
Белчо Христов и “BelchoHristov.Com” VS Пиер Дюкан
Коментар върху “Как да отслабнем завинаги?” и остра критика на лицензиран диетолог
В настоящият материал, аз ще изложа моята позиция в стил “Между редовете”. Излагам извадки от книгата на моя колега Дюкан. С удебелен курсив ще видите моето становище и позиция, в качеството ми на биолог и диетолог. Настанете се удобно, време е за разбиване на митовете!
Дюкан: УДАРЕН РЕЖИМ
…ядат се САМО белтъчини (протеини). Колкото по–чисти (с малко мазнини), толкова по – добре. Това са: меса, риба, яйца, млечни.
Времетраенето на УДАРНИЯ РЕЖИМ определя се от това, колко килограма има за сваляне. Колкото повече, толкова повече: ако килограмите за сваляне са много, тогава ударният режим е от 5 до 10 дни. Ако килограмите за сваляне са малко, тогава ударният режим е от 2-3-5 дни. Намесвам се: изпадате в ударна хипогликемия. Липсват фибри за стомаха и въглехидрати с нисък ГИ, в отсъствието на които не се усвояват белтъчините!
Сваляне: при пет дни ударен режим, възможно е да се стигне и до 5 кг. Намесвам се: Какво, от вода ли? Категорично 4.5 кг са вода!
Дюкан: СМЕСЕН РЕЖИМ
… редуват се: няколко дни на белтъчини със зеленчуци с няколко дни отново само на белтъчини. Зеленчукът може да е всякакъв, но трябва да се внимава с количеството въглехидрат в него.
Времетраене: до достигане на желано тегло. Дните се определят по преценка: ако има повечко за сваляне, тогава дните се въртят 5/5. Ако има по – малко за сваляне: 2/8 или 3/7. Намесвам се: дните се определят от диетолог, а не от фриволни и грешни подходи!
Сваляне: средно по 1 кг на седмица. Намесвам се: доказано е лечебното и здравословно сваляне на килограми да е 700 гр мазнина. Това е обема на един компот, не е малко, нали?
Дюкан: ПРЕХОДЕН РЕЖИМ
… включват се постепенно и въглехидрати. По памет: един плод на ден + филийка хляб. Две гала-вечери седмично (ще рече, че всичко е разрешено, без прекаляване с количествата). Задължително по един ден седмично на чисти протеини.
Времетраене: по десет дни на всеки свален килограм от началото на режима (ако са свалени 5, значи 50 дни в преходен режим).
Сваляне няма. Намесвам се: вкарването на въглехидрати е, за да се попълнят гликогеновите запаси! Със филийки и някакъв плод това не става. Физиологията го доказва, не аз!
Дюкан: КАК ДЕЙСТВАТ БЕЛТЪЧИНИТЕ?
… чистотата на белтъчините намалява калорийният им принос. Намесвам се – пълни глупости. Един грам белтъчини е с почти равни калории на въглехидратите!
Усвояването на белтъчините е придружено от висок разход на калории. Намесвам се: изрових си книгите и такова нещо никъде не пише!
Чистите белтъчини намаляват апетита. Намесвам се: Апетита пада при депресия, а глада се подтиска с фибри – къде са те?
Чистите белтъчини позволяват да се отслабне без загуба на мускулна тъкан и без омекване на кожата. Намесвам се: Е, да, но когато имам въглехидратна ротация, а не кетонен режим!
Дюкан – ДРУГИ ПРЕПОРЪКИ
… въоръжете се с търпение. Режимът действа стъпаловидно – редуват се периоди на спад на теглото и задържане на теглото.
Освен кантара, хубаво е да измервате и със сантиметърче. Характерното за режима е, че сваля по-бързо мерки, отколкото килограми.
Слушайте тялото си. При някой действа едно, при друг друго. Много често премахването на някои видове млечни продукти, ускорява свалянето. Последното за изключване е киселото мляко.
Внимавайте със солта. Води до задържане на течности в организма и много забавя нещата. Намесвам се: Ами натриево-калиевата ни помпа, как ще функционира, като не постъпва натриев йон и нямаме градиент?
Внимавайте, какво си купувате. Често в магазинно приготвени кайми има много соя и сол. Аналогично за колбаси. Кренвиршите изключете, като източник на белтъчини.
Дюкан: СЪВЕТИ
… никога не спазвайте диета, препоръчваща по-малко от 60 до 80 г чисти белтъчини. Освен ако не желаете да ограбите мускулите си, а кожата ви да увехне. Намесвам се: индексирането на белтъчините е строго специфично и съм го формулирал и доказал в ““Цикличност на протеиновата диета”
Белтъчините позволяват да се отслабне без загуба на мускулна тъкан и без омекване на кожата. Белтъчините се усвояват трудно. Намесвам се: това зависи единствено и само от пепсиса и кръвната група!
Диетата пречиства организма и подобрява резултатите. Намесвам се: кето телата в бъбреците ли са подобряване на резултата?
Съчетанието от вода и чисти белтъчини оказва мощно въздействие върху целулита. Целулита не се маха само с вода и белтък.
Дюкан: ЗАБРАНЕНИ ЗЕЛЕНЧУЦИ
… забранени са нишестените зеленчуци: картофи, ориз, царевица, грах, бакла, леща, нахут. Без да забравяме авокадото, което много хора смятат за зеленчук, а то е плод и то много мазен. Артишокът също трябва да се избягва.
Важно: През смесената фаза на диетата не трябва да се добавя никакво олио /зехтин/ в салатите. Намесвам се: толкова полезни елементи се изключват. Защо? Ще наддадем килограми ли? Всичко е до подход, а не до генерално елиминиране!
Дюкан: РИТЪМ НА РЕДУВАНЕТО
… най-ефикасният и който най-добре съответства на психиката на дебелия човек е 5/5. Това означава- 5 дни на чисти протеини, 5 дни на протеини и зеленчуци.Този ритъм дава най-добри резултати.
Друго решение е ритъмът 1/1. Този ритъм е подходящ за хора с наднормено тегло не повече от 10 кг.То може да се приложи като почивка след ритъм 5/5. 2/7 е за хора с малко килограми за сваляне.
Вариант на 2/7 е 2/0, тоест 2 дни чисти протеини дневно и 5 дни нормално хранене,но без прекаляване. Този режим и този ритъм подхождат най-много на жени с целулит, които често са слаби в горната част на тялото и закръглени в ханша и бедрата. Намесвам се: това от къде ще горите мазнини, не зависи от вас, а от вашият ген! И какви цикли да се правят, зависи не от схемите, а от BMI – Basic Metabolic Index – формула с основни компоненти: пол, възраст, ръст в см, тегло, активност през деня! А не, “Аз съм малко по-леко дебел, от онзи”!
ИЗВОД БЕЛЧО ХРИСТОВ
Оставям това на коментар и отворена тема!











{ 4 trackbacks }
{ 99 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }
Лилия 30.05.08 в 17:05
Много добра статия:) Поздравления,за което !Относно коментарът ми…тази диета на Дюкан- много хора е знаят,но не знаят последствията от нея!Определено освен вода-друго не се сваля, ааа сбърках-”сваля ”се също от мозъка
!Последствията са много и ”жестоки”… Но хората сме устроени така да повярваме в чудеса,вместо да се борим за тях
Хубавите неща стават бавно и изискват “жертви “…
Белчо Христов 30.05.08 в 17:05
Иван 30.05.08 в 20:05
“Усвояването на белтъчините е придружено от висок разход на калории. Намесвам се: изрових си книгите и такова нещо никъде не пише!”
Аз мисля, че тук грешиш. При хидролизата на протеини се изисква доста енергия, съответно се гори определено количество калории.
—————————–
“Чистите белтъчини намаляват апетита. Намесвам се: Апетита пада при депресия, а глада се подтиска с фибри – къде са те?”
По мои наблюдения определено след само белтъчна храна се усеща сравнително ниско ниво на апетит. Ако ям въглехидрати искам още и още, защото се секретира инсулин. И да, фибрите намаляват апетита значително, защото се подуват в стомаха.
не съм привърженик на този режим, въбще даже. Чувал съм, че на по-късен етап се добавят овесени трици – ето ги фибрите.
