панкреасът му (напълно здрав допреди да започнат адските проблеми и неприятности) ще престане изобщо да функционира. Органицмът му ще изключи изобщо опцията да се самовъзстановява и саморегулира. От една седмица е прекратил медикаментите (по финансови причини) и пие само Диабекан (отканела), а от днес и билки. Пази диетата. И какво да кажа – нивото на захарта си е същото, както и с лекарствата. Та, питането ми към Вас е общо: Възможно ли е при такъв човек изобщо да се пристъпи към някаква диета, в която са ограничени един вид вещества и засилени друг вид – напр. при него как би било с въглехидратите? Подлежат ли въобще такива хора на дието-лечение? Или на лекуване с глад, както се рекламира д-р Емилова? Предратилено ще съм Ви страшно признателна за отговора и усилията Ви.

24

Белчо Христов 12.11.08 в 17:11

Лекуване с глад? Какво ще лекува – Емилова е за д-р! Не брат ви!

За мен, тази ситуация се преодолява като се слагат в менюто въглехидрати с нисък гликемичен индекс. Но нещата не мога да развия с 3 реда.

25

Петров 12.11.08 в 23:11

Здравейте,
разгледах този интересен и богат на информация сайт и реших да споделя с Вас моята пълна промяна… Като за начало ще споделя,че бях в изванредно критично полужение-метаболитен синдром,завишена кръвна захар,раширени вени,задушаване и какво ли още не… това го осъзнах когато постъпих в клиника с много шарена епикриза при изписване… Неможех да овладея себе си,отричах полезни за мен неща… живеех през призмата на солидните количества храна които поглъщах на ден,храната се бе привърнала като религия за мен,да аз буквално служех на храната…започнах да посещавам разни модни дебелариуми-без резултатно бе всичко,установих как лекари ни разглеждат нас дебелите като източник на материални средства… и дебелариумите не ми помогнаха и лекарите и разните му обеци,колани -излишли средства.
след тази моя епикриза аз останах,по скоро немога да опиша как се чувствах … просто бях засрамен от себе си. И така аз реших,че не ми се живее така и се промених започнах с препоръки на лекари,наистина мн ценни неща научих от лекари а не от лекари с комерсиална цел,аз тежах 172килограма взех се в ръце и за една година и половина си промених живота фигурата,храненето,деня,начина на мислене … сега тежа 99килограма а сам висок 186см. ползвам фитнес ,чувствам се отлично вече нчмам тези заболчвания учудващо правя си специални изследвания през 3 месеца,биохимия,всички прегледи който са необходими.разбира се през това време изчетох много литература по темата-здравословно хранене имах възможността да сравнчвам различни литератури от разни автори,психолоя,медицина.и др.
това е което исках да споделя. И тези хора който имат проблем с килограмите само мога да ви кажа мили мой не се подтискайте а се веземете в раце-НЯМА НЕВЪЗМОЖНИ НЕЩА В ЖИВОТА това го осъзнах аз самия
минах през много различни хранения през тези етапи до сега-главно в момента консумирам сезонни зеленчуци предимно(пазарувам ги директно от хора които произвеждат за лични нужди,за да са по чисти),риби,меса-пилешко,телешко предимно,млечни,сирена,ползвам вече и хляб на закуска(сухари или бонус)повечко течности… с две думи ползвам различна храна,обаче с мярка и в по-малки количества(РАЗУМНО) интересното е че разтегнатата кожа се свива отлично,разбира се с масажи,специализирана козметика,сауна,фитнес главно…
ПРОСТО ИСКАМ ДА КАЖА,ЧЕ ТРЯБВА ДА ПОВЯРВАМЕ НА ФИТНЕС СПЕЦИАЛИСТИТЕ И ХОРАТА ЗАНИМАВАЩИ СЕ С ТАЗИ ПРОФЕСИЯ ВЯРВАЙТЕ ИМ!!!!!!!
А с Вас г-н.Христов,ще се радвам да се консултирам занапред с фитнеса и диетите, с удоволствие при удобен момент бих дошъл във Варна.
радвайте все така хората който имат нужда и най-вече КОИТО ИСКАТ ДА СЕ ПРОМЕНЯТ ! УСПЕХ И ВСИЧКО ДОБРО

26

Белчо Христов 13.11.08 в 10:11

Прекрасен коментар г-н Петров! Аз Ви благодаря за казано и споделено мнение! Знам и вярвам, че невъзможни неща няма! И Ви и други го доказват!

Успех и завидно здраве Ви пожелавам! ;)

27

Димитрова 13.11.08 в 13:11

Здравейте, господин Христов!
Много Ви благодаря за отговора! Честно да си кажа, не очаквах още днес да го намеря на интернет-страницата Ви! Това говори само във Ваша полза – значи наистина сте си поставил по-високи и по-висши цели от това, да се заработват пари от проблемите на хората. Благодаря Ви за обърнатото внимание към проблема ми. Пожелавам Ви успехи, още по-нататъшно усъвършенстване и още повече привърженици и посетители на Вашия сайт! Хубаво е за всички – и за Вас и за другите, че той май започва да се превръща в една интернетна дискусионна аудитория. Какво по-хубаво от това – Вие създавате една, така да се каже, група за самопомощ, с Вашите ценни съвети и мнения разбира се. ЗДРАВЕ И УСПЕХИ ВИ ПОЖЕЛАВАМ ОТ СЪРЦЕ!

28

Белчо Христов 13.11.08 в 14:11

Благодаря от сърце! Много точно определихте и описахте целта на този блог, независимо, че по статут се води личен блог. Но, явно става от ден на ден социален и широкодостъпен!

29

kremena 14.12.08 в 17:12

Zdraveite.Ot 18 dni sam na proteinova dieta.Minalata godina si naeh personalen instruktor,koito da mi vodi trenirovkite-s cel otslabvane.Nito svalih,nito kachih kiogrami.Zapochnah da pravia muskulna masa i naddadoh na santimetri glavno v bedrata-2,5sm.Instruktorat mi smeniashe trenirovkite,no i tova ne pomogna.Vremetraeneto na trenirovkata mi beshe v poriadaka na 1.30h,kato 1h praveh kardio.Ne znam do kolko e viarno no ostanah s vpechatlenieto,che se otslabva s aerobika,a fitnesa e za stiagane.Kak bih mogla da vi nameria koordinatite,za da se sreshtna s vas?

30

Белчо Христов 14.12.08 в 19:12

Здравейте Кремена!

Можете да ме откриете или на място – град Варна, улица Балчик 7 – в магазина ми, или да ми пишете тук: http://www.belchohristov.com/contacts, ако не сте от Варна!

Само от сега ще ви кажа, че е била тренировката ви безмислено дълга и хаотична! Не се учудвам от резултатите, затова се свържете с мен, за да постигните нови такива! Само, че желаниет от вас! ;)

31

kremena 16.12.08 в 13:12

Blagodaria za otgovora,samo che az jiveia v gr Sofia i tova v sluchaia se iaviava problem tai kato celta na sreshtata mi beshe da razgovariam s vas za personalen trenior.Vazmojnostta za postigane na cel ot razstoianie e mnogo malka.Vie kato profesionalist ste naiasno s tova.Ideiata na personalniat instruktor e da sledi osven psihicheskoto no i fizicheskoto sastoianie na klienta kam momenta na trenirovkata.

32

Белчо Христов 16.12.08 в 13:12

В това се напълно права!

33

Силвия 19.01.09 в 19:01

Здравейте, прочетох вашия материал и наистина съм съгласна с вас, купих си книгата на Дюкан в началото на миналата година, каза ми я една моя комшийка която е мед. лице. С бременноста качих близо 40кг( висока съм 152) от 50кг отидох да раждам 87 сега тежа 70кг :( имам да свалям още 20, но незнам как. И аз се подадох на масовата психоза с тая диета ( макар вътрешния ми глас да ми казва че в нея има нещо нередно), но уви няма никакъв резултат, а само се чувствам ужасно (6 ден ми е от диетата и съм на ПЗ) и като се разрових из нета за последиците от диетата ми настръхна косъма .
Искам да кажа че преди това никога не съм имала проблем с диетите и винаги е имало резултат , а сега никакъв само като си помисля че ако захвана друга диета и пак няма резултат тръпки ме побиват, с удовлствие бих се записала при вас на фитнес но има един сериозен проблем , че съм от Стара Загора……. ако можете по някакъв начин да ми помогнете ще съм Ви много благодарана

34

tina 20.03.09 в 16:03

zdraveite,,g-hristov,dnes i az sluchaino popadnah tuk i mislia che e tochnoto miasto,,bih iskala da spodelia s vas i saotetno da mi dadete savet,,az sam bivsha sastezatelka po biathlon 12 godini aktivna sastezatelna deinost ,,losha kontuzia me izvadi ot sporta mm mnogo jalko zashtoto tova beshe celiat mi jivot,,sled koeto ot raskoto spirane li neznam i narushena obmiana na veshtestvata kachih 22kg za 4meseca,,,mnogo trudno i s traini posledstvia ospiah da gi svalia,,no ostanah i sas strahova nevroza koiato si dokarah ot gladuvaneto i saotvetno kolabsi,,
kato i da e,,,normalnoto mi teglo e okolo 55 kg,,naskoro po tochno predi 4meseca rodih prekrasno momichence,,,,i prez bremennosta biah kachila samo 5 kg,,,no sega sam s oshte 5 otgore i neznam kak da postapia zashtoto se strahuvam ot ,,dieti,,
molia daite mi savet kak da postapia,,az nemoga da se priema taka,depresiram se mnogo,,a i majat mi e aktiven sportist,,,

35

Белчо Христов 20.03.09 в 16:03

Ако искате да съм ви полезен, заповядайте във формата за контакт с мен:
http://www.belchohristov.com/contacts

36

lorein_f 20.05.10 в 23:05

v kraina smetka nemojah da razbera-vredno li e niskiq priema na vuglehidrati ili ne?

37

Белчо Христов 21.05.10 в 16:05

Лори, вредно е, да! ;)

КОМЕНТИРАЙТЕ сега (и моля, пишете на кирилица):

Създайте си уникален Граватар (снимка) за вашите коментари. Граватарът ще се асоциира с е-мейл адреса, който оставяте, когато коментирате тук.