Белчо Христов 30.05.08 в 20:05
Явно имаме различни гледни точки, които е излишно да се спречкат тук и особено с теб в спор. Интересна е твоята позиция. Определно! Само за белтъците и хидролизата не съм много …. хмммм, ще проверим във ергофизиологията пак,
Иван 31.05.08 в 09:05
Ерго кво
Е, нали затова отчасти е и блога – да спорим
.
Белчо Христов 31.05.08 в 09:05
Да спорим, но на високо интелектуално ниво
А не първосигналната
Между другото, ровя още за твоето мнение. …
upda7e 31.05.08 в 09:05
Не определено не греши даи статията кадето си видял “че такова нещо никаде не пише” защото бая саитове с такава тематика съм изчел и насякаде са единодушни и се пак не съм специалист и немога научно да те обеда в противното.
Белчо Христов 31.05.08 в 09:05
ОК!
djinjar 31.05.08 в 18:05
kak to4no moga da otkriq studioto
Белчо Христов 31.05.08 в 19:05
Първо си уговаряме среща на телефон 0898 87 16 37
Часът за консултация и среща е персонален и съобразен със вашето и моето свободно време. Намирам се на улица Балчик
Drago 01.06.08 в 17:06
djindjar nali ti obeshtah da ti uredq sreshta s belcho taq sedmica mai mnogo byrzash da opravish dupeto
Белчо Христов 01.06.08 в 18:06
Спокойнo, ще има внимание и време за всички
Драго, тази (идната седмица) почваме тренировките, нали?
Drago 02.06.08 в 00:06
sorry za latinicata no ne sam na moq si computer
da pochvame no ne se razbrahme ot koi den che dokolkoto razbrah ponedelnik imash nqkakvi angajimenti ?
пенка манолова иванова 02.06.08 в 12:06
какво количество трябва да се консумира за деня
Белчо Христов 02.06.08 в 12:06
от кое?
Иван Станков 02.06.08 в 15:06
Протеин се предполага. Аз за себе си не надвишавам 2 грама на телесно тегло, а и дори не ги достигам понякога
.
Белчо Христов 02.06.08 в 15:06
Аз предполагам и други неща, професията ми го изисква да питам постоянно! Аз лично минавам и 4 грама понякога, със “Цикличност на протеиновата диета”
http://www.belchohristov.com/853.html
djinjar 02.06.08 в 16:06
Drago дупето си ми е добре
проблема е на друго местенце
Sisi 02.06.08 в 17:06
“Намесвам се: Апетита пада при депресия, а глада се подтиска с фибри – къде са те?” – не съм съгласна, при повечето ми познати депресията увеличава глада, а фибрите определено не ме държат сита дълго време. Аз и още един колега сме на тази диета и смея да кажа, че определно има резултат и лично за себе си мога да кажа, че се чувствам много по-добре (не съм лекар, казавм само как се чувствам). Не мисля че 90 % от сваленото е вода, пия вода и то доста. А по отношение на хипогликемията – ударния режим не е толкова чист на протеини, във всички храни, които ям има и въглехидрати (в обезмасленото кисело мляко например въглехидратите са повече от протеините), просто са по-малко от обикновено. И в крайна сметка смятам, че зависи от това на кого как му поняса диетата, индивидуално е.
alexandrina 02.06.08 в 20:06
Много хора искат да са красиви и за това прибягват до драстични, необмислени или в другара крайност никакви мерки…Една моя позната беше на диетат на Дюкан 6 МЕСЕЦА!!!!!И аз самата бях на нея,но проявих разума да се откажа на време…И толкова пъти й повтарях,че много ще си навреди…Но тя упорстваше-6 месеца… Дали щетите върху здравето й са необратими?
Иван Станков 02.06.08 в 21:06
Хехе и тези 4 грама на телесно тегло, предполагам половината са от протеинови пудри? Иначе трябва да се о****ш от храна бе, човек
. Внимавай с бъбреците, но ти си знаеш най-добре.
П.П Днес съм на кило и 500 риба
.
Лилия 02.06.08 в 21:06
Искам да попитам Alexandrina -твоята позната как е в момента?Депресия,черен дроб,физически,психически и т.н?Любопитство просто.
Drago 02.06.08 в 22:06
Джинджър то се вижда къде са проблемите
Белчо Христов 03.06.08 в 07:06
Спокойно. Даже да ти кажа, не от пудри Иване, а от твърда храна! С много вода! Месо, вода, месо, вода, роднина – милиционер, роднина – милиционер
Белчо Христов 03.06.08 в 07:06
Sisi, здравей! Радвам се че има представител и от другата страна на
alexandrina 03.06.08 в 10:06
Ами моята позната е дпста раздразнителна…не знам как е иначе здравословното й състояние.Но и това ще стане ясно…
Белчо Христов 03.06.08 в 10:06
Може би заради липсата на въглехидрати, постъпващи до мозъка …?
djinjar 03.06.08 в 11:06
Dargo
да имал си проблем с очите
трябва да те водя на очен лекар
Drago 03.06.08 в 11:06
djinjar сега пък хубавите ми очи ли са ти виновни за изядените бисквите ?
Белчо Христов 03.06.08 в 11:06
проф. Минков по Антропология от Биологическия факултет казваше: “какви хубави очи имаш, особено едното! ” ….
Drago 03.06.08 в 11:06
За едното ми очо предпочитам да не говорим :d
djinjar 03.06.08 в 11:06
Drajko какво му е пиленце?
djinjar 03.06.08 в 12:06
и не са бисквитки а тутманичета
Белчо Христов 03.06.08 в 12:06
И моето едното е поразено ….
Диана 03.06.08 в 13:06
Здравейте, чатковци!
Диетата на Дюкан не става, това е повече от ясно. А за целулит, не само че не е подходяща, положението става много по-зле. Диета, която изключва 2 от 3 групи храни, не е диета!
Това, което Белчо е измислил, ми прилича на диетата на Аткинс, за която гласувам с две ръце. Това е най-успешния режим, специално за мен, но само при положение, че не тренирам прекалено. За лятото е чудесен избор, предвид изобилието на зеленчуци на пазара. А и резултатите идват бързо.
Пазете си очите, ей! По-лекичко го давайте с тежестите
Иван Станков 03.06.08 в 14:06
Дам, Аткинс е доста известна и използвана в САЩ.
Белчо Христов 03.06.08 в 14:06
- физиология на човешкото тяло;
- ергофизиология.
- анатомия по Синелников
– антропология и генезиз на човека
- статиите на BelchoHristov.Com
Благодаря за коментара Диана! Взимай участие по-често и добре си дошла.
Sisi 04.06.08 в 14:06
Искам да попитам защо диетата на Дюкан не е подходяща за целулит, а даже “положението става много по-зле”?
Белчо Христов 04.06.08 в 14:06
Защото Дюкан никъде не пише за фитнес. Той не е обвързан със спорта, така както аз съм и съм избрал да бъда: http://www.belchohristov.com/838.html
Вече не ти трябва Дюкан
Sisi 04.06.08 в 14:06
Аз си тренирам, никак, ама въобще, хич и изобщо не разчитам на диетите
. Привърженичка съм на спорта, ходех на фитнес но ми доскуча, и от няколко месеца се върнах към тае-бо-то. Ама пак нямам късмет, защото треньорката се махна… Все прекъсвам спорта поради някакви причини…
ВИЛИЯНА 12.06.08 в 16:06
ОТ ВСИЧКО КОЕТО ПРОЧЕТОХ ТУК МИ СТАНА ЯСНО ЕДНО ЧЕ НЯКОИ ОТ НАШИТЕ ДИЕТОЛОЗИ И ФИТНЕС ИНСТРУКТОРИ НЕ ХАРЕСВАТ ДЮКАН ПРОСТО ЗАЩОТО НЯМА КЪДЕ ДА СИ ПРОДАВАТ ТРУДА . ЗАМИСЛЯМ СЕ И ВЪРХУ ДРУГО ПРЕДИ ГОДИНА АЗ СЪЩО СИ НАПРАВИХ ПРОГРАМА ПРИ ФИТНЕС ИНСТРУКТОР И ХРАНИТЕЛЕН РЕЖИМ И МОГА ДА КАЖА САМО ЕДНО ЧЕ ХРАНЕНИЯТА МИ НЕ СЕ РАЗЛИЧАВАХА ПО НИЩО ОТ РЕЖИМА НА ДЮКАН . САМО РАЗЛИКАТА БЕШЕ В ТОВА ЧЕ ИМАХ И НЯКОЯ ФИТНЕС ТРЕНИРОВКА НА СЕДМИЦА . И ТЯ БЕШЕ САМО КАРДИО. НЕ ВИЖДАМ НИЩО ЛОШО В ТОВА ЧОВЕК ДА СПРЕ ДА КОНСУМИРА СЛАДКО,ТЕСТЕНО,БОБОВИ И АЛКОХОЛ.В ДОСТА ОТ ХРАНИТЕ КОИТО ПРЕДЛАГА ДЮКАН ИМАТ ИЗВЕСТЕН ПРОЦЕНТ ВЪГЛЕХИДРАТИ ДО МИНИМУМ .
Белчо Христов 12.06.08 в 16:06
Вилиана, прекрасен коментар! Благодаря! Лично аз никога не съм се възприемал за инструктор! Моята титла е персонален треньор! Ако има 1 000 инструктора в страната, треньорите с лиценз са 5, тези с опит, знания и практически умения – 2ма! Не харесвам Дюкан, защо първо не си падам по мъже, второ, защото аз имам лично виждане като биолог преди всичко, запознат със свойствата на кръвта, запознат със структурата на полипептидните вериги, тези на полизахаридите и на мастните киселини. Замислете се, дали не е хубаво да използвате услугите на лицензиран персонален треньор, сертифициран диетолог, по една от най-успешните системи за работа с фитнес клиенти – Континентална Организация на Регистрираните персонални треньори и Учители – C.O.R.F.I.T.

Ако програмата при инструктора е била същата, както при тази на Дюкан, то значи труда му струва точно 10 лв. Зад цената, обявена в най-проспериращият интернет блог за фитнес на теритоията на Република България, стои професионализъм, а не комерсиализъм. Така че, това как продавам моите фитнес услуги оставете на мен като задача
Колкото до тренировката ви – класически случай! Типичен показател за качествата на вашият инструктор.
В замяна на това, мога да ви предложа следното – уволнете вашият инструктор! Нека стана аз вашият консултант! А на Дюкан и инструктора ви – да почетат малко блог-а ми!
Тези думи са поредното ми доказателство, че съм готов да осъдя всеки самопровъзгласил се “спец”. Лично аз, като собственик и управител на “Фитнес Консулт” ЕООД и “Дари Спорт” – фирмата на Ангел Трендафилов – АЧО от “Пълна Промяна”, считаме, че сме единствените създадени, за да сме легалните и опитни консултанти за България!
Благодаря още веднъж и не се обиждайте от тона ми! Нямам нищо против да съм ви в услуга!
Бъдете здрава,
С поздрав, Б.Христов
ВИЛИЯНА 12.06.08 в 18:06
“Тези думи са поредното ми доказателство, че съм готов да осъдя всеки самопровъзгласил се “спец”. Лично аз, като собственик и управител на “Фитнес Консулт” ЕООД и “Дари Спорт” – фирмата на Ангел Трендафилов – АЧО от “Пълна Промяна”, считаме, че сме единствените създадени, за да сме легалните и опитни консултанти за България”
СЪЖАЛЯВАМ че така ще се изразя, но господин ХРИСТОВ, аз това го виждам като абсолютна реклама от ваша страна. Но това си е мое мнение, нали се сещате че не съм си и помислила, че няма как да харесвате Дюкан, понеже сте МЪЖ. Режимите, които съм си правила при ваши колеги или не професионалисти, както ВИЕ се изразявате не са от порядака на 10 лв. А съм плащала суми от 80-100 лева . Но абсолютно също като вас те се смятат за най-вещи в тази област. Любопитно ми е ВИЕ какъв режим бихте ми изготвили и каква цена аз бих платила???
Белчо Христов 12.06.08 в 19:06
Реклама – нормално! Все пак сте в личния ми блог!
Цената на труда на моите “колеги” струва за 10 лв – точно толкова, колкото е труда на Дюкан! А, че сте дали 80-100 – така сте преценили. Едно е цената, друго е качеството зад тази цена! Моите са тук: http://www.belchohristov.com/services
Колкото до цената, която ще платите – тя е без конкуренция! Определено няма да е с цената на здравето ви! Приемете дадената сума като инвестиция, а не разход!
И не съжалявайте за думите, радвам се, че изразявате безпристрастие! Аз също го правя, а не само реклама!
От София сте нали?
Диана 12.06.08 в 20:06
Здравей, Белчо! Ще си позволя да се намеся точно в тази тема. Не за друго, а защото хората все още на са съвсем наясно какво точно правят със здравето си.
Все пак, няма нищо общо нито с диетичните “нещо-като-книги”, които народа продължава да чете с огромен интерес…
Много от жените мислят точно както му се иска на г-н Дюкан да мислят, а именно, че ядейки определени неща могат да си слабеят. Да, ама с цената на какво? Аз съм плащала прескъпо цената на здравето си с много и различни НВД диети – и Аткинс, и Дюкан и ВМ и мога да дам само отрицателни отзиви от всички тях: Удар в хормоналния баланс на жените(липса на цикъл, постоянни кръвотечения), удар в костите и ставите(шипове), удар в метаболизма на въглехидратите(хипогликемия),удар в мозъка и оттам вече следват какви ли не лоши последствия за всички жлези, изобщо за целия организъм. Трябваше да си изпатя от всичко това, взето заедно, след което да седна и да ровя в нета, докато открия този сайт. И благодарение на него взех, че проядох някакви сложни въглехидрати, които преобърнаха и живота и настроението и визията ми през последните месеци.
Има хора, които също ще си изпатят, белите не стават веднага. Ще видиш, че тези които не вярват сега, ще се убедят сами, но ще мине малко време.
Искам да ти благодаря, тук в блога, от който почерпих цялата информация. И ще продължа да го следя и занапред
Белчо Христов 12.06.08 в 20:06
Благодаря и сърдечен поклон! Наистина страхотно, искрено и хубаво изказване! Мерси Диана!
Drago 12.06.08 в 21:06
Белчо на тия въпроси според мен трябва просто да се правиш на леко разсеян, явно има хора които си нямат друга работа !
geni70is 12.06.08 в 22:06
Има доста протеинови диети, едната от които е на Хербалайф, при която се пият коктейли със съмнителен произход и много Е-та! Не разбирам, защо се ядете точно с Дюкан, защото този режим наистина работи или оставате без клиенти, или чиста човешка завист! Не е вярно че няма въглехидрати, от първия ден се консумират овесени трици и нискокалорични подсладители. Всеки си има право на избор в живота и сам за себе си избира как и с какво да се храни и ще живее!
Белчо Христов 13.06.08 в 09:06
Жени, привет!
За Хербалайф ще спомена две неща: доколкото ми е известно, собственикът на Хербалайф, май умря! От собственото си творение! Това не е коктейл, а нископротеинов-високо въглехидратен микс с 500 % увеличение от реалната му стойност! Начина по койно се промотира Хербалайф е най-долнопробния, който може да си представите!
Колкото до Дюкан – намирате се личен интернет блог, където следите безпристрастни коментари от магистър зоолог и лицензиран диетолог! Трябва да сложа капаци на очите и да ослепея, за да спра да пиша обективно, дръзко и направо без да ми пука! Пука ми за вашето здраве! Визията е забравете! Познавам изключително добре вече женската суета – мерило за вашите резултати са медицинските ви изследвания и нива на % подкожни мазнини – а не евтини кантари и визия в огледалото! Първосигналната радост е отражение на необратим процес, в резултат на Дюкан!
Колкото до мен – хората които ме познават, добре знаят какъв човек съм. Ама попитайте тези, които не завиждат! Защото техният критерий е малко по особен и пристрастен! Ще коментирам, защото съм оторизиран , за да го правя! Имам лиценз! И не парадирам с него, а обстойно обяснявам! Имам опит – той доказва думите ми! Имам желание да го правя – това доказва професионализма ми! Колкото до въглехидратите – ако подсладителите са за вас въглехидрати, то ви предлагам да прочетете това http://www.belchohristov.com/395.html
В последното сте права – всеки има право на избор! Затова сме втората страна в СВЕТА по затлъстяване и инфартки в резултати на неправилно хранене! Хубав ли е този избор?
марина 13.06.08 в 13:06
здравейте !!
прочетох всичко от белчо христов вярвам
че твърденията и изследванията му са научно верни . но едно само не ми стана ясно . как можете вие да ми направите индивидуален хранителен режим от който аз да се чувствам добре . на 35 години съм и живея в пловдив . интересува ме също и цената на услугата ви .за която никъде в сайта не се споменава . благодаря ви предварително.
Живко 13.06.08 в 19:06
Здравейте Всички,
първо искам да кажа че сайта е много добър,редовно сам в него и чета почти всичко…без да коментирам мненията по темата
нека да ви предложа моето виждане за нещата-само истинска храна и тренировки…всичко друго е времено…
ХРАНИТЕЛЕН РЕЖИМ
1.ФРЕШ ОТ ГРЕЙПФРУТ, КАФЕ
2.СЛЕД 30 МИН.
-ОВЕСЕНИ ЯДКИ+ЛЕНЕНО СЕМЕ,ЕДНО ЯЙЦЕ
или
-ПЪЛНОЗЪРНЕСТ ХЛЯБ,ФИЛАДЕЛФИЯ 0,1%,,КОЛБАС(САМО ЧИСТО МЕСО)
или
-ЕЛДА СЪС СОЕВО МЛЯКО,ЛЕНЕНО СЕМЕ И КАНЕЛА И БАНАН
3.СЛЕД 90МИН.
-ЕДИН ПЛОД
4.СЛЕД 90 МИН.
-ПИЛЕШКО,ПУЕШКО,ТЕЛЕШКО МЕСО,СВИНСКО(КОТЛЕТ ИЛИ БОНФИЛЕ), НЕТЛЪСТО АГНЕШКО(200-250гр)+КАРТОФИ ИЛИ ОРИЗ(100-150гр)+ПРЕСНИ ЗЕЛЕН4УЦИ ПО ИЗБОР
5.СЛЕД 150МИН.
-ЕДНА ШЕПА ЯДКИ(БАДЕМИ,ЛЕЩНИЦИ,ОРЕХИ)-ПО ВЪЗМОЖНОСТ СУРОВИ
6.СЛЕД 60-90 МИН.
-ЕДИН ЗЕЛЕЧУК
7.СЛЕД 120-150МИН
-ПИЛЕШКО ИЛИ РИБА СЪС САЛАТА илиОМЛЕТ С ИЗВАРА и салата
ЗАБЕЛЕЖКИ:
-това е моя режим,който започва в 8.00 часа-когато го спазвам-нещата са добре,когато ям каквото ми падне,качвам килограми.
-ВСИЧКО Е ИЛИ ПЕЧЕНО ИЛИ ВАРЕНО
-ДА СЕ ИЗПОЛЗВА ЗЕХТИН ВМЕСТО ОЛИО
-ПОСЛЕДНОТО ХРАНЕНЕ ДА НЕ Е ПО-КАСНО ОТ 19.30
-АЛКОХОЛ СВЕДЕН ДО МИНИМУМ!!!
-СЪН ПОНЕ 8 ЧАСА!!!
-ЕДИН ДЕН ОТ СЕДМИЦАТА ОБЯДА МОЖЕ ДА ЗАМЕНИ С ПИЦА,А СЛЕД ОБЯД ЕДНО ПАРЧЕ ТОРТА ИЛИ МАЛЪК ШОКОЛАД!!!
-СЛЕД ТРЕНИРОВКА Е ХУБАВО ДА СЕ ПРИЕМЕ ЛЪЖИЦА МЕД ИЛИ ЕДИН БОНБОН!!!
-АБСОЛЮТНО ЗАБРАНЕНИ СА БЕЛИ БРАШНА,ЗАКУСКИ,СЛАДКИШИ,ПЪРЖЕНИ ЯСТИЯ,МАЗНИ МЕСА,СУБПРОДУКТИ И МАЛОТРАЙНИ КОЛБАСИ!!!
-ДА СЕ ПИЕ ПОНЕ 2 ЛИТРА ВОДА!
това е в общи линии-и най-големия специалист не може да измисли кои знае какво повече,от примерния режим на Антоанета за един ден-6-7 приема за деня-5 с суплименти и 2 с истинска храна-не мога да го приема за нормално!
Така даваш всичко необходимо,живееш здравословно,храниш се разнообразно,даже започват да ти тежат всичките тези хранения!тренираш по една мускулна група на ден,след това кардио(15-40мин) и упражнения за корема(15мин)-няма начин да не доийдат резултатите!около 80мин. цялата тренировка-всеки ден,неделя почивка!нормални добре изглеждаши хора-няма нужда от рамбовци и животни,няма нужда от игра с организма,натоварване на стави,очи,капиляри и т.н.всичко получено от добавкие е времено-все ще дойде деня в който по някаква причина ще спреш и след това…много барзо размери,пропорции се променят…може би аминокиселини и л-карнитин-достатачно!
geni70is 14.06.08 в 02:06
нямам никакво намерение да споря с вас,аз не съм специалист по въпроса.повечето диети или така нареченото балансирано хранене се състои от протеини и зеленчуци,трябва да се следят калории,да се внимава с мазнините и солта.в момента каде е разликата с Дюкан само във въглехидратите ли ? И много се писа по вапроса и то наи-вече от диетолози и всички казват,че режима е вреден,добре уврежда бъбреците,черниа дроб и т.н.,но коя е причината,кое е вредното,никой досега не е посочил.аз диети през живота си не съм спазвала,но този режим ми се видя доста логичен като цяло,защото със всяка диета се сваля ,но и веднага след това се наваксват свалените килограми….по принцип много лекари препоръчват режима на пациентите си,а диетолозите са против….вярно е че има доста затлъстели хора и много болни и отчаяни,които са готови да пробват всяко ново нещо,дано този път проработи….режима на Дюкан работи успешно при жени на възраст,които са родили и са натрупали килца от стрес и интересно ежедневие и не спортуват въобще…..аз съм против млади момиченца да се подлагат на поредната диета и да гладуват само за да поддържат 50 кг.,за да се харесат на поредния обожател….нямам нищо лично против вас и идеите ви,не ви познавам,не живея в България,даже прегледах рецептите и ми харесаха,както и други ваши идеи
Белчо Христов 14.06.08 в 08:06
Лично аз не споря! Казвам моята позиция като биолог преди всичко! Защото и диетолог става нарицателно! Е, слава Богу, имам титла за биолог! И като биолог ще отговоря на всички ваши въпроси с усмивка:
1) балансирано хранене не означава хранене със протеин и зеленчук, а храна, съдържаща полезни мазнини, сложни въглехидрати и протеин!
2) калориите изобщо не се следят, а се следят първоизточниците на хранителните маkронутриенти – погледнете статията ми за калориите
3) причината за увреждане на организма също съм я описал и няма да се повтарям с подробности – натрупването на кето тела, тормози бъбреците (заради изкуствено завишеният белтъчинен прием), стомаха му се играе брейк – заради отсъствието на фибри! Водата – къде е? Когато няма кой да отмие шлаката навън, тя се натупва! Една от версиите за стареенето на организма е скоростта , с която се натрупва тази шлака във ВАШИТЕ клетки!
4) Дюкановия режим изобщо не е подходящ за млади майки – изобщо! Пази боже да забременеят по време на Дюкановата диета!
5) Колкото до момиченцата – ако спрат да ядат боклуци и да се наливат като пияндета по улиците с долнопробна бира от 2 литра, защото е по-евтино – то тогава няма за какво да пазят диети!
И аз не ви познавам, не познавам лично повечето от аз! Това което пиша тук е МОЕ виждане, мои знания и концепция! Ако тази концепция ви допада, то вие сте потенциални мои фитнес клиенти. Ако не ви допада – анализираме гледните си точки! Не споря с вас!
Радвам се че рецептите ви харесват! Знам и от къде ми пишете и много поздрави на този страхотен град!
Белчо Христов 14.06.08 в 10:06
Живко, това което си написал е великолепно! Но моля те, недей да сравняваш режима на Антоанета с този. Когато имам разговор с клиент, то е като интервю! И точно това ме отличава от другите – индивидуализирам плана – хранителен, фитнес, суплиментарен! Колкото до предложеният от теб режим – хубав е, спретнат е, но лично аз не бих го препоръчал в случая с Антоанета!
Живко 14.06.08 в 11:06
Здравей Белчо,
благодаря-все пак получих одобрение от един образован и можещ човек!а колкото до сравняването на режимите-няма такова нещо,аз просто го дадох за пример че подобни режими не ги одобрявам(лично мнение),но след като клиента иска за 7 дни резултати и то видими…все пак това ти е работата!няма как да се получи по моя начин!то е хубаво човек да е суетен(и аз сам) ама чак пак толкова-аз не мога да разбера на това хубаво момиче(съдя от снимката), какво и има…както и да е!междудругото поздравявам те-много правилно си се ориентирал-ще имаш много работа занапред…с тази суета,ниска лична дисциплина,заседнал начин на живот,ниска култура на хранене(по тоя показател може и да ги стигнем американците, че и да им отнемем първото място)…Ти си спасител за българина..!
искам да споделя и още един режим с теб-преди 6 години-втори курс студент(191 висок,130кг тежащ)-почти не бях се занимавал с спорт т.е. мазнина да искаш в мен,та отидох в англия на бригада и режих да се ограничавамта да сваля някои кг. но без да сам си поставил някаква конкретна цел.
7.00- кафе
7.00-10.00-ябълки(3-4)
10.00-една филиия намазана с масло,кашкавал и шунка
10.00-12.30-ябълки
12.30-филия с масло ,кашкавал и колбас
13.00-17.00-края на работния ден ябълки
17.30-виенско кафе и сладолед(докато стане вечерята-вече сам примрялк от глад
18.30-19.00-една голяма чиния с месо(печено,пържено),ориз или картофи и салата-приготвени по най не здравословния но вкусен начин!
20.30-21.00-едно плодово кисело млекце
неделя не се работеше-каквото ми падне-сутрин винаги си правехме нещо тестяно,после барбекюта-ужас!
без тренировки-бях супервайзор-работа на ден около 9 часа свързана с ходене…
резултата за 4,5 месеца-от 130кг-на 101,2-няма да го забравя тоя момент-не бях се теглил там(нямаше къде) и само дето не припаднах…постигнах не6то което не сам си поставил за цел с режим наложен ми от ежедневието …е разбира се висна кожа,нямаше румина в лицето ми…и щом се дойдох веднага килограмите тръгнаха нагоре и тогава казах стоп не искам пак 130кг и оттогава се съобразявам…сега сам около 100-102-3кг-Белчо много ми се упъват така наречените паласките и макар и с подобрена мускулатура сам малко мек(разбираш ме какво имам предвид),пък не ми се пият добавки…има ли решение..?
Белчо Христов 14.06.08 в 12:06
Решение има, но трябва да обмисля “проблема” обстойно! Споделяй тук и да нищим казуса! Благодаря за топлите и искрени думи!
geni70is 15.06.08 в 16:06
не си прав са фибрите,добавени са пшеничните трици,овесените трици,лененото семе и се пие минимум по 2 литра вода на ден
добавени са и полезните мазнини омега-3 и омега -6
а за мястото от където ви пиша нямате представа,това е едно малко селище на много километри път от града,на който пращате поздрави.
а,за младите момиченца и млади майки съм напълно съгласна с вас.даже ако прочетат и другите ви статии може и да проумеят как да свалят и задържат 5-6 кг, за които много от тях се подлагат на Дюкан
Белчо Христов 15.06.08 в 17:06
Извода какъв е? Минахме на “Ти” виждам, сближаваме се освен виртуално, а в мирогледно отношение може би?
П.С. Колкото до вашия град – добре го знам и виждам през сателита ми, беше само уловка, чрез която показахте откровенността си! Затова ви питам за вашият извод? Споделете ако обичате!
geni70is 15.06.08 в 19:06
извода е че режима на Дюкан не е толкова опасен,колкото го описвате,има ги фибрите и полезните мазнини и водица си пием и даже да е по ниско въглехидратен,въглехидрати има и работи успешно за жени на възраст,които не спортуват нищо като цяло
извинявам се че съм започнала на ти,после минавам на вие,не е умишлено
….и все пак не съм в град и на сателита не се вижда,селището е само 180 човека,учудваме даже че и на картата го има.
аз свалих с Дюкан 11 кг.чувствам се отлично,сега ще почвам с фитнес без трениор.
Белчо Христов 15.06.08 в 19:06
Успех!
марина 15.06.08 в 19:06
Отдавна чета сайта на господин Христов има интересни мнения и още по противоречиви отзиви . Ясно ми е че съветите които дава господин Христов сигурно наистина на суха материя са така ,но едно не ми е ясно как всеки ден се рекламират храни за деца от рода на шоколади ,млека пълни с нишестета ,мазни пици и още по мазни баници”ЦАРИЦИ”.Как никой не излиза и не публикуа материали за всички вредни съставики в тия храни . Аз дори зададох въпроса каква е цената на един режим при Белчо Христов бил то хранителен или физически. Но отговор и не получих а и не вярвам че той ще иска среща да направим и аз трябва да отида като той е в Варна до колкото разбрах а аз живея в Пловдив.Не ми е ясно защо се изписа и се изговориха толкова отрицателни мнения относно режима Дюкан.Но едно ми стана ясно че Белчо Христов е повече виртуален дипломиран диетолог и биолог отколкото фитнес инструктор . Защото представете си цял ден в залата и после едва ли ще ти се стои пред компютара да даваш съвети за това и онова . Нормално е да има сподвижници на господин Христов и да има хора които да се хранят по няколко пъти на ден или през 45 минути .Едва ли работещия човек му остава време да се храни под час през час .
geni70is 15.06.08 в 20:06
blagodaria
Drago 15.06.08 в 20:06
Марина лъжете се жестоко !!!
С г-н Христов си тренираме от 2 седмици насам заедно и на живо не във виртуалното пространство. А относно това дали на работещия човек му остава време да се храни през час, ще вмъкна само, че съм мениджър в един бързо развиващ се международен финансов холдинг и собственик и съсобственик на няколко други фирми, дали съм работещ и зает ? Е аз си правя 6-те хранения на ден направени ми от г-н Христов в най-лошия случай пропускам последното.
Е от човек с коремче по-голямо и от това на баща ми се преобразих на човек с фигура отговаряща на възраста и ръста ми.
Белчо Христов 15.06.08 в 21:06
И само да отговоря и аз – всички мои фитнес клиенти (с много малки изключения) са работещи хора! Някои от тях са ВИП, други с професии като юристи, нотариуси, банкери, собственици на фирми, шефове на холдинги и т.н.
“Но едно ми стана ясно че Белчо Христов е повече виртуален дипломиран диетолог и биолог отколкото фитнес инструктор . Защото представете си цял ден в залата и после едва ли ще ти се стои пред компютара да даваш съвети за това и онова” – пълни глупости! И лъжи дори! Ако това е профила на инструктори, с чието впечатление сте останали, то най-малкото това е валидно за мен! Само като прочетох думата инструктор и се успокоих – по титла, професия и стаж – АЗ СЪМ ПЕРСОНАЛЕН ТРЕНЬОР!
марина 15.06.08 в 23:06
Нямам абсолютно никакво намерение да споря с ВАС защото ще ми напомните че съм във вашия сайта но не разбрах сумата …….???- цената няколко пъти вече ви питам???
Drago 15.06.08 в 23:06
Аз се намирам на същата страна спрямо блога като Вас тоест нито искам да споря нито каквото и да било. Аз както и други хора сме клиенти . А относно цените явно не сте отделили 30 секунди да потърсите най-горе в меню “Фитнес услуги” има всичко което Ви интересува. А конкретно на въпроса Ви ще отговоря с това : http://www.belchohristov.com/262.html
hasan 15.06.08 в 23:06
марина ти май имаш нужда от 1 чаша вода от пералнята и 1 аналгин за “отпускане” на мозъчните клетки…
Белчо Христов 16.06.08 в 07:06
http://www.belchohristov.com/services
Мария 16.06.08 в 08:06
г-н ХРИСТОВ, толкова сложен ли се оказа моят проблем че повече не ми писахте ? Явно хора като мен наистина са дискриминирани !
Белчо Христов 16.06.08 в 09:06
Недейте прибързва със заключенията! Става ли?
Mirela 16.10.08 в 21:10
Днес за първи пут ми се наложи да research-на ползите и вредите от диетата на Дюкан и попаднах съвсем случайно на вашия сайт. Всъщност първо искам да отбележа, че досега няколко пъти съм следвала режима на Дюкан (за по около 10-12 дни), естествено придружен от краткотрайни резултати. Както и да е, първият път ми се отрази поразяващо добре (комбинирано с фитнес), но притеснена от подутите си вени на ръцете, спрях диетата! както и да е, преди 3 дни започнах пак наново целия режим, НО изпитвам нетърпима болка по самите вени на ръцете при натиск. Възможно ли е да ми дадете малко повече информация за функционирането на натриево-калиевата помпа и какво точно представлява белтъчния удар и възможно ли е това да са синдромите, имайки предвид, че на ден консумирам по около 350-400гр месо?
Диана 17.10.08 в 16:10
Още ли има хора, които се мъчат с Дюкяна?!
Защо търсиш обяснение на ударите и солите? Просто спри режима, Мирела. Това мръвкомъчение е за хора, които първо НЕ тренират и второ – нямат мозък.
Поздрави!
Kiro 02.11.08 в 01:11
Нищо не разбирам от диети и от разни термини. Но първо искам да кажа на Белчо,че ако той беше измислил нещо, сега той щеше да е милионер, а не Дюкан. И второ, което е по-важно, виждам резултатите при брат ми. Те са очевидни. Така че,моля без никому ненужни научни термини. Ефект има. Специалиста ще каже – за сметка на какво? При всеки хранителен и тренировъчен процес е за сметка на нещо.
Белчо Христов 02.11.08 в 16:11
Опичайте си акъла! Нека не ви радва визията, а медицинските показатели и изследвания!!!!!!!!!
Диана 02.11.08 в 17:11
Киро, докладвай след няколко месеца. Резултат има, няма спор, но нека да мине във фаза 3 и 4 и пак пиши. Щото аз мога да попия малко фурантрил, да изпикая няколко литра и резултат ще има – същия като при Дюки. Ама после?!
Белчо Христов 02.11.08 в 17:11
Адски точен пример!
Пешо 14.11.08 в 18:11
Какво е ващо мнение за протеина Prolab N-Large 2
златина 15.11.08 в 13:11
Здравейте! Искам да Ви споделя личният ми опит по отношение на Дюкан:
Храних се по указанията му в книгата. Опитах се …по-скоро…На 8 ден от “диетата” ми стана ужасно зле : бях вдигнала кръвното,неуспях да мигна цяла нощ и спешно изядох 3 ябълки.Направих си зелена салатка с маруля и рукола,както и зелен чесън ,след което последвха няколко уринирания подобни на ръжда.Жива и здрава съм сега:) и мисля да си закупя Л-Карнитин и да поспортувам малко:) пък каквото дойде…
Белчо Христов 15.11.08 в 13:11
… интересно! Пазете се и си опичайте акъла!
Tsvetan 21.11.08 в 17:11
Здравей отново, Белчо
Здравейте и на всички читатели на блога!
Четейки статията за протеиновите диети (диетата на Дюкан) не мога да остана безучастен. Почти всеки ми се случва да опитвам (и да не успявам) да обедя някого, че тази диета не може да донесе нищо друго освен проблеми, но в повечето случай чувам: „Е аз свалих 10 килограма и се се чувствам супер, нищо ми няма”.
Белчо доста подробно е разгледал и критикувал „абсурдите” в тази книга, а коментарите на хора, изпитали диетата върху гърба си и усетили негативните последици трябва да се вземат под внимание от бъдещите й последователи. Аз бил искал да добавя някои мой виждания по въпроса.
Лично за мен диетата на Дюкан е базирана върху един от основните аспекти на борбата със затлъстяване – консумирането на храни, имащи силно изразен засищащ и термогеничен ефект. Термогеничният ефект се изразява в образуване на топлина, което от своя страна означава загуба на енергия. Белтъчините (протеините) са именно хранана, след консумацията на която се наблюдава най-продължително чувство на ситост, а от друга страна изисква голямо количество енергия да се разгради (коментарът на Иван). Именно заради тези им качесва белтъците и високобелтъчните диети са обект на интензивни изледвания като средство за борба със затлъстяването.
Тук идва въпросът какво означава високобелтъчна диета?
Съотношението белтъци:въглехидрати:мазнини, препоръчване от световната здравна организация е 15%:55%:30% от дневния енергиен прием. В такъв случай диета съдържаща 20-25% белтъци е вече високо и то много високо протеинова диета, която би могла да има отрицателен ефект върху някои органи и системи.
Както остава тогава за диета, съставена само и единствено от белтъци, лищаваща организма от въглехидрати, мазнини, витамини и минерали!!! – трайни негативни последици за организма, независи от това дали сте ги осетили днес или ще се появят след няколок години!!!
Тъй като Белчо подробно е разгледал отделните етапи на диетата аз само бил искал да добавя някои неща.
По време на ударния режим след изчерпване въглехидратните запаси на организма започва т.нар. глюконеогенеза или синтез на глюкоза от невъглехидратни източници (белтъци и мазнини). По време на този процес започва образуване на кетонни тела, които освен, че се използват за гориво от мозъка са изключително опасни за организма. Именно на тях се дължи ацетоновият вкус в устата (може би някои от вас са го изпитвали) и липсата на апетит по време на подобна диета – с две думи вие се отравяте и е нормално да не сте гладни! В допълнение нивата на урея (пикочна киселина) силно се завишават, което може да доведе дори до развитието на подагра. Пиенето на вода може да намали вредното действие на уреята, но определено няма да заличи негативните й ефекти или както твърди д-р Дюкан, да ви излекува от подагра. Ако беше така сигурно щяха да предписват високопротеинова диета и вода на болните, а нямаше да ги съветват да намалят месото до минимум.
Освен това белтъците са силно хидрофобни и изхвърлят водата от тялото ви, на което именно се дължи големият спад в теглото. Това, комбинирано с липсата на сол в менюто може да има пагубни ефекти за вашето здраве.
И не на последно място, мислите ли, че е възможно да консумирате неограничено количество храна, да не се движите, да ядете протеини всеки четвъртък и да отслабвате – това е абсурд.
Относно коментарите за това кой кактво е измислил и кой е станал милионер искам да кажа, че много хора са станали милионери благодарение на незнанието и глупостта на другите, а не на собствените си умения. Всеки би искал да избере лесния път, но замисляли ли сте се дали той винаги е по-добрия. Затова имайте търпение, храненте се балансирано и спортувайте! Това освен, че ще ви помогне да намалите телесното си тегло ще подобри и много от останалите ви здравни показатели.
Поздрави на всички и успех,
Цветан
Белчо Христов 21.11.08 в 17:11
Отново прекрасен коментар! Супер си Цветан!
Аз съм писал материал и съм споменал, че няма как за 30 дена да се свалят 10 кг! Това, че са смъкнати от Дюкановата диета, не означава, че са от мазнини. Всеки елементарно мислещ човек, знае, че за да бъдат изгорени 1 000 гр. (1 кг) подкожна мастна маса, е необходим енергоразход доближаващ се до вншителната цифра от 9 000 ксал!
Как без фитнес ще стане това – по никакъв начин! Индексите от здравната организация са точни. Но колко да бъдат те за всеки, е индивидуалност!(визирам грамовете белтък отнесени към килограм телесно тегло). Но тъй като всеки се мисли за професор, всеки пердаши сляпо към “успеха”. И този тъп и изтъркан от употреба кантар “радва” окото на практикуващия диетата! Е и?!?!
Мазнината създава обема, а мускула теглото! Разберете го това! Сантиметърът е мерило за прогрес, не кантара!
На практикуващите диетата на Дюкан желая не резултат, а ЗДРАВЕ!
На моите последователи – желая воля и старание, защото хубавите неща стават бавно!
DO 05.12.08 в 12:12
Хм, интересна тема с интересни коментари с различна гледна точка. Наистина има доста жени, които са полудели по режима на Дюкан (хиляди вероятно са вече). Чета из сайтове и всяка втора “Дюкан, Дюкан…”. Направо ми втръсна да слушам за него, макар че като се замисля, без да съм целяла това, май правя като неговия режим долу-горе, само, където не редувам дни само на белтъчини с дни на белтъчини със зеленчуци, а съм изцяло на второто (салата с белтъчини – пиле, риба, миди). Е и варени яйца тук-там си консумирам – с жълтъка (веднъж и омлет за закуска) – не може само на 1, пък и да свикнеш организма си само на една храна, след време резултат нулев, си мисля – трябва да се промени нещичко, за да продължи да функционира.
. Още повече, че преди ядях всякакви манджички, мазнини и въглехидрати – боклуци – чипсове и не знам си какво и може би сега имам нужда от останалото, от което съм се лишавала повече, както едно време – ядях много домати, наситих им се и сега рядко ги има – не усещам апетит към тях. А и да сънуваш марулки, бекони и яйца си е красноречиво какво ти казва подсъзнанието и организма.
Така като чета не е много добре, но поне не изпитвам глад – удовлетворява ме напълно като храна (това обичам да ям), засищане – хем съм доволна от самата храна като вкус, хем не изпитвам въобще глад, както друг път, когато най-често преди лягане трябва да изям нещо, за да мирясам и да не сънувам пак висок хамбургер с бекон, листа маруля, яйца и т.н. хехехехехе (уникален сън!). Преди слагах и малко крутони в салатата. А, всяка сутрин си пия кафето с доста захар и прясно мляко, т.е. и мазнини си има, и въглехидрати, и белтъчини – е, да, не както в някои продукти, но пак има… Определено чувствам, че това е начина на хранене за мен, защото се чувствам по-спокойна, по-добре, сита, харесвам този тип храна и не сънувам ядене
Според мен е много важно какво си ял до момента, на какво се е наситил организма до момента (което не значи да го изключиш напълно, а в по-малки количества) и от какво си го лишавал – той самия си “говори”. Пък и колкото и да се лъжат някои без някаква физическа дневна активност не става. Самото тяло има нужда от тонуса, който идва с нея (минимум се отразява на сърцето и имунната с-ма – сега сърцето ми не ми прави проблеми с бодежи, както докато не почнах зала), както и изхвърлянето на токсините.
radost 15.12.08 в 01:12
Звучи малко трудно за изпълнение.
leon65 09.01.09 в 09:01
Поздрави на всички участници в тази рубрика .Много е хубаво да видиш всички страни на медала .
От както родих 3-то то си дете ,имам проблеми с килограмите.А и ЕГН-то си каза думата – пълнея и от въздух.Пробвах какви ли не диети , но станах като ЙО-ЙО , две надоло после три отгоре —откачих .Работата ми е повече седнала и единствено действие върху кг. ми даде прословутия Дюкан .Успях да сваля 7 кг. от 14 -те за които мечтаех , но сега не ми се гледа месо / и без това не го обичах…но за каузата..
/Вече не я спазвам , но и кг. взеха да ме нападат отново …А за финеса –обожавам спорта, танците и изобщо движението , само дето не ми е фред сърцето и ….
ПОМОЩ как да се справя — тези кг. ми тежат.
Меги 30.06.09 в 21:06
Г-н Христов, уважавам професионализма Ви без да съм виждала дипломата Ви. Но съм изненадана от коментара Ви относно Хербалайф. Вие сте умен човек, смятащ се за професионалист в тази област. Хербалайф е фирма с 30 годишна история, с медицински борд от водещи специалисти от цял свят, всеки от тях светило в областта си, нобелови лауреати и не мисля че Вашето мнение пред техния опит би издържало. С цялото ми уважение към Вас – не плюйте нещо което не познавате. Не е професионално.
Белчо Христов 01.07.09 в 13:07
Благодаря за коментара!
Муза 04.07.09 в 16:07
Намерих нещо оригинално по въпроса. Мисля, че и на вас ще ви е интересно.
http://zdravbadi.com/
Белчо Христов 04.07.09 в 18:07
Интересно ми беше за четене, но неверно за твърдение – с риск да се повторя – няма универсална диета, а Дюкан търси точно това! Дали си диабет болен или ендоморф – си е от голямо значение! Тази диета е подходяща единствено и само за диабет болни.
Това, че сте напълнели си е ВАША ГРЕШКА или вина, не търсете бързите резултати, защото такива НЯМА!
Stef 16.07.09 в 17:07
За самата диета: Не съм диетолог, но никой не може да ме убеди, че връщайки се към почти нормалното хранене в 3-ти и 4-ти етап няма да започне бавно, но сигурно покачване на теглото. В случай, че не си упял да пренастроиш часовника си да се храниш често, но по малко и с една идея да избягваш някои очевидно вредни неща в големи количества. Тази диета я смятат за успешна от гледна точка на задържане на достигнато тегло. Но според мен това уж задържане се дължи на самата продължителност на режима. Да не забравяме, че обикновено се спазва от доста пълни хота и като се има в предвид, че на всяко свалено килограмче после стоиш по 10 дни в следващата фаза…а тези хора обикновено свалят по 10 и нагоре килограма…е, значи направете си сметка с каква продължителност е при тях!!! Но дали това е задържане? Или просто една много-много продължителна и изтощителна диета? Освен това ще споделя свое впечатление. Пълните хора толкова дълго са страдали заради теглото си, че веднъж достигнали желаните мерки…. те тайничко започват или да гладуват по-често (от страх да не върнат пълнотата) или пак така тайничко се връщат в ударната или във втора фаза. Естествено никога не си го признават. Но ако сте край тях и се загледате ще откриете, че уж успешно приключили диетата и вече „с право” на всички храни… те странно как ли или забравят да се хранят, или имат много работа или… пак си хапват свръх диетичните дюкански неща уж просто защото установили, че много им харесват на вкус. О, така ли? Толкова много, че дори повече от една пица? Е, хайде де. Подобно заболяване на мозъка по-късно отключва анорексията. Лични наблюдения. Не обобщавам задължително
Stef 16.07.09 в 17:07
Но ако ми позволите и няколко въпроса на лаик. Дано имате търпението да ги изчетете.
Опитвам се да използвам елементи от диетата на Дюкан, за да преборя целулита. От 2 месеца и половина изключих газирани напитки, натурални сокове, пържено и сладко. Чувала съм достаъчно за отрицателните ефекти от този режим, затова изобщо не спрях зеленчуците. Дори като изключим първите 3 дни, след това изобщо не съм имала и един чист протеинов ден.
Храня се предимно с пилешки пържоли, филета, веднъж седмично или два пъти задължително риба, извара, мляко, яйца и овесени трици. Известно ми е, че трябва и фитнес да включа, но искам да е на по-късен етап (поне донякъде да има подобрение и чак тогава ударно да започна фитнес). Пия обикновени разтворими витамини. Опитвам се да ограничавам подсладителите, защото и те са вредни.
Но не знам какво да направя, какво да ям, за да предотвратя евентуални проблеми с бъбреците.
От седмица си наложих да не бягам и така панически от сладкото, защото все пак има някакъв задължителен дневен прием. Но не зная колко е той и под каква форма да си го набавям.
Не ме интересува мнението на Дюкан кога и как да започвам да включвам пълнозърнест хляб. Такъв не ям. Но си позволявам от седмица по мъничко от всичко. Казвам мъничко и го имам предвид буквално. Дори за пърженото – хапка или две. Мисля да включа по малко ядки макар и не сурови (простете, но грам не са вкусни. Все пак човек не бива да убива всичко чудесно в храната. Или да се опитам да преборя и това? Ако трябва ще го направя, но ядките са си ядки когато са лекичко осолени и печени. Кажете ми наистина ли загубват всичките си качества след термичната обработка?).
Моля, кажете ми как да си набавям жизненонеобходимите вещества. След 2 месеца и половина ограничаване мисля, че горе-долу успях да възпитам някакъв режим на хранене 4-5 пъти дневно по наистина много малко количество. Така че няма да ми е проблем ако включа и други неща, защото свикнах да ям по мъничко, а начесто.
Страхувам се вече от някои храни като сиренето, кашкавала. Заради тези прословути растителни мазнини. Също и от картофите и ориза. Дали да започна да включвам и тях с някакви много много мънички грамажи дневно или не е фатално, че не ги ям?
На 34 години съм, висока съм 158 см и тежа 49 килограма (или 48 не зная точно). Е, не е добро тегло, но не то ми е приоритет, а махането на целулита. Имам нужда от малко насоки как да включвам в менюто си задължителните и необходими вещества без да се връщам пак към безразборното хранене. И другият проблем… не успявам да пия по така препоръчителните 2 литра вода на ден. На моменти чак имам чуството, че се дава. Толкова ли е вредно ако се пие по-малко вода? Имам предвид за бъбреците? А инак знам, че е задължително в борбата с целулита, но не успявам за съжаление.
Eva 24.07.09 в 20:07
Спазвах диетата около 3 месеца.Преди бях в депресия,защото килограмите нямаше как да ги сваля,пробвах лекарства,спорт,ограничения,диети и гладувах.
С тази диета свалих излишните 13 кг.Чувствам се страхотно и физически и психически.Вече 2 години не съм качила повече от 1 кг.През цялото време бях под лекарско наблюдение.Свалих холестерола и кръвната захар.
Белчо Христов 24.07.09 в 21:07
За 3 месеца 13 кг??? Дали е само от мазнина? Наистина съм любопитен да разбера. Дали е заради високи нива на кортизол или заради енергоразхода? Споделете …
Eva 24.07.09 в 21:07
Определено мисля,че е от енергоразход.Протеините си оказаха ролята.Сега съм толкова кг,колкото бях на 17 години /сега съм на 35/.Правила съм и консултации с ендокринолог.
Белчо Христов 24.07.09 в 22:07
Мазнините изграят в пламъците на въглехидратите обаче. Без риск да ви засегна, не вярвам да сте “изгорили” 26 буркана от компот с междумускулна, междуорганна и подкожна мазнина, в отсъствие на въглехидрати, само за 12 календарни седмици. Калориите, които трябва да бъдат изгорени (за да се получат 13 кг мазнини) са 117 000! Не виждам, дали изобщо е възможно! Залагам една много голяма част от тези кг да не са от мазнини, а от мускул и вода. Под влияние на кортизола. Може и да греша, но с много малки флуктуации. Ако кожата ви е “залепнала” до мускулатурата ви, значи греша!
С напредването на възрастта водата и костта променят общото ни тегло. Самите вакуоли на клетките ни, носещи отпадъчните продукти от обмяната на веществата, също имат тегло, спрямо общото. И това тегло е именно тази необратима разлика. Една от причините за стареенето ни като хора е именно количеството материал в тези вакуоли. Затова считам, че няма как да сме на 40 и да тежим така, като сме били на 17 . Това е моят малък анализ, на база прочетеното. Приемете го в качесвтото ми на биолог! Разбира се, без да искам да ви засегна!
Позволих си да аргументирам моето мнение, за да покажа, че протеиновата диета има чисто козметичен характер! Прогреса, се мери в процента мазнина! А не с килограми!
Факта, че самият аз, от 103 кг, за цели 6 месеца спаднах с 7-8 кг, доказва физиологическите закони! Които между впрочем и ендокринолозите не би трябвало да отричат, ако владеят материята. Защото повече от 750 – 900 грама мазнина е напълно НЕВЪЗМОЖНО да бъде “изгорена” от енергоразходв рамките на една 168 часова седмица!
% мазнина го намалих с протеини, с индекс 3 грама за килограм телеснио тегло, за въглехидратите с индекс 1.5 на кило телесно тегло и мазнините ми бяха около 40-50 грама почти ежедневно.
Да, наистина с протеинова диета не се отслабва само от към мазнини. Този режим е подходящ единствено и само за диабет болни! Липсата на въглехидрати, не насочва белтъчините и аминокиселините към клетките. Следователно мускулатурата остава недохранена и тя “изгаря”, не мазнините ви.
Затова ви попитах, кожата ви “залепена” ли е до мускулатурата, като захванете с два пръста кожа около бедрото или пъпа, колко е дебел слоя? Остава ли бяло петно от натиска?
Повярвайте ми, не ви атакувам, помагам ви да разбрете, че самият аз не вярвам на казаното като ФАКТ! На свалените кг вярвам, но не са от мазнина. Залагам 3 кг от мазнини, 7 от мускулна маса и 3 от междуклетъчна и подкожна вода!
Аз не съм срещу Дюкан, разберете, аз съм срещу неефективните и неидивидуализирани хранителни режими! С най-добри чувства,
Белчо
Eva 26.07.09 в 09:07
Е има какво да се желае още, но с малко спорт нещата ще си дойдат на място.Направих опита,за който ми казахте и установих,че слоя е около 1-1,5 см.
Благодаря Ви за отделеното време и полезните съвети!
lili 26.07.09 в 17:07
Да изкажа и аз моето мнение за режима на Дюкан. На този режим съм от 30.05.2008 година до днешна дата имам точно 30 свалени килограми. Свялам бавно, но правилно горе долу по килограм на 10 дни. Под наблюдение съм от ендокринолог. Още повече той ми препоръча режима. В момента съм една перфектно изглеждаща 65 килограмова девойка. На всеки две седмици се следят доста показатели (кръв и урина). Пия вода по около 3 -4 литра на ден. Ям по 5 -6 пъти и то наистина колкото съм гладна. Цикъла ми е съвсем редовен. Дори се нормализира и в нормалния интервал 28-31 дни. Не ми пада косата. Ноктите, костите и зъбите ми са перфкетни. Единиствения страничен ефект е, че всеки месец купувам нови дрехи. И да за едно се съгалсявам с Вас. Че изгарянето на мазнини е в сантиметри, а мускули в кг, тъй като изглеждам като 58 кг., а тежа реално 65. Мускулите не да ми отпуснати. Не ми е увиснала кожата, тъй като смъквам постепенно. Единственото, което мога да кажа е, че режима е перфектен и работи.
Емил 10.05.10 в 17:05
Темата е стара, но това не пречи да се пише в нея според мен. Моята приятелка преди 3 години надебеля доста сериозно поради разнообразни причини. Реши да почне Дюкановата диета – за около 6 месеца смъкна 30 килограма. Резултатите в момента са – връщане на тези 30 кг, висок холестерол, лека хипертония, високо кръвно налягане, хормонален дисбаланс, като черешката на тортата е, че и откриха и Хашимото преди 6 месеца…. Дюканската диета е за хора, които искат да смъкнат 2-3 килца за месец, не е за дълъг период от време, защото здравето ти отива на кино.
Стефан 06.11.10 в 18:11
xora tezi dieti sa palni prostotii sasho i vzimaneto na xranitelni dobavki.jivotat e edin pat i nqma smisal da ne qdesh i pisesh kakvoto ti se iska.az sasho treniram no si qm kakvoto mi se qde i piq vsi4ko i imam savsem malko maznini po tqloto,no ne mi i pyka.nqma smisal da spazvash dieti i prostotii osven ako ne si mnogo debel.a pak tezi dobavki det gi vzemat pove4eto sa mi smeshni zashoto si mislqt 4e ne vredqt.baba mi e lekarka i mi obesnila mnogo dobre tqxnata vreda.otidete pri koito i da e li4en lekar i toi she vi kaje sashoto.vijte mityo krika do kade stigna sas dobavkite si za 1 mesec otslabna syper mnogo i go skasaxa na mnogo ot ispitaniqta a yj e mnogo silen.kogato ti sa natyralni myskulite si e drygo zashoto mojesh da si kajesh az treniram 4isto.edinstvenite xora koito opravdavam sa istinskite kyltoristi zashoto tqxnata profesiq e takava.no nqma smisal 1 normalen 4ovek koito trenira za zdrave da se tap4e s hap4eta i proteini.nqkoi vikat 4e ne e ximiq ami kakvo e .
Белчо Христов 07.11.10 в 12:11
Покажи този материал на всички, които си мислят, че познават хранителните добавки: http://www.belchohristov.com/9812.html, както и доказателството, че всичко а наред: http://www.belchohristov.com/9932.